Strona 1 z 1
Spadki fps w Tomb Raider
: czw 22 gru, 2011 15:54
autor: Tecedos
Kupiłem sobię grę Tomb Raider na PSX i czasem jak jest więcej przeciwników lub większy teren, np. tam gdzie T-Rex to następują zamulenia i spadki fps i to nawet sporo, tak ma byc ? Czym to jest spowodowane ?
: czw 22 gru, 2011 16:32
autor: Quake96
Odpalasz na konsoli? Płyta jest czysta?
: czw 22 gru, 2011 17:10
autor: Tecedos
Tak, odpalam na konsoli PSX - model 7002. Płyta jak dla mnie ma mało rysek, stan dobry. Płyta ładnie chodzi cichutko.
: czw 22 gru, 2011 17:12
autor: Quake96
To raczej spadki FPS są normalne. Czasem PSX nie wyrabia z renderowaniem obiektów. Mi też zdarza się klatkowanie, ale w Driverze 2.
: czw 22 gru, 2011 17:18
autor: Tecedos
No w sumie te spadki FPS zdarzają się tylko, gdy jest bardzo duża lokacja, ale wystarczy isc dalej i jest okey, i jest tylko spowolnienie w tych samych miejscach...zwykle na początku ogromnej lokacji.
: czw 22 gru, 2011 17:32
autor: Quake96
To tymbardziej jest to normalne

PSX to nie jest jakiś demon szybkości, więc zadarza mu się klatkować.
: czw 22 gru, 2011 19:53
autor: Ostry96
Noo - jak dla mnie to laserek ^^... przykład - mam swą 7502 - na nfs iii - przzycina filmy nooo i czasem laguje (a na wielu grach na tej konsoli NIE laguje) - a na 1002 na tej samej płycie - chodzi gładko :3
: czw 22 gru, 2011 20:27
autor: Quake96
Człowieniu, ale skoro płyta jest oryginalna i czysta, to nie ma takiej opcji. Jeśli laser byłby zajechany, to wcale by nie czytał orygnałów. Oryginałki chodzą nawet na zajechanych laserach (sam sprawdzałem). Poza tym, skoro przycina tylko w momentach, gdy jest więcej obiektów, lub gdy otwiera się nowe pomieszczenie, to znaczy, że PSX doczytuje tekstury i ma prawo klatkować.

: czw 22 gru, 2011 21:09
autor: Tecedos
Czasem w tej grze zacinaja mi się filmy, bo płyta trochę zarysowana, ale czyta ja bardzo dobrze, szybko i zawsze. A przymula tylko w większych lokacjach i przy przeciwnikach czasem...
: czw 22 gru, 2011 23:05
autor: michael69
nikt ci nie odpowie na odległość...
musisz sam wykonać testy, aby tego dokonać nie możesz się opierać na jednej grze....
jak sam widzisz kiedy konsolka musi sczytać z płyty więcej danych /więcej przeciwników, większą lokację/ wtedy zamula......
przy T.R. bynajmniej u mnie nie odczułem większej albo rażącej różnicy przy doładowywaniu w/w wspomnianych...
oczywiście przyczyną mogą być dwie rzeczy, osobno lub razem a więc słaby lub brudny laser a druga przyczyna to porysowana płyta - i naprawdę dla twego oka jest ciężko ustalić czy akurat rysy które posiada twoja CD są mniej lub bardziej szkodzące - wiem coś na ten temat bo regeneruję płyty.... najgorsze są rysy tzw. pościeżkowe czyli pół lub cało okręgowe, może ich być nie wiele a sprawiają więcej kłopotów niż trzykrotnie większa ich ilość tzw. rys powierzchniowych prostych...
ale wracając do sedna sprawy:
pierwsza i podstawowa sprawa /bez względu na to czy Ty uważasz że jest ok/ czyścisz laser - oczywiście płynem CLEANSER IPA i patyczkiem do uszu, gdy to zrobisz przystępujesz so testów płyt CD z grami a nie na podstawie jednej gry.
a więc testujesz kilka gier jak sam zauważyłeś... na filmikach, po przetestowaniu a więc po sprawdzeniu czy na filmikach kilku gier tylko tnie się na T.R. - sprawa jasna płyta do regeneracji, jeśli tnie się powiedzmy na pięciu grach w 3-4 różnych grach - laser już siada
w takim wypadku masz trzy możliwości: 1.jeśli za bardzo ci tonie przeszkadza grasz "ile jeszcze laser pociągnie 2. podkręcasz laser co powinno poprawić sczytywanie danych 3. zakup nowego lasera.