Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

[Inne]Tworzymy Screeny

jak ściągać, nagrywać, dzielić pliki itp.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Drakson
-#
Posty: 590
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 22:40

[Inne]Tworzymy Screeny

Post autor: Drakson »

[center]Witam![/center]
[center]W kolejnym poradniku mojego autorstwa, chciałbym przybliżyć jak w szybki i łatwy sposób wykonać screen z gry np. gier z PSX'a. Na stronie od jakiegoś czasu istnieje galeria, co prawda w stanie obecnym dość uboga. Powodem tej sytuacji może być brak wiedzy na temat tworzenia screen'ów, od dziś może się to zmienić i mam nadzieje, że dzięki temu będzie więcej chętnych do rozszerzania galerii. Na początek może zaczniemy od tego jaki program użyć, by stworzyć swoją kolekcję screen'ów. Osobiście proponuje IrfanView który to do tej roli spisuje się wzorowo i na nim to się skupimy, pobrać go można stąd:[/center]
[center]

Kod: Zaznacz cały

http://www.megaupload.com/?d=TKKEJ0RT
[/center]

[center]Po uruchomieniu programu wybieramy zakładkę "Opcje" następnie "Przechwyć Ekran / Okno" lub najprościej wciskamy "C".[/center]
[center]Obrazek[/center]

[center]Naszym oczom ukażą się ustawienia wykonywania screenów.
[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Jak widać na załączonym obrazku ustawień jest nie za wiele, ale tyle wystarczy by stworzyć zadowalający screen "niedzielnym" użytkownikom. W obszarze przechwytywania mamy możliwość tworzenia screen'ów z całego ekranu, aktywnego okna (IrfanView wykona przechwyt programu działającego obecnie w oknie) lub z wybranego obszaru (czyli z miejsca które uprzednio zaznaczymy). Przechwyt można wykonywać ręcznie za pomocą odpowiednich klawiszy np. Ctrl+F11 (klawisze można zmienić dla własnych potrzeb) oraz automatycznie, gdzie program będzie tworzył screeny za nas w odpowiednich odstępach czasowych, które oczywiście możemy zmieniać dowolnie. Przechwycony obraz IrfanView może od razu zapisać go do interesującego nas katalogu lub pozwolić programowi by ten po wykonaniu przechwytu wyświetlał go automatycznie.[/center]

[center]Wykonać screen możemy również przy pomocy naszego emulatora np. ePSXe. Prócz świetnego emulowania gier, emulator posiada funkcję wykonywania przechwytu, który to znajduję się pod klawiszem F8, wykonane ów screeny emulator przechowuje w folderze "snap"(domyślna ścieżka C:\ePSXe 1.7.0\snap). Warto dodać, że ePSXe zapisuje screeny w formacie BMP (bitmapy) które to jak na przechwyt dużo ważą (niekiedy do kilku mb). Jeśli chcemy by nasz screen ważył mniej warto zmienić jego format, można to zrobic w bardzo szybki i łatwy sposób za pomocą IrfanView, wystarczy interesujący nas screen wrzucić do programu i zapisać (kliknąć na dyskietkę) a nasze zdjątko zmieni format np. na JPEG oraz zmniejszy rozmiar do kilkunastu kb.[/center]
[center]
Przejdźmy teraz to zmiany rozmiaru naszego dzieła. Niekiedy potrzebujemy screen w mniejszym rozmiarze np. przy wstawkach z grami. Dlatego objaśnię jak zmienić rozmiar naszego przechwytu i nie będę tu opisywał wszystkich ustawień, tylko te najważniejsze które w szybki, łatwy sposób pozwolą nam zmienić rozmiar. Uruchamiamy program IrfanView, następnie przechodzimy do Obraz\Zmień Rozmiar obrazu[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Naszym oczom znów ukazują się ustawienia, nas interesują tylko opcje "Nowy rozmiar" oraz "Gotowe rozmiary".[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Jak sama nazwa wskazuje w nowym rozmiarze sami wybieramy rozmiar, który nas interesuje i ten sposób zalecam. W gotowym rozmiarze, program dostosowuje rozmiar screen'a z gotowych już ustawień rozdzielczości, przydatne są np. gdy chcemy jakieś zdjęcie umieścić na pulpit w telefonie. To by było na tyle, ot cała magia tworzenia screen'ów, mam nadzieje, że niejedna osoba skorzysta z tego poradnika i podzieli się swoimi tworami w naszej galerii :arrow: http://www.swiatpsx.pl/galeria/index.php do której Serdecznie Zapraszam ;)[/center]
[center]by Drakson[/center]
Ostatnio zmieniony sob 22 lut, 2014 02:27 przez Drakson, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Zohan
-#
Posty: 1043
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008 20:52
Kontakt:

Post autor: Zohan »

A ja znam taki sposób - podczas gry naciskamy "Print Screen Sys Rq" (na klawiaturze), otwieramy painta, naciskamy ctrl+v, zapisujemy i cieszymy się screenem :)

a rozmiary możemy zmieniać w IrfanView
Pomóż rozwinąć opcje oceniania wstawek gier! Jeżeli linki się podobają, kliknij na Obrazek pod tematem, jeżeli nie, to kliknij na Obrazek!

Awatar użytkownika
mikoo178x
-#
Posty: 32
Rejestracja: śr 30 cze, 2010 22:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikoo178x »

Dla mnie też jest o wiele łatwiejszy przycisk "Print Screen Sys Rq" a potem w Paincie Wklej(Ctrl+V)

Awatar użytkownika
Drakson
-#
Posty: 590
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 22:40

Post autor: Drakson »

Oczywiście, dla innych paint może być lepszy dla innych mniej, poza tym paint to procedura raczej czasochłonna, no chyba że chcemy na szybko wykonać jeden screen to można się pokusić, ale przypuśćmy chcemy zrobić 30-60 screen'ów, za każdym razem gdy przechwycimy obraz "print Screen'em" musimy przerywać grę, by wkleić go do painta i tak za każdym razem, co po chwili staję się męczące. Dużo szybciej jest uruchomić IrfanView i za pomocą dwóch klawiszy mamy gotowy już screen, bez zbędnych operacji oraz bez opuszczania gry na krok ;) Temat można zamknąć, by w poradniku nie szerzyć dyskusji :)

Zablokowany