// ]]>

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: emulacja, gier, na, playstation, playstation, portable

Przesunięty przez: LukasTe
Sob 13 Lip, 2013 21:39
Emulacja gier z PlayStation 1 na PlayStation Portable
Autor Wiadomość
Witold 



Pomógł: 12 razy
Doł±czył: 25 Lut 2010
Posty: 523

Medale: Brak

4720 $

Wysłany: Pi± 24 Wrz, 2010 21:51   Emulacja gier z PlayStation 1 na PlayStation Portable

Poradnik

Emulacja gier z PlayStation 1 na PlayStation Portable


Poradnik opisuje, jak skonwertować grę z PlayStation 1, tak, aby działała ona na naszym PlayStation Portable. Możemy użyć PRAWIE każdej gry. Do odpalenia gry potrzebne będzie przerobione PSP softem M33 lub GEN, najlepiej najnowszym. Do odpalenia gry jest wykorzystywany oryginalny emulator, który został dodany od softu 3.00

ZACZYN... Trochę teorii zanim zaczniemy


AD1. Gra PSX w wersji na PSP składa się z 3 plików EBOOT.PBP , DOCUMENT.DAT oraz KEYS.BIN

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


AD2. Obsługa gry na naszej konsoli

W czasie gry wciskamy (HOME), pojawi się menu emulatora, z kilkoma opcjami.

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


AD.3 Obsługa pluginów (np. do screenshoot'ów)

Jeżeli chcemy używać pluginów(np. capture.prx) podczas gry zapisujemy je w ten sposób:

1. Plik PRX (oraz inne ewetualne pliki pluginu, np. configi) wrzucamy jak zawsze do katalogu ,,Seplugins'' na roocie (główny folder) karty pamięci

2. W folderze ,,seplugins'' tworzymy plik pops.txt

3. W pliku tym dopisujemy w kolejnych liniach nasze pliki PRX (tak samo, jak w plikach VSH.TXT i GAME.TXT)

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


ZACZYNAMY!!


1. Pobieramy program Simple Popstation GUI np. stąd
Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


2. Klikamy "Options" i ustawiamy "Output folder creation" na "Use Game ID". Game ID to unikalny kod danej gry (a konkretnie danej płyty), składa się z 4 liter i 5 cyfr. Część gier musi się znajdować w katalogu nazywającym się jak jej Game ID, inaczej się nie uruchomi. Zaznaczając tę opcję, automatycznie zostanie utworzony katalog o odpowiedniej nazwie. Możemy również ustawić automatyczny transfer gry na konsole po konwersji (Auto-transfer to PSP). TU również ustawiamy na "Use Game ID".

3. Wybieramy nasz obraz (PSX Image File), klikamy "Browse" i zaznaczamy wybrane ISO, CUE lub CCD. (Zalecane CUE, także jak w przypadku samego nagrywania gier na PSX, ISO nie jest wskazane)

4. Ustawiamy gdzie ma zostać zapisany plik gry (Output Folder).

5. Ustawiamy poziom kompresji obrazu na poziom 9, następnie po prostu poczekamy chwile dłużej na utworzenie obrazu(kompresja nie wpływa na samą grę).

6. Program powinien automatycznie rozpoznać naszą grę i wyświetlić jej tytuł w polu "Game Title", jeśli chcemy go zmienić możemy to zrobić właśnie w tym polu.

7. Automatycznie powinien też zostać rozpoznany ID savów (tak aby savy z różnych gier nie nakładały się na siebie). Jeśli z jakiś powodów chcemy go zmienić klikamy na "Change Game Save...".

8. Klikamy na "Customize the EBOOT".

9. Tutaj możemy wybrać wszystkie grafiki, animacje i dźwięk odtwarzany przy wybraniu gry w XMB(główne menu w PSP). Program posiada domyślny zestaw obrazków. Nasze zmiany możemy śledzić klikając "Preview EBOOT". Tak będzie wyglądać nasza gra w XMB.

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


10. Jeśli wszystko mamy ustawione klikamy "Go...". Trzeba trochę poczekać...

11. Po utworzeniu gry, wrzucamy ją na konsolę do katalogu \PSP\GAME\. Żeby nie było wątpliwości (na przykładzie gry Diablo):

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.


Teoretycznie gra może się znajdować w katalogu o dowolnej nazwie, ale jak już wspominałem jest kilka tytułów, które muszą się znaleźć w takim samym katalogu jak ich Game ID, inaczej się nie uruchomią. Najlepiej, aby obok w katalogu był też plik KEYS.BIN, lecz jeżeli go nie ma, to oznacza, że nie był potrzebny :P

12. Opalamy gierkę, i gramy :]

Tworzenie instrukcji

Dzięki temu samemu programowi możemy także stworzyć własną instrukcję do gry.

1. W głównym oknie programy klikamy na "Document Maker".

2. Wybieramy pliki które mają tworzyć naszą instrukcję (grafiki w formacie PNG, manuale z ps3store mają zwykle rozmiar 480x480, ale można eksperymentować z innymi), klikając na "Add files".

3. Przy pomocy strzałek na dole, możemy zmieniać kolejność stron.

4. Musimy także ustawić prawidłowy ID gry (taki sam jak naszego obrazu).

5. Podajemy katalog gdzie ma się zapisać plik (Output file), a następnie "Go".

6. Gotowy plik DOCUMENT.DAT wrzucamy na kartę do katalogu gry \PSP\GAME\GAME_ID

7. Po uruchomieniu gry wciskamy [HOME] i wybieramy "Software manual", powinniśmy zobaczyć nasz dokument.

8. Gotowe :D

ZABRANIAM KOPIOWANIA TREŚCI BEZ MOJEJ ZGODY.

Napisano przez: Witold
Wspomaganie: Poradnik napisany przez Soulburn, administratora jednego z największych forów w Polsce.
Specjalnie dla: Świat PSX
0 UP 0 DOWN
 
 
ExGamer 
Początkujacy hacker



Zaproszone osoby: 2
Pomógł: 41 razy
Wiek: 25
Doł±czył: 04 Lip 2010
Posty: 1865
Sk±d: Skrzypne/Kraków

Medale: 1 (Więcej...)

2402 $
Czerwony za serwer (Ilość: 1)

Wysłany: Sob 25 Wrz, 2010 09:11   

Brawo. swietny poradnik. Dokończę upload jeszcze jednej gry na PSXa po polsku i biore się za przerabianie tych co mam na PSP.
_________________
hasło do moich uploadów: 1234
0 UP 0 DOWN
 
 
 
Sponsorka


1 000 000 $



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "G"
1995 - 2000
michael69 Kody 33 Sro 02 Gru, 2009 20:12
michael69
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "C"
1995 - 2000
michael69 Kody 76 Sro 21 PaĽ, 2009 19:16
michael69
Brak nowych postów Przyklejony: Raport dostępności gier PS2
LISTI Forum 1 Nie 04 Sie, 2013 09:58
LukasTe
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "H"
1995 - 2000
michael69 Kody 17 Nie 06 Gru, 2009 19:06
michael69
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Kompletna lista gier i dem na PSX
michael69 Gry 12 Nie 12 Wrz, 2010 01:15
michael69


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Style modified by LukasTe
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 24