// ]]>
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Chat Najbogatsi
Szukaj Grupy Użytkownicy   Medale  Profil Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: flashowanie, opis, psxpsonecaetla

Przesunięty przez: Quake96
Sob 22 Lut, 2014 02:02
[PSX/PSone]Caetla - opis / flashowanie
Autor Wiadomość
xzer0
[Usunięty]





5 $

Wysłany: Nie 23 Gru, 2012 21:24   [PSX/PSone]Caetla - opis / flashowanie

Jeśli chcemy się w to bawić potrzebne nam są następujące rzeczy. PlayStation z szerokim portem, cart typu Action Replay, GameShark, Explorer czy jeszcze inny. To naprawdę nie ma większego znaczenia, byle by obsługiwał opcje flashowania. Program do flashowania carta na Caetla z założenia rozpoznaje tylko trzy typy cartów wymienione powyżej, ale lewe hacki zazwyczaj identyfikowane są jako jeden z wyżej wymienionych systemów. Firmy produkujące tego typu rzeczy zazwyczaj chwalą się ze ich produkt można aktualizować o nowe wersje lub przesyłać kody bezpośrednio z PC do konsoli. Na to należy zwrócić uwagę, ponieważ niektóre carty tej opcji nie posiadają. Uboższa elektronika i tani szajs z Tajwanu. Aż się wierzyć nie chce na czym ludzie oszczędzają. Potrzebny będzie nam również COMMS link, a jest to rzeczą ważną, bo jakoś podłączyć sprzęt trzeba.

Mała uwaga [dop. xzer0] Karty Action Replay i ich kopie ( Gold Finger, Game Shark, Game Hunter) podłączamy kablem PC COMMS, który obecnie jest towarem niedostępnym. Jedynie kart Xplorer jako jedyny możemy podłączyć kablem LPT. Jest na allegro cała masa LPT i różnych przejściówek.

Caetla DOWNLOAD







Cart ma na tyłach wyjście w które wpinamy kabelek, druga końcówka wkładana jest w port PC. Jeśli chcemy używać Caetla, musimy oczywiście zaopatrzyć się w sam rom z programem. Wystarczy wpisać "Caetla download" i już jedziemy z koksem (Link jest wyżej). Po zassaniu programu w postaci romu *.bin czas na ściągnięcie reszty. Wystarczy pobawić się wyszukiwarką i powpisywać"Caetla flash tools" "Caetla tools" i tym podobne (Link również wyżej). Każdy kto choć raz szukał czegoś w sieci i znalazł to, poradzi sobie.




Po ściągnięciu wszystkich odpowiednich programów, romu z Caetla, podłączeniu carta włożonego do PlayStation z PC zaczynamy flashowanie. Plikiem Caeflash.com ładujemy obraz carta na nasz cart. Komendy którymi wykonujemy tą czynność pokażą się po odpaleniu pliku. Całość można obsługiwać z poziomu DOS. Caetla [port] [rom] i już nie mamy AR ani GS tylko Caetla.







Po flashowaniu całość staje się prozaicznie prosta. Można się bawić do upadłego. Trzeba jednak zaopatrzyć się w narzędzia, które zazwyczaj do ściągnięcia są w pakietach zip, które są śmiesznie małe, wiec nie trzeba szukać wszystkiego po pliku. Najpotrzebniejsze rzeczy to:

MCOWN / UP.COM - Download i upload save'ów. Tu przydaje się demo save loader. Każdy save na dysku bez potrzeby posiadania dex drive.

CATFLAP.COM - Kompleksowe narzędzie do przesyłania binariów do ramu konsoli. Alternatywa dla PSXEXE.COM. Dzięki Catflap możesz sprecyzować argi [argumenty] aby program załadowany został do danego adresu w pamięci. Program posiada czytelny help, wiec problemów z jego obsługą być nie powinno.

TIMUP / DOWN.COM - Tego praktycznie nie trzeba opisywać. Każdy posiadacz urządzenia typu Action Replay zdążył już zauważyć że po resecie konsoli można oglądać ostatni obraz z pamięci. Program ten zgrywa stan jako grafikę dzięki czemu możemy strzelać najczystsze z najczystszych screenów.

To podstawowe programy. Mamy jeszcze CODEUP / DOWN.COM dzięki któremu możemy ładować cale pakiety kodów do setek gier poprzez odpalenie jednego tylko pliku. Można wpisać pakiet kodów z klawiatury a potem dograć go na cart unikając żmudnego wklepywania z pada.

Na koniec przestroga. Zanim zaczniesz bawić się we flashowanie, ściągnij z sieci odpowiednik swojego carta w postaci romu i program którym możesz cart flashowac. Jeśli dobrze pamiętam, w części developerskiej nieaktualizowanej od lat strony Paradox można takowy program zassać. O obraz carta musicie się jednak postarać sami.

I jeszcze dwa zdania dotyczące obsługi catflap i odpalania programów przez kabel. Jeśli programowanie pamięci to dla ciebie czarna magia, nie ryzykuj utraty danych z carta i nie baw się w Caetla. To naprawdę ciężki orzech do zgryzienia jeśli nie jesteś zaznajomiony z tematem od strony warsztatu. To po prostu dobra rada. Zawsze można próbować, ale takich rzeczy nie nauczysz się z sieciowego tutorialu w 20 minut. Jeśli temat jest ci obcy, wymagać to będzie ogromu pracy i zaznajamiania się z programowaniem. Niech nikt mylnie nie myśli że Caetla to łatwy sposób na odpalenie gry zanim się ja wypali na płytę, tak żeby sobie przetestować.

Autor: Morden


Poradnik pochodzi z nieistniejącej już strony psx-dev. Nie jestem autorem tego artykułu i nie mam do niego żadnych praw.
Ostatnio zmieniony przez Quake96 Pi± 21 Lut, 2014 19:22, w całości zmieniany 3 razy  
0 UP 0 DOWN
 
 
ExGamer 
Początkujacy hacker



Zaproszone osoby: 2
Pomógł: 41 razy
Wiek: 25
Doł±czył: 04 Lip 2010
Posty: 1865
Sk±d: Skrzypne/Kraków

Medale: 1 (Więcej...)

2402 $
Czerwony za serwer (Ilość: 1)

Wysłany: Pon 24 Gru, 2012 18:12   

Brak polskich liter. A mógłbyś także dodać coś od siebie. :) A takie pytanie, kontaktowałeś się z Mordenem czy możesz wykorzystać jego poradnik? (ja swego czasu pytałem się Streak-a o to) :)
_________________
hasło do moich uploadów: 1234
0 UP 0 DOWN
 
 
 
xzer0
[Usunięty]





5 $

Wysłany: Pon 24 Gru, 2012 21:39   

Generalnie to nie, ale i tak ciężko by było się z nim skontaktować.
0 UP 0 DOWN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "H"
1995 - 2000
michael69 Kody 17 Nie 06 Gru, 2009 19:06
michael69
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "C"
1995 - 2000
michael69 Kody 76 Sro 21 PaĽ, 2009 19:16
michael69
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "I"
1995 - 2000
michael69 Kody 21 Wto 08 Gru, 2009 20:23
michael69
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "D"
1995 - 2000
michael69 Kody 55 Czw 29 PaĽ, 2009 20:24
michael69
Brak nowych postów Przyklejony: Encyklopedia gier psx - "A"
1995 - 2000
michael69 Kody 69 Pi± 04 Wrz, 2009 15:16
michael69


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style modified by LukasTe
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 32