Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

Tenchu (jap.)

opisy przejścia poszczególnych misji w grze

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
michael69
-#
Posty: 1811
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 08:47
Kontakt:

Tenchu (jap.)

Post autor: michael69 »

[center]Jest to opis do wydanego w Japonii pierwszego ośmiolevelowego TENCHU, tłumaczonego jako: Rittai Ninja Katsugeki Tenchu albo/także Dimensional Ninja Action Movie: Tenchu, pierwowzoru dla wydanego w późniejszym okresie na EUR i US Tenchu: Stealth Assassins.

Opis jest z roku 1998, a więc z okresu wydania w/w gry.


Obrazek [/center]

Wszyscy z niecierpliwością patrzyliśmy na doniesienia z Japonii, czekając na premierę nowego TEKKENA, a tu nagle, ni stąd ni zowąd pojawił się niezgorszy hiciorek. Gra, która klimatem i wykonaniem przypomina jako żywo Nightmare Creatures. Co więcej, ta utrzymana w stylistyce tradycyjnych japońskich filmów samurajskich opowieść o parze wojowników ninja wcale nie ustępuje historii o Adamie Crowleyu. W obu grach mamy pełną swobodę ruchu w środowisku 3D. W obubohaterowie walczą z demonami panoszącymi się w ich krajach używając broni i podstępów. W obu udało się zachować specyficzny klimat. Zostawmy jednak na chwilę doskonały produkt firmy Kalipso i zajmijmy się dokładniej japońską premierą.

Akcja gry przenosi nas w okolice początku osiemnastego stulecia. Wędrująca po rozdartej wojną Japonii, para skrytobójców; siwy mistrz miecza Rikimaru i jego młoda uczennica Ayame otrzymują zlecenie odszukania zaginionego dziecka pewnego samuraja.

POZIOM 1
Trop wiedzie do miasteczka, którego zarządca znany jest z nieposkromionej chuci. Spotkacie tam trzy rodzaje strażników: uzbrojonych w katany szermierzy, noszących naginaty wartowników i łuczników. Ci ostatni potrafią celnie strzelać nawet z dużej odległości. Poza tym szybko wycofują się, co czyni ich niebezpiecznymi przeciwnikami. Waszym zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich strażników i psów pilnujących miasteczka (nie uganiajcie się za kotem, jest niezabijalny) oraz zakradnięcie się do domu zarządcy. Nie zabijajcie kobiet w kimonach, pomimo iż mogą zdradzić Was krzykiem, za to utracicie część zapłaty. Możecie je sprytnie uciszyć. Niestety, przybędziecie za późno. Dziewczynki już tu nie ma, a na Was czeka płatny morderca i sam zarządca z pistoletem w dłoni.

POZIOM 2
Po wykonaniu wyroku na rozpustniku wracacie do zleceniodawcy, który czeka u wrót zamku za rzeką. Aby tego dokonać, przejść przez miasto pełne wynajętych zbirów, którzy zastawili na Was pułapkę. Są o wiele silniejsi od przeciwników z poziomu pierwszego, a ponadto również potrafią wspinać się na dachy. Ale to Wy jesteście mistrzami. Kiedy dotrzecie do zamku, dowiecie się, że i Wasza pomocnica (jeśli wybraliście Rikimaru) została porwana przez demony.

POZIOM 3
Wyruszacie do kotliny w górach, gdzie w systemie jaskiń jest więzienie. Musicie pokonać straże i odszukać w labiryncie celę, w której uwięziono Ayame. Kiedy dotrzecie do kamiennego mostu nad przepaścią, w połowie jego długości zobaczycie dwie cele po obu stronach. Przeskoczcie do tej po prawej stronie. Korytarzem wychodzącym z niej dostaniecie się do groty. Tutaj spotkacie następnego bossa, potężnego grubasa z tresowanym niedźwiedziem. Po zabiciu ich pojawi się tajemniczy mężczyzna w fioletowej szacie. Zanim ucieknie, dowiecie się o kolejnym etapie swojej podróży.

POZIOM 4
Trop porwanej dziewczynki zawiedzie Was do Świątyni Słońca. Spotkacie tam wiele dziwnych, zionących ogniem demonów i silną ochronę. Waszym zadaniem jest dostanie się do budynku z ogromnym posągiem. Zlikwidujcie wszystkich strażników i przeskoczcie na głowę posągu, wtedy ponownie pojawi się facet w fiolecie. Tym razem musicie z nim walczyć. Uważajcie, to prawdziwy mistrz sztuk walk. Zanim zdążycie go zabić, ucieknie.

POZIOM 5
Kolejny poziom to portowe miasto. Musicie odnaleźć przemytników, którzy przewozili porwaną dziewczynkę i dowiedzieć się, gdzie jest kryjówka demonów. Ponownie będziecie wspinali się na dachy i eliminowali napastników. Tym razem niektórzy będą uzbrojeni w muszkiety. Finałową walkę z hersztem stoczycie na pokładzie żaglowca. Bandzior nie dysponuje specjalnymi talentami i łatwo go pokonać.

POZIOM 6
Pokonani przemytnicy zdradzili Wam położenie siedziby demonów. Udajecie się w góry, musicie dotrzeć na szczyt, by zdobyć tajemniczą roślinę, pokonując całą masę ciężkozbrojnych wrogów. Wśród nich będą pomniejsze demony. Nie ma tu jednak wyraźnego bossa. Nie ma też sposobu by zabłądzić, droga wiedzie prosto do celu, a trudność polega na tym, że nie zawsze da się zaskoczyć przeciwnika. Tutaj najlepiej stosować wyposażenie specjalne. Jest to jeden z najciekawszych plastycznie poziomów tej gry.

POZIOM 7
Teraz możecie udać się wprost do siedziby demonów. Stojący na urwisku zamek to idealne miejsce dla skrytobójcy. Musicie jednak uważać na przeciwników. Tutaj macie do czynienia tylko z istotami nadprzyrodzonymi. Musicie dostać się na szczyt pagody, gdzie spotkacie po raz kolejny i nieostatni faceta w fiolecie. Dobrym sposobem na pokonanie go są bomby. Pokonany w ostatniej chwili ucieknie, ale Wy podążycie jego śladem.

POZIOM 8
Tak oto staniecie na szczycie wulkanu za zamkiem. Wśród pokrytego śniegiem lasu wznosi się świątynia. Musicie przedostać się przez kolejne podwórce, póki nie spotkacie swojego głównego przeciwnika (wiecie kogo). Tym razem będzie to walka na śmierć i życie. Nie dajcie mu chwili wytchnienia, jest dwa razy żywotniejszy od Was i posługuje się apteczkami. Po widowiskowej śmierci faceta w fiolecie zeskoczcie do otworu w podłodze świątyni. Na dole, korytarzami pełnymi przeciwników i płynącymi strumieniami lawy, dotrzecie do kolejnego otworu w podłożu wielkiej groty. Potężna płyta odsunie się i możecie zeskoczyć na spotkanie ostatniego
demona. To trudny przeciwnik. Jego ząbkowany miecz miota śmiercionośne błyskawice, a i młynki, które kręci od czasu do czasu, potrafią nieźle nadwyrężyć zdrowie. Pokonacie go jednak w końcu, spotkacie Ayame i uwolnicie dziewczynkę. To będzie koniec Waszej przygody i gry.

Zanim zdążycie opuścić jaskinie, złe moce obudzą drzemiący wulkan. Potężne wstrząsy naruszą sklepienia i runą na Was tony kamieni. Tylko refleks wojowników nocy pozwoli Wam wydostać się na wolność. Ale nie wszystkim. Rikimaru poświęci życie, odblokowując drogę Ayame i dziewczynce.

Jak widać, gra nie jest długa, wytrawny gracz potrzebuje zaledwie kilku godzin by dotrzeć do finału, ale... problem w tym że cała zabawa polega nie na radosnej nawalance na miecze, ale na dobrze zaplanowanych, szybkich atakach z gory, podrzynaniu gardeł i innych jakże widowiskowych sposobach znanych wojownikom nocy. Najważniejsze jednak, by pozostać w ukryciu. O tym, czy ktoś Was zauważył poinformuje migający krąg na dole ekranu. To detektor. Kiedy zbliżacie się do przeciwnika, pojawia się migający na zielono punkt, im bliżej jesteście, tym bardziej rośnie. Wszystko jest okay, gdy krąg zachowuje zieloną barwę, Wy wiecie o wrogu, on Was jeszcze nie zauważył. Jeśli detektor zmieni barwę na czerwoną, koniec zabawy, zostaniecie zaatakowani.

I tu zaczyna się problem. Od ilości zabitych skrycie przeciwników tego czy zostaliście zauważeni zależy ilość punktów przyznawanych za przejście poziomu i zdobywanie specjalnych przedmiotów. Osiągnięcie perfekcji zajmie Wam kilkanaście wieczorów, a autorzy zadbali, by nie było zbyt łatwo. Mimo tego, że przeciwnicy w zasadzie ustawieni są w tych samych miejscach (dwie kombinacje występujące losowo, o ile nie używaliście cheatów), to czasem natkniecie się w najmniej spodziewanym momencie i miejscu na zaczajonego samuraja. I tak misternie opracowywany i powtarzany plan spali na panewce.

W TENCHU musicie planować każdy atak z osobna, a opanowanie wszystkich sztuczek, zajmie też kilka ładnych chwil. Do osiągnięcia celu posłużą Wam oprócz miecza lub sztyletów, linka z hakiem, dzięki której możecie wspinać się na dachy budynków
i omijać przeciwników oraz osiemnaście innych przedmiotów.
Są to:

[center]Obrazek[/center]

1. BOMBA DYMNA - W sytuacji krytycznej rzućcie ją w kierunku przeciwnika, a oślepicie go na chwilę, co pozwoli uciec lub zaszlachtować go na amen.

2. BOMBA - Wybucha gdy przeciwnik znajdzie się obok niej, jednak lont pali się tylko przez chwilę. Dlatego rzucajcie ją ostrożnie i na tyle daleko, by samemu nie oberwać.

3. SHURIKEN - Stalowe gwiazdki do rzucania. Celne trafienie odbiera 20-30 punktów życia w zależności od przeciwnika. Idealne do ataku z daleka.

4. KOLCE - Rozsypcie je na ziemi, gdy musicie uciekać, ścigający mogą na nie wdepnąć. Warto to zobaczyć.

5. MINA - Idealna na założenie pułapki w miejscu, gdzie pojawia się trudny do zabicia przeciwnik. Działa podobnie jak bomba, tylko dłużej.

6. APTECZKA - Daje 100% życia.

7. CIASTKO KNEBEL - Musicie rzucić go z zaskoczenia, zanim zostaniecie zauważeni. Zadławiony przeciwnik jest bezbronny jak dziecko. Specyfik ten działa także na kobiety w kimonach i pozwala uniknąć ich krzyków.

8. SAKIEWKA - Sprytnie podłożona odwróci na sekundę uwagę przeciwnika i pozwoli na szybkie zakończenie walki w skrytobójczym stylu.

9. USYPIACZ - Rozpylony w powietrzu usypia przeciwnika.

PRZEDMIOTY SPECJALNE -
Niedostępne na początku gry. Można je zdobyć przechodząc bezbłędnie kolejne misje, lub za pomocą cheatów.

10. PISZCZAŁKA - Jeśli zostaliście zauważeni, dmuchnijcie w nią a usłyszycie odgłosy wydawane przez kota, kaczkę albo...słonia. Przekona to napastnika, że jesteście zwierzęciem.

11. SZATA - Zakładając ją upodobnicie się do swoich adwersarzy. Będziecie mogli podejść do nich niezauważenie. Działa tylko przez krótką chwilę.

12. MANUSKRYPT - Odczytany daje niezwykłą odporność na ciosy. Dopóki działa, Wasze ciało otacza złota poświata.

13. GARŚĆ OSTRZY - Rzucona trafia przeciwnika jak shuriken, ale wyrządza mu kilkakrotnie więcej szkód.

14. CZERWONY ZWÓJ - Za jego pomocą możecie spalić atakującego przeciwnika. Wywołanie tego czaru trwa jednak zbyt długo, nie polecam w bezpośrednim starciu.

15. FIOLETOWY ZWÓJ - Stworzona przez niego kukła-przynęta odwróci uwagę napastników. Do pierwszego zadanego ciosu.

16. ŻÓŁTY ZWÓJ - Teleportuje Was do miejsca, w kierunku którego patrzycie podczas odczytywania czaru.

17. KOŚĆ - Rzućcie ją na uciążliwego przeciwnika, a pojawi się pies, który będzie walczył u Waszego boku.

18. LIŚĆ - Wystarczy mieć go w inventory, a w razie nagłej śmierci w walce doda 50% życia. Bardzo użyteczny.

Ogromna różnorodność broni to jedno. Drugą stroną medalu jest niesamowity klimat gry i to właśnie on stanowi o olbrzymiej grywalności TENCHU. Lokacje przedstawiające świątynie, zamki i japońskie miasta są wprost zadziwiające. Samuraje poruszają się i walczą jak na klasycznych filmach, wydając z siebie gardłowe okrzyki. Gejsze biegają wokół krzycząc z przerażenia, a stylowa muzyka doskonale uzupełnia stronę wizualną gry. Może za wyjątkiem ostatniego poziomu. Doskonała jest też choreografia sekwencji walk. I nic dziwnego, skoro w pracach nad nią brał udział Sho Kosugi, japoński aktor odtwarzający w wielu amerykańskich filmach lat osiemdziesiątych wojowników ninja. Znany jest choćby z „Czerwonego Orła", gdzie wystąpił u boku J.C Van Damme'a.
Wykreowany przez niego ninja zabija w animowanych sekwencjach na kilka sposobów, od prozaicznego poderżnięcia gardła po serię skomplikowanych ciosów i łamanie kręgosłupa.
Jest jednak i kilka minusów. Zakończenie bardzo rozczarowuje. O ile początek to dobrze renderowany filmik, to na koniec mamy animację poziomu „Gąski Balbinki". Przede wszystkim jednak razi nieporadne bieganie kilku przeciwników, którzy zamiast walczyć, usiłują wejść w ścianę, albo tną powietrze zupełnie w innym kierunku niż trzeba. Zwłaszcza po użyciu cheatów. Trochę nielogiczne jest też zachowanie wartowników, którzy najpierw gonią za bohaterem po całym poziomie, a w sekundę po tym jak stracą go z oczu, zapominają o całym wydarzeniu. Są to jednak wyjątki nie rzutujące aż tak bardzo na ogólny poziom gry. TENCHU na pewno zyska wielu zwolenników nie tylko w Japonii, gdzie zaledwie w miesiąc po premierze jest dużym wydarzeniem.

[center]CHEATY[/center]

WSZYSTKIE LEVELE - Na screenie wyboru levelu (nr 1) wcisnąć i przytrzymać :R2: , a potem naciskać
:up: :up: :d: :d: :l: :r: :l: :r: :q: :v:.
99 PRZEDMIOTÓW W INVENTORY - Na screenie wyboru wyposażenia wcisnąć i przytrzymać :L1: , a potem naciskać
:up: :up: :d: :d: :l: :r: :l: :r: :q: :v:
DODATKOWE WYPOSAŻENIE SPECJALNE - Na screenie wyboru wyposażenia wcisnąć i przytrzymać :R1: , a potem naciskać
:up: :up: :d: :d: :l: :r: :l: :r: :q: :v:
POMNOŻENIE WYPOSAŻENIA - Na screenie wyboru wyposażenia wcisnąć i przytrzymać :L2: , a potem naciskać
:up: :up: :d: :d: :l: :r: :l: :r: :q: :v:
PEŁNE ŻYCIE - Podczas gry wcisnąć pauzę ( :start: ) i nacisnąć
:up: :up: :d: :d: :l: :r: :l: :r: :q: :v:
Usłyszycie głos. Po powrocie do gry będziecie mieli 100% energii życiowej.

[center]KONTROLER:[/center]

SKOK - :x:

CIĘCIE - :q:

COMBO - :q: :q: :q:

CIĘCIE Z PRAWEJ - :r: :q:

CIĘCIE OKRĘŻNE - :l: :q:

CIĘCIE Z WYSKOKU - :x: :q:

KROK W BOK - :l: :l: lub :r: :r:

PEŁZANIE - przytrzymć :R1: i nacisnąć przycisk kierunkowy

PRZEWRÓT - przytrzymać :R1: i dwukrotnie nacisnąć :l: lub :r:

MAPA - przytrzymać :select:

WYBÓR WYPOSAŻENIA SPECJALNEGO :R2: lub :L2:

UŻYCIE WYPOSAŻENIA SPECJALNEGO :v:


[center]WYŁĄCZENIE OPCJI SAVE

Obrazek[/center]


[center]SCREEN PUNKTACJI[/center]
1) ILOŚĆ PRZECIWNIKÓW ZABITYCH Z ZASKOCZENIA
2) ILOŚĆ PRZECIWNIKÓW ZABITYCH W WALCE
3) WSKAŹNIK ILE RAZY ZOSTAŁEŚ ZAUWAŻONY
4) ILOŚĆ ZABITYCH CYWILI

[center]Obrazek[/center]


[center]SCREEN WYBORU LEVELI
Z ZAZNACZENIEM JAKI PRZEDMIOT ZOSTAŁ NA NIM ZDOBYTY


Obrazek[/center]


[center]Obrazek[/center]




[center]GRA JEST DOSTĘPNA W DZIALE -> -VIP-[/center]




[center] :ok:
michael69
Obrazek[/center]
Ciągle zapominamy, że człowiek nieustannie musi korzystać z pomocy innych ludzi.
Dlatego poniżamy się, wyśmiewając potrzebujących pomocy.

Awatar użytkownika
Pierce
-#
Posty: 655
Rejestracja: wt 11 lis, 2008 09:04
Lokalizacja: białystok

Post autor: Pierce »

Moim zdaniem najlepsza wersja Tenchu. Jak wcześniej wspominałem ma kilka dodatkowych leveli. Żałuję że w swoim czasie nie miałem podobnego podręcznika pod ręką. Wersja japońska, a wiadomo japońskiego w szkole nie uczą.

Przydatność przedmiotów:
1. APTECZKA - a raczej manerka z sake, bez niej daleko nie zajdziesz
2. BOMBA DYMNA - niezbędnik ninja :]
3. BOMBA - zadaje rany dla kilku wrogów na raz

Pozostałe są albo trudno dostępne, albo stosowane głównie dla urozmaicenia metody zabijania.
Obrazek

Adam89
-#
Posty: 1
Rejestracja: sob 27 mar, 2010 18:50
Lokalizacja: STARGARD

Post autor: Adam89 »

Dla mnie najlepsza część tenchu to 2

mi to wystarcza tylko ninja rope i reszty nie potrzebuje

ODPOWIEDZ