Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

God of War

dyskusje na temat gier i pomocy w tym zakresie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
squaier1
-#
Posty: 327
Rejestracja: pt 03 lip, 2009 13:49
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

God of War

Post autor: squaier1 »

[center]God of War[/center]

Prawdziwie interesujących gier zręcznościowych jest naprawdę nie wiele. Jedynie co jakiś czas pojawia się tytuł wart uwagi graczy i oczywiście wysokich ocen ze strony recenzentów. Takim właśnie programem jest opisywany przeze mnie God Of War stworzony przez firmę Sony Computer Entertainment. Już od pierwszych kilku minut spędzonych w świecie gry wiedziałem, że moje spojrzenie na innych przedstawicieli tego samego gatunku nigdy nie będzie takie samo. God of War na nowo definiuje pojęcie akcji i wciąga niczym tornado… w ten tytuł powinien zagrać każdy posiadacz konsoli PS2…!

Hm, chyba się nieco zapędziłem… musicie mi jednak wybaczyć, bowiem choć recenzentem jestem dobre parę lat, to jedynie kilka gier było równie dobrych jak opisywany właśnie God of War. Zacznę jednak od początku, czyli od naszego protegowanego.

Otóż jest sobie pewien spartanin, imieniem Kratos. Wojownik z niego zacny i odważny, lecz niestety podczas jednej z bitew pomiędzy Grecją a plemionami Barbarzyńców nasz heros jest na granicy życia i śmierci. W tym tragicznym momencie przywołuje mitycznego boga wojny – Aresa i obiecuje mu swoją duszę, jeśli ten wybawi go z opresji. Tak też się dzieje – Kratos otrzymuje od boga wojny potężne ostrza i przy ich pomocy dokonuje dekapitacji oponenta… Za ocalenie płaci jednak swoją duszą oraz wolnością… Dodatkowo Ares przy jego pomocy dokonuje niewybaczalnego czynu, za który Kratos postanawia się zemścić, zabijając potężnego boga wojna… Ostateczne starcie pokaże kto winien zasiąść obok Zeusa na Olimpie! Oczywiście opis, który właśnie przeczytaliście jest jedynie skromną namiastką tego co czeka Was w rozgrywce właściwej. Nie chcę bowiem zbytnio wyjawiać zawiłości fabuły, ponieważ mógłbym zepsuć Wam przyjemność z odkrywania jej na własną rękę.

[center]Obrazek[/center]

Kratos to prawdziwie charyzmatyczna postać. Jego twórca - David Jaffe wybrał spośród dostarczonych mu projektów najlepsze cechy i stworzył niezwykłego antybohatera, z którym łatwo się jest utożsamić, jest unikatowy i bez problemu rozpoznajemy go w tłumie herosów pochodzących z innych gier. Ta jego blada karnacja i czerwona gęba sprawiają, że nawet po ukończeniu rozgrywki Kratos będzie błądził w waszej pamięci i wyobraźni. Osoby bardziej utalentowane graficznie, będą się również zapewne starały przenieść obrazy z głowy na kartkę lub też ekrany komputerów. Nie ma w tym oczywiście nic dziwnego, bowiem choć nieco oszpecony przez ciągłe wojny, Kratos jest człekiem fotogenicznym.

Po obejrzeniu krótkiego i bardzo efektownie zrobionego wstępu rozpoczyna się totalna zadyma. Pierwszy etap w grze zabiera nas w sam środek bitwy morskiej. Prócz diabelsko wyglądających żołnierzy, Kratos musi stawić także czoła kilku nieco większym oponentom. W God of War walczymy z całymi stadami władających mieczami gamoni i od czasu, do czasu mamy także okazję zmierzyć się z nieco większym przeciwnikiem. Starcia z bossami nie są szczególnie trudne, należy jednak pamiętać, że na każdego z nich jest jakiś sposób, a co za tym idzie tępe bieganie i wymachiwanie bronią na wiele się nie zda. Po odkryciu słabego punktu bestii pozostaje go wykorzystać i przy pomocy niezwykłych umiejętności oraz oczywiście sporego arsenału środków pacyfikujących powalić kreaturę.

Początkowo dysponujemy dość skromnym wachlarzem ruchów i jednym rodzajem broni. W miarę progresji Kratos zbiera specjalne kule zawierające dusze poległych wojowników. Po uzbieraniu odpowiedniej ilości możliwa jest poprawa jednej z posiadanych umiejętności. Każdy kolejny poziom wiąże się z większą ilością zadawanych obrażeń, nowymi kombosami itd. Ostatecznie zabawę kończymy prawdziwą maszynką do mordowania, która za pazuchą czai nie tylko początkowe ostrza chaosu, lecz również kilka innych zabójczych narzędzi oraz magicznych przedmiotów wspomagających szybkie eliminowanie przeciwników.

Oponentów w grze jest naprawdę dużo. Począwszy od zwykłych żołnierzy, których załatwienie wymaga jedynie kilku machnięć, przez meduzy, minotaury czy też syreny, a na cyklopach skończywszy. Bestiariusz robi świetne wrażenie i od samego początku zabawy, do jej końca nie odczuwamy nawet przez chwilę znudzenia. Smaczku zabawie nadają też sekwencje dobijania oponentów, które wykonujemy gdy ponad głową oszołoma pojawia się kółko. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku na padzie rozpoczyna się efektowny taniec śmierci, wymagający od gracza wciskania we właściwych momentach wyświetlanych na ekranie przycisków. Jeśli wszystko pójdzie jak należy Kratos zmasakruje oponenta wyrywając mu członki, rozcinając go na pół, przebijając mu gardło, urywając głowę itd. Każda sekwencja śmierci jest niezwykle efektowna i zarazem bardzo brutalna. Prócz walorów wizualnych, sekwencje dają Kratosowi także różne bonusy w postaci dodatkowej energii czy też many. Oczywiście sceny uśmiercania oraz wymagana kombinacja klawiszy zmieniają się zależnie od przeciwnika, którego aktualnie dobijamy.

[center]Obrazek[/center]

God of War to nie tylko ciągła rąbanina, nie wymagająca żadnego myślenia. Autorzy programu postanowili stworzyć grę akcji, w której najważniejsze są trzy podstawowe elementy: walka, eksploracja i zagadki logiczne. W przypadku pierwszego aspektu nie muszę się chyba powtarzać. Drugi element to przede wszystkich poszukiwanie ukrytych miejsc, znajdowanie drogi prowadzącej do kolejnej części mapy itd. Deweloperzy postarali się, aby w grze można było znaleźć mnóstwo ciekawych miejsc, które na pierwszy rzut oka są całkowicie niewidoczne. Dotarcie do ukrytych skrzyń wymaga bystrego wzroku i spostrzegawczości… Trzeci z wymienionych elementów definiujących model zabawy w God of War to zagadki logiczne.

Od razu pragnę zaznaczyć, że nie są to skręcacze umysłów rodem z Silent Hill czy też Resident Evil. Wszystkie łamigłówki są stosunkowo proste do rozwiązania, ale trzeba przyznać, że każda z nich jest unikatowa i ciekawie skonstruowana. Każdy grający w God of War bez problemu zda sobie sprawę z geniuszu i niezwykłej pomysłowości autorów, bowiem wszystkie lokacje oraz znajdujące się w nich mechanizmy wyglądają tak naturalnie i zarazem mitycznie, że nie można się im nadziwić. Wielokrotnie stałem i zastanawiałem się jak oni wpadli na ten pomysł…?! No cóż, ekipa pracująca nad God of War odwaliła kawał dobrej roboty!

Niezwykły klimat, brutalność i wyjątkowość to nie tylko domena rozgrywki właściwej, lecz także innych elementów programu. Filmy przerywnikowe stanowiące połączenie kolejnych misji to prawdziwy majstersztyk. Wypełniają one luki w opowiadanej historii, a sposób ich nagrania sprawia, że można je oglądać wielokrotnie i zupełnie się tym nie znudzić. Realizacja wszystkich filmików przypomina nieco wydany niedawno film zatytułowany „300”. Sceny są pełne brutalności, a niezwykła grafika sprawia, że całość nabiera tajemniczego i mitycznego wyglądu! Po prostu unikatowy klimat gry znajdujemy w każdym jej aspekcie.

Projekty poziomów także zrealizowano w taki sposób, aby nawiązywały do świata mitów. W grze wędrujemy mrocznymi lochami, potężnymi wąwozami, wnętrzami zamków itd. Pomysłowość autorów i przywiązanie do detali są wręcz niewiarygodne… w zasadzie, w God of War nie zobaczycie dwóch identycznie wyglądających miejsc, czy też podobnie zachowujących się mechanizmów… Dzięki temu, każda nowa lokacja to zupełnie inne przeżycie, a co za tym idzie gra nie traci swojego uroku aż do ostatniej walki, która prawdę powiedziawszy również jest zaskakująca i ciekawie opracowana. Takich gier powinno być więcej!

[center]Obrazek[/center]

Od strony technicznej God of War pokazuje na co stać, starzejącą się już konsolę PlayStation 2. Pomimo tego, że maszynka ma już swoje lata, to generowana przez nią grafika zasługuje na bardzo wysoką ocenę. Wszystkie lokacje, modele postaci oraz oczywiście animacja przygotowano bezbłędnie, a co za tym idzie wielokrotnie po prostu zatrzymywałem się by podziwiać kunszt grafików pracujących nad programem.

Kawał dobrej roboty odwalili także dźwiękowcy oraz aktorzy użyczający głosów pod postaci w grze. Wszystkie dialogi brzmią bardzo naturalnie, a głos kobiety narratora przez długi czas po ukończeniu gry dźwięczał jeszcze w mojej głowie… God of War od strony audio-wizualnej przebija wszystkie inne tytuły action-adventure w jakie miałem okazję zagrać na PS2….

Jak już wspomniałem na początku recenzji, God of War to zdecydowanie jedna z najlepszych, jeśli nie najlepsza gra action-adventure w jaką miałem okazję zagrać. Program posiada wspaniałą oprawę audio-wizualną, ciekawą fabułę, charyzmatycznego bohatera, a przede wszystkim charakteryzuje się niebywałą grywalnością… Każdy, powtarzam każdy posiadacz konsoli PS2 powinien posiadać God of War w swojej kolekcji… Pozostali mogą jedynie ślinić się na odległość, a uwierzcie mi jest na co się ślinić!
[center]
(Recenzja znaleziona w sieci)[/center]
Dla użytkowników tego forum udostępniam transfer na moje uploady na chomikuj.pl - Piszcie na priva

------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
Highline
-#
Posty: 9
Rejestracja: czw 10 sty, 2013 15:26

Post autor: Highline »

Mi marzy się połączenie God Of war i Dynasty Wariorrs jeśli chodzi o system walki.
Jak się nazywa ten 3 głowy pies (chyba: /) którego trzeba pokonać w okragłym pomieszczeniu ?
I watching you. And you.
Google
Obrazek

Flyethemoon
-#
Posty: 23
Rejestracja: sob 22 paź, 2011 17:32

Post autor: Flyethemoon »

...Cerber :D

Przynam bardzo fajna sprawa z tym GOWem, Po Zagraniu w Age of Mythology marzyłem pograć w młućkę w podobnych klimatach no i moje :P modlitwy zostały sepłnione.

Jak mnie nie było przez prawie tydzień to mój brachol grał na moim PS2 i grał w dwójeczkę bo stwierdził :) nie mógł dokonać zapisu na PESie 2008 bo się okazało na memorce nie ma wystarczająco miejsca a zapasowej jeszcze nie mam.

ODPOWIEDZ