// ]]>


graftet - projekt, druk, reklama, baner

Kampanie Google Adwords Lublin, Akcesoria GSM

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: playstation, procesora, psxpsonepodkrecanie

Przesunięty przez: Quake96
Sob 22 Lut, 2014 01:58
[PSX/PSone]Podkręcanie procesora w PlayStation
Autor Wiadomość
ExGamer 
Początkujacy hacker



Zaproszone osoby: 2
Pomógł: 41 razy
Wiek: 24
Doł±czył: 04 Lip 2010
Posty: 1865
Sk±d: Skrzypne/Kraków

Medale: 1 (Więcej...)

2402 $
Czerwony za serwer (Ilość: 1)

Wysłany: Wto 02 Lis, 2010 16:59   [PSX/PSone]Podkręcanie procesora w PlayStation

Poradnik jest pisany na bazie tego z PSX dev. Użyte obrazki również są z tamtąd.


Wstęp:

Procesor [MIPS R3000] w PSX / PsOne taktowany jest szybkością 33,8mhz. Pozostałe podzespoły natomiast (GPU - procesor graficzny [graphics processing unit] 33,8 Mhz oraz SPU- procesor dźwiękowy [ Sound Processing Unit ] z 25Mhz. Kazdy z tych procesorow jest koordynowany przez Clock Chip, który wysła sygnały to kazdej kości [CPU / GPU/ SPU] z odpowiednia częstotliwością. Ważną dla nas informacją, jest to że Clock Chip za pomocą 1 nóżki [PINa] wysyla sygnal do CPU i GPU o czestotliwosci 67Mhz ktory jest rozdzielany po drodze na 2 [ po 33,8Mhz dla kazdego z procesorow ]. Nasz cel: połączyć bezpośrednio stopkę [PINa] Clock Chipa o częstotliwosci 67Mhz pod procesor główny [CPU] dzieki czemu dostaniemy podwóną dawkę mocy [pełne 67Mhz].

Potrzebne przedmioty:

Drucik [max 15 cm.]
Lutownica [najlepiej mała]
Penseta

Poradnik właściwy :D

Na początku musimy zidentyfikować procesor na płycie głownej. CPU zazwyczaj ma takie napisy na górze:
- CXD8606BQ / L9B0082
- CXD8606CQ / L9A0182



Teraz Musimy zidentyfikować Clock Chip na płycie: Jest to 8 nóżkowy czip, oznaczony jako 2294 / 1914 albo podobnie.



Teraz należy połączyć [zlutowac] miekkim kabelkiem [ oczywiscie z gumka ochronna ] 6 PIN Clock Chipa z 4 Pinem CPU



Ok, To wszystko. Teraz podłaczamy naszą konsolke do sieci i sprawdzamy czy działa

[Info]: Na konsolach z podkręconym procem mozna zauważyć dłuższe [ minimalnie ] wgrywanie sie danych.

[Uwaga]: Wszystko co robisz, robisz na własną odpowiedzialność. Autor pomysłu jak i ja, nie biore zadnej odpowiedialnosci za uszkodzenia spowodowane niewłasciwym / nieumiejętnym podkręcaniem procesora PSXa.

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczon± w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować.
_________________
hasło do moich uploadów: 1234
Ostatnio zmieniony przez Quake96 Pi± 21 Lut, 2014 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
 
 
tiger33


Doł±czył: 07 Cze 2009
Posty: 13

Medale: Brak

2727 $

Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 20:14   

to co po go podkrecac skoro wolniej chodzi, napisales : " Na konsolach z podkręconym procem mozna zauważyć dłuższe [ minimalnie ] wgrywanie sie danych."
0 UP 0 DOWN
 
 
ExGamer 
Początkujacy hacker



Zaproszone osoby: 2
Pomógł: 41 razy
Wiek: 24
Doł±czył: 04 Lip 2010
Posty: 1865
Sk±d: Skrzypne/Kraków

Medale: 1 (Więcej...)

2402 $
Czerwony za serwer (Ilość: 1)

Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 23:21   

Szybszy procesor= wieksza moc obliczeniowa + wieksze zuzycie pradu :) . Sadze ze podkrecenie procka przyspiesza nieco obliczenia w psxie czyli wyswietlanie polygonow a wiec przeklada sie to na lepsza szybkosc dzialania gry. Wczytywanie gry trwa dluzej - czyt loadingi sa czasami dluzsze.
Ale niestety jest to tylko moja opinia, nie znalazlem jeszcze zadnych danych ktore to potwierdzaja.
_________________
hasło do moich uploadów: 1234
0 UP 0 DOWN
 
 
 
McMarycha 



Pomógł: 17 razy
Doł±czył: 17 Lip 2010
Posty: 767

Medale: Brak

4439 $

Wysłany: Pi± 13 Sty, 2012 16:02   

To w końcu warto czy nie ?
0 UP 0 DOWN
 
 
ExGamer 
Początkujacy hacker



Zaproszone osoby: 2
Pomógł: 41 razy
Wiek: 24
Doł±czył: 04 Lip 2010
Posty: 1865
Sk±d: Skrzypne/Kraków

Medale: 1 (Więcej...)

2402 $
Czerwony za serwer (Ilość: 1)

Wysłany: Pi± 13 Sty, 2012 16:37   

mcmarycha, zależy. Jeżeli grasz w gry, które dużo liczą (czyt mają dużo obiektów 3D) to warto, poczekasz dłużej przy loadingu ale gra będzie płynniejsza. A jeśli nie masz takich gier to zostaw tak jak jest. Bo w grach 2D różnicy nie widać, ani w grach które mają mało obiektów trójwymiarowych. Na szybszym procesorze wstawki filmowe lepiej działają. Nie widać przeskoków klatek.
_________________
hasło do moich uploadów: 1234
0 UP 0 DOWN
 
 
 
Quake96 
Legenda Forum



Pomógł: 75 razy
Wiek: 22
Doł±czył: 24 Cze 2009
Posty: 2237
Sk±d: root:/

Medale: Brak

13794 $

Wysłany: Pi± 13 Sty, 2012 20:42   

ExGamer, szczerze mówiąc, to jest to operacja bardziej dla fanów "overclockingu". :) Większej różnicy to nie da, ale jak ktoś lubi to czemu nie... Chociaż ta kwestia loadingów. No i ryzyko, bo nie wiadomo czy coś się nie stanie. Tymbardziej że PSone (to tylko przykładowa konsola) grzeje się wystarczająco szybko, a jakby podkręcić procka to mogłoby to się odbić na temperaturze :P
_________________
SCEE™
0 UP 0 DOWN
 
 
 
McMarycha 



Pomógł: 17 razy
Doł±czył: 17 Lip 2010
Posty: 767

Medale: Brak

4439 $

Wysłany: Pi± 13 Sty, 2012 23:04   

No dzięki i już wiem po prostu zrobię przełącznik i będę mógł sobie zmniejszać i zwiększać taktowność :D
0 UP 0 DOWN
 
 
xzer0
[Usunięty]





5 $

Wysłany: Sob 14 Sty, 2012 10:27   

Genialny pomysł. Ciężko wpaść na takie proste i skuteczne rozwiązanie. Jak będzie wszystko gotowe to zrób zdjęcia i cały tutek po swojemu.
0 UP 0 DOWN
 
 
McMarycha 



Pomógł: 17 razy
Doł±czył: 17 Lip 2010
Posty: 767

Medale: Brak

4439 $

Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 13:27   

xzer0 oczywiście z chęcią bym zrobił ale godzinę temu już wysłałem mojego psx'a, chyba że chciałby ktoś się zamienić za pegazusa obojętnie czy psx czy ps one byle by było sprawne i można było sprawdzić gry z inną taktownością procka
0 UP 0 DOWN
 
 
tomx1989 
Retrogamer


Pomógł: 27 razy
Doł±czył: 04 Mar 2011
Posty: 419

Medale: 1 (Więcej...)

2307 $
Turniej CMR 2.0 (Ilość: 1)

Wysłany: Sro 01 Lut, 2012 14:05   

Zrobiłem wszystko według tego poradnika i nic. Konsola działa tak samo, prędkość wczytywania gier jest też taka sama. Do przeróbki dodałem włącznik żeby lepiej było widać różnice ale żadnych nie widać :-) Testowałem na kilku grach w tym drivera. Moim zdaniem jakiekolwiek różnice mogłyby być widoczne gdyby podkręcić procesor graficzny. Tak jak to jest w ps2 gdzie procesor jest ten sam jednak lepszy układ gpu zwiększa szybkość w niektórych grach.
_________________
Sega Mega Drive VA4
SNES
PSX SCPH-1002
PSX SCPH-7502
PS2 SCPH-70004
PS2 SCPH-50004, NA 80GB HDD
PSP 3003
PS TV
Gamecube
Wii 1TB
Xbox v1.0 300GB
Xbox 360 S 250GB
PS4 CUH-1216 500GB
0 UP 0 DOWN
 
 
McMarycha 



Pomógł: 17 razy
Doł±czył: 17 Lip 2010
Posty: 767

Medale: Brak

4439 $

Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 13:53   

No wiesz może po prostu źle cos przylutowałeś i tyle, może by tak jakieś foto ?
0 UP 0 DOWN
 
 
mgssnake


Wiek: 34
Doł±czył: 07 Sie 2009
Posty: 2

Medale: Brak

15 $

Wysłany: Nie 10 Lis, 2013 16:29   

witam, ten filmik (niestety w języku niemieckim) ukazuje czynnosc podkrecania procesora w poczciwym szaraku
http://www.youtube.com/watch?v=HapnSOseDfw
Na koncu porównanie dzialania na grze DRIVER2 :-)
_________________
witam wszystkim. Starym dinozaurem ale PSX jest w moim sercu do końca życia :) Niby to układ scalony obdarzony elektrycznymi impulsami ale efekt jest wspaniały
0 UP 0 DOWN
 
 
Trzyzet


Pomógł: 1 raz
Doł±czył: 18 Lip 2013
Posty: 23

Medale: Brak

141 $

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014 22:18   

Witam, was po dłuuuuugiej przerwie. Od razu powiem że tok rozumowania kolegów wyżej jest błędny. Gry możemy podzielić na renderowane hardware'owo, czyli przy pomocy układu graficznego oraz na software'owo, czyli te renderowane poprzez CPU. I w grach z tej drugiej kategorii zobaczymy znaczącą poprawę wydajności, na przykład w Doomie czy Duke Nukem 3D. I dla tych dwóch gier polecam to zrobić :) Właśnie robię OC, jak dorwę przełącznik dwupozycyjny to wtedy nagram gameplay z i bez OC.


EDIT: No cóż, ktoś mnie wkurzył. Pisano o czwartym pinie więc go odpiąłem, dalej się wczytałem że to z prawej strony układu :evil: Podłączyłem tamtą nogę z powrotem, następnie odpiąłem od mobo prawidłową i podpiąłem do układu taktującego.


Krótko - 56 nogę CPU odpinamy od płyty PSXa i podłączamy ją do 6 nogi układu taktującego!


Loadingi znacznie szybsze, gry renderowane software'owo zgodnie z przewidywaniami znacznie przyspieszyły i stały się płynne. W Doomie w miejscach, gdzie jest ledwo 15 klatek jest równe i stabilne 30. Do gier renderowanych software'owo polecam zrobić OC.
Autor postu otrzymał pochwałę
0 UP 0 DOWN
 
 
Gomuł


Pomógł: 3 razy
Doł±czył: 05 Sty 2012
Posty: 34

Medale: Brak

180 $

Wysłany: Czw 05 Cze, 2014 19:41   

Czekam na wyniki. Jeszcze nie znam osoby, która zrobiła taką przeróbkę. Zawsze uważałem że ten mod jest zbędny. Kiedyś opracowałem pomysł, aby zamiast z clock chipa uciągnąć te 60Mhz to po prostu wydusić 100Mhz z oscylatora kwarcowego. Nie wiem czy psx to by wytrzymał. Taki oscylator widziałem w avt za 14zł. Ma on 4 piny w tym jeden nieużywany. Masa, napięcie, wyjście. Jeżeli masz płytę PU-18 (psx 5502) to w tym modelu można zwiększyć pamięć RAM do 8mb.

EDIT

Mam linki do sklepu.

Wersja 5V > http://sklep.avt.pl/generator-kwarcowy-100mhz.html

Wersja 3,3V/ > http://sklep.avt.pl/gener...0mhz-dip14.html
0 UP 0 DOWN
 
 
Trzyzet


Pomógł: 1 raz
Doł±czył: 18 Lip 2013
Posty: 23

Medale: Brak

141 $

Wysłany: Sro 11 Cze, 2014 16:21   

Witaj, da się tak zrobić ale niestety przyspieszysz w ten sposób grę, dźwięk i wszystko inne, wiesz o co chodzi. SCPH-102 mam po podkręceniu, kupiłem wczoraj model SCPH-7002 za 10zł :!: Swoją drogą starsze modele się koszmarnie grzeją.

Wpisz w szukajce youtube'a "PSX OC". Jest film po całym poradniku pokazaną różnicę we wczytywaniu się gry na Driver 2.
0 UP 0 DOWN
 
 
Sponsorka


1 000 000 $



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Części z 7 Playstation 1
Witold Sprzedam 9 Wto 15 Maj, 2012 17:41
Witold
Brak nowych postów Przyklejony: 20 Lat PlayStation!
Oraz przygotowany z tej okazji materiał wideo, stworzony przez arhn.eu
Quake96 Ogólnie 8 Pi± 21 Mar, 2014 14:07
Jason66
Brak nowych postów Przyklejony: PlayStation - FAQ
Opis poszczególnych serii, oraz najczęściej zadawane pytania.
Quake96 Ogólnie 3 Sro 23 Lis, 2011 23:30
Quake96
Brak nowych postów Przyklejony: Wycena sprzętu.
Tutaj wycenimy twój sprzęt
McMarycha Sprzedam 21 Wto 11 Lut, 2014 20:25
Kabanos
Brak nowych postów Przyklejony: Raport dostępności gier PS2
LISTI Forum 1 Nie 04 Sie, 2013 08:58
LukasTe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style modified by LukasTe
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 106