Strona 1 z 1
[PROBLEM]Medal Of Honor Underground
: pn 13 lut, 2012 20:48
autor: osadvs
Witam mam mały problem.
Pobrałem sobie MoH'a Underground w formacie iso. W paczce nie było pliku .cue więc wygenerowałem go CueMaker'em. Ogólnie mam dwa pliczki=cue i iso. Nastepnie ładnie wrzucając do alcohola pliczek cue nagrałem płytke. Wrzucając do PS'a pokazuje mi się tylko ekran główny play station i dalej nie chula. Czy mógłby ktoś coś poradzić na to ?
Dodam iż jestem zielony ;p
: pn 13 lut, 2012 20:56
autor: McMarycha
Ja w tych sprawach też nie jestem super ale może popróbuj resetować kosolę kilka razy albo pobierz z innego źródła
: pn 13 lut, 2012 20:58
autor: kerm
Zależny czy dobrze wypaliłeś czy ustawiłeś dobry profil w Alcoholu na jakich płytach wypalasz polecam poczytać punkt
http://swiatpsx.pl/-psx-ja-nie-abla-w-t ... vt1723.htm
: pn 13 lut, 2012 21:02
autor: nowex
Jeżeli nie szkoda ci płyt to nagraj jeszcze raz, ale z prędkością tak 6-8x, ale nie na najmniejszej i nie na najwyższej, bo przykładowo moja konsola nie czyta płyt nagranych 4x, więc możesz mieć ten sam problem. A jeżeli nie chcesz ryzykować z tym obrazem to pobierz inny najlepiej jakiś sprawdzony np. z torentów z pozytywnymi komentarzami i też nagraj w takiej średniej prędkości 6-8x, bo to nie zaszkodzi. Myślę, że nie warto nagrywać na najniższej prędkości, ale pewnie inni forumowicze się nie zgodzą ze mną

: pn 13 lut, 2012 22:37
autor: tomx1989
Obraz iso zamontuj w wirtualnym napędzie, a następnie za pomocą alkoholu 120% utwórz obraz ccd. Istnieje również możliwość że psx nie czyta niektórych płyt, obecnie płyty cd są kiepskiej jakości. Mimo że mam konsole z laserem w idealnym stanie to nie czyta ona płyt verbatim, za to wszystkie inne chodzą bez problemu. Co do prędkości nagrywanie to moja nagrywarka nagrywa z 16x prędkością i wszystkie płyty chodzą jak oryginały

: pn 13 lut, 2012 22:44
autor: Quake96
1. Gry PSX nagrywa się prędkością 8x
2. Nie nagrywaj na śmieciowych nośnikach. Kup płyty SONY, albo najlepiej Verbatim
3. Nie robi się pliku .cue dla "iso". Wypalasz poprostu ISO, zwaracając uwagę czy ma "MODE 2"
4. Jeśli ISO nie ma mode 2, to możesz sobie darować... Pobierz grę z innego źródła.
: wt 14 lut, 2012 02:12
autor: michael69
z .iso jest ten problem przy grach psx że albo coś w ogóle nie hula albo jest problem z poprawnym odczytem dlatego preferujemy pliki obrazów płyt z plikiem pomocniczym gdyż w nim zawarte są dane o sposobie wypalenia płyty cd
.iso jak najbardziej jest dobrym materiałem na utworzenie takiego zestawu
pobierz ULTRAISO - przyda ci się teraz i na przyszłość gdyż nie ma sensu robić poszukiwań wstawek konkretnie na gry "nie w .iso"
jak użyć programu masz dwie wersje "mniej kolorową i bardziej"
http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t=83
po konwercie koniecznie przeleć obraz który sobie uznasz za stosowny np. .bin/.cue programem ECCregen lub CDmage ten pierwszy jest prosty w obsłudze jak budowa cepa więc nie powinieneś mieć problemów...
zakładam że to co ściągnąłeś to raczej full wersja a nie jakiś śmieć rip bo z nimi to jest zawsze wielka niewiadoma bez względu w jakich plikach one są.
powodzenia.
: wt 14 lut, 2012 23:11
autor: Quake96
michael69, iso, jest problematyczne, bo bodajże nie przechowują danych subkanałowych, które są niezbędne w większości (jak nie we wszystkich) gier PSX..
: śr 15 lut, 2012 14:01
autor: michael69
zazwyczaj w danych subkanałowych są zawarte dane textowe np. utworów muzycznych a także ich początek i koniec "P" i "Q" , w danych subkanałowych zawarte są często zabezpieczenia przed kopiowaniem, wykorzystuje je np. SecuROM.....
Co do .ISO jest jak najbardziej ok, gdyż dobrze zrobione zawiera całą grę na psx jednak brak w nim jest danych zawierających opis "rozłożenia na CD" dlatego musimy je konwertować na np. .cue/.bin, program Ultraiso przy konwersji nada mu dane w pliku pomocniczym .cue wszystkie "wytyczne" takie jak: mode, joilet itp. wtedy program np. alkohol czy cdrwin "będzie wiedział" jak ułożyć obraz gry na cd aby go mógł nasz psx poprawnie odczytać....
/chciałeś pogadać o rodzajach plików obrazów czy tylko zagadać?/
: śr 15 lut, 2012 14:14
autor: Quake96
Nie nie, ja tylko zagadać chciałem
Po prostu coś mi się skojarzyło z tymi danymi subkanałowymi i dlatego napomknąłem

Dzięki za wyjaśnienie

: śr 15 lut, 2012 15:04
autor: michael69
ok, generalnie to jest bardziej złożona sprawa nadająca się nawet na pracę dyplomową...
jednak dla naszych użytkowników najważniejszą rzeczą jest /przez te kilka lat to zauważyłem/ aby nie sądzić że np. grę na psx (jeden i ten sam tytuł) dzielimy na rodzaje w jakich plikach ona jest "zrzucona" i podana w wstawce....
w swoim małym poradniku starałem się to wyjaśnić może trochę łopatologicznie ale chodziło mi o to żeby było jak najprościej, gdyż wiem że tak naprawdę nie interesuje naszych użytkowników sprawa techniczna..., tylko = wypalamy -> do konsolki i JAZDA!
dlatego gry które po rozpakowaniu mają "bazę" + plik pomocniczy powinniśmy tylko dla sprawdzenia /by nie było zoonk'u/ sprawdzić w ECCregen lub CDmage (osobiście sprawdzam w tym drugim programie bo jest dokładniejszy) i wypalamy bezpośrednio na CD /kiedyś trzeba było jeszcze kombinować i z tymi plikami gdyż niektóre nagrywarki nie posiadały niektórych trybów wypalania ale dzisiejsze już tego problemu nie mają...)
natomiast .ISO i .ECM musimy poddać konwersji...
co .nrg czyli pliku Nero to sprawa jest taka: że często wypalony w Nero śmiga idealnie ale zdarza się że jednak jest kłopot i wtedy aby poprawnie go wypalić w innym programie niż Nero musimy także poddać go konwersji, na przykład na wspomniany .bin/.cue. - oczywiście po konwersji jest bezwzględnie potrzebne sprawdzenie i naprawa błędnych sektorów.
: śr 15 lut, 2012 18:03
autor: ExGamer
Wiem, że zrobię offtopa, ale nie mogłem się powstrzymać - Quake wielkie brawa za użycie poprawnie słowa "bodajże"
