Żeby savy zapisywały ci się na penie, musisz najpierw grę uruchomić z pena. Najłatwiejszym sposobem jest sformatowanie pena na fat32 i utworzenie na nim folderów DVD(do którego wrzucasz obrazy gier) oraz folder VMC w którym będą się tworzyć wirtualne karty pamięci, czyli savy. Obrazy gier muszą być z rozszerzeniem iso, gra nie może więcej zajmować niż 4GB(jest to ograniczenie fat32) oraz każda nazwa gry musi się zaczynać od kodu danej gry.
Żeby się dowiedzieć jaki kod ma dana gra najlepiej po prostu podejrzeć zawartość obrazu iso. Najłatwiej jest otworzyć obraz programem typu 7zip, winrar czy też zamontować obraz w deamonie.
Po podejrzeniu takiego obrazu powinno pojawić się kilka plików(jeżeli gra była zpachtowana to widać tylko 2 foldery, wtedy należy ją odpachtować), nas interesuje tylko jeden plik zaczynający się od: SCES, SLES, SCUS itp. to są właśnie początki kodów gier, po których zawsze są liczby określające daną grę np. SLUS_214.94 , SLES_549.45 .
Kiedy już wiadomo jaki kod ma dana gra to należy ją odpowiednio nazwać np. SLUS_214.94 po tym kodzie dodajemy "kropkę", następnie nazywamy grę dowolnie w tym przypadku NFS Carbon(max. 32 litery), kolejna "kropka" i rozszerzenie iso.
Całość wygląda tak SLUS_214.94.NFS CARBON.iso
Tak nazwany obraz gry wrzucasz do folderu DVD, do uruchomienia gry potrzebujesz programu Open Ps2 Loader 0.8 lub nowszego. Pendrive z grą powinien się pojawić w zakładce USB GAMES, X włączasz grę i sprawdzasz czy działa, jeżeli wszystko jest ok, to możesz zabrać się za stworzenie wirtualnej karty pamięci.
Wybierasz daną grę z listy klikasz "trójkąt" wybierasz "VMC Slot 1" i klikasz w miejscu <not set>, następnie w miejscu "Name" podajesz nazwę jaką będzie nosiła wirtualna karta pamięci, następnie wybierasz rozmiar tej karty, czyli ile miejsca będziesz miał na savy z danej gry. Pozostaje jeszcze kliknąć "Create", po stworzeniu wirtualnej karty klikasz "ok" a następnie "Save changes" i gotowe teraz wszystkie savy z np. fify będziesz miał zapisane na penie.
Jeżeli np. fifa umożliwia savowanie na slocie 1 i 2, to możesz wtedy karte pamięci włożyć do slotu 2, wczytać grę i zapisać na slot 1. Jeżeli nie, to używasz programu Mcanihilator w celu utworzenia obrazu karty pamięci. Taki obraz zapisujesz na pena, następnie zmieniasz jego nazwę na taką jaką ma wirtualna karta do fify, obraz podmieniasz i możesz dalej grać na starych savach
