Dziwne problemy z emulatorem i NFS: Porsche
: sob 26 paź, 2013 23:42
Witam serdecznie wszystkich.
Zanim zdecydowałem założyć temat, szukałem na forum podobnego wątku, lecz nic nie znalazłem. Jeśli jednak coś takiego już było, proszę o link.
Mam dwa problemy dotyczące emulacji PSX na komputerze.
- Problem 1. - strajkujące memory cards w ePSXe 1.5.2 (i nie tylko)
Z emulatora zacząłem korzystać już w roku 2008. Zaopatrzyłem się wtedy w dostępny do niedawna do pobrania "ePSXe 1.5.2 by Fluid". Cieszyłem się, odświeżając sobie pamięć poprzez grę w te wszystkie tytuły, w które zamiatałem lata temu na poczciwym szaraku.
"Maszyna" działała przez te ponad sześć lat bez najmniejszego zarzutu, ja sam wobec tego NIC nie zmieniałem w ustawieniach konfiguracji czegokolwiek. Jednak około miesiąca, może dwóch temu okazało się, że emulator nie chce wczytywać mi gier, zachowując się tak, jakby karty pamięci były całkowicie puste. Wcześniej zapisywał wszystko bez najmniejszego "ale". Podkreślam, że w tym miejscu nie chodzi mi o "save/load state" (dostępne pod F1 i F3), tylko o zapisywanie gier na wirtualnych kartach pamięci.
Wchodząc na emu w bios -> memory cards widzę na karcie pamięci wszystkie bloki z zapisanymi stanami gry, więc nie ma siły, by emulator ich nie widział. A jednak. Całe szczęście, że miałem pozapisywane kilka stanów pod F1, bo w przeciwnym wypadku utraciłbym wszystkie postępy w grach. Próbowałem oczywiście wczytać daną grę z F1 i zapisać wczytany stan na karcie pamięci, ale... zapisać również się nie da! Cały czas gry się drą o zapełnionej karcie pamięci (a tak nie jest) i nie da rady dalej.
Nie mam pomysłu, jak to naprawić. Próbowałem już wszystkiego - wywalenia niesprawnych i utworzenia nowych plików .mcr, reinstalacji emulatora, pobrania i instalacji innej wersji (zarówno nowszej, jak i starszej). Wszystko stoi w miejscu. Czy ktoś bardziej biegły w temacie emulacji wie, o co tu może chodzić i jak wyeliminować tę usterkę? A może ktoś miał to samo, udało mu się naprawić i podzieliłby się tym z nami?
_________________
- Problem 2. - brak muzyki podczas gry w Need For Speed: Porsche Unleashed.
Problem mniej uciążliwy od pierwszego, ale też mnie zastanawia i chciałbym go rozwiązać. Chodzi tutaj o muzykę w grze NFS: Porsche Unleashed. Mam obraz płyty na komputerze. Zawiera on wszystkie filmiki, intro, przerywniki (podczas uruchamiania gry). Muzyka w każdym dowolnym menu gra aż miło, natomiast podczas jazdy panuje niestety cisza; słychać jedynie silnik samochodu, pisk opon, silniki przeciwników itp.
Ta część NFS ma, moim zdaniem, genialną ścieżkę dźwiękową, szczególnie w Classic i Golden Erze, więc chciałbym cieszyć nią uszy podczas ścigania się z rywalami.
Sprawdzałem oczywiście poziomy audio w opcjach, zarówno podczas pauzy w trakcie wyścigu, jak i w głównym menu. W tym drugim są trzy suwaki: "Race music" (muzyka podczas jazdy), "Menu music" (muzyka we wszystkich menu) i "Speech". Przy podświetlaniu danej opcji słyszymy odpowiedni dźwięk, który pozwala nam ustawić poziom audio. Przy obu "(...) music" jest to oczywiście muzyka, natomiast przy "Speech" słyszymy policjanta wlepiającego mandat w trybie Evolution. Muzyka i wspomniany gliniarz są normalnie słyszalni, natomiast po podświetleniu suwaka "race music" jedna, wielka głucha cisza, nawet przy maksymalnie podkręconym pasku. Tylko z tą grą jest problem. W innych wszystkie dźwięki i muzyki grają jak ta lala.
Na wielu gameplay'ach na YT mają muzykę podczas jazdy, więc musi być jakiś sposób, żeby się ona w końcu pojawiła.
Zanim zdecydowałem założyć temat, szukałem na forum podobnego wątku, lecz nic nie znalazłem. Jeśli jednak coś takiego już było, proszę o link.
Mam dwa problemy dotyczące emulacji PSX na komputerze.
- Problem 1. - strajkujące memory cards w ePSXe 1.5.2 (i nie tylko)
Z emulatora zacząłem korzystać już w roku 2008. Zaopatrzyłem się wtedy w dostępny do niedawna do pobrania "ePSXe 1.5.2 by Fluid". Cieszyłem się, odświeżając sobie pamięć poprzez grę w te wszystkie tytuły, w które zamiatałem lata temu na poczciwym szaraku.
"Maszyna" działała przez te ponad sześć lat bez najmniejszego zarzutu, ja sam wobec tego NIC nie zmieniałem w ustawieniach konfiguracji czegokolwiek. Jednak około miesiąca, może dwóch temu okazało się, że emulator nie chce wczytywać mi gier, zachowując się tak, jakby karty pamięci były całkowicie puste. Wcześniej zapisywał wszystko bez najmniejszego "ale". Podkreślam, że w tym miejscu nie chodzi mi o "save/load state" (dostępne pod F1 i F3), tylko o zapisywanie gier na wirtualnych kartach pamięci.
Wchodząc na emu w bios -> memory cards widzę na karcie pamięci wszystkie bloki z zapisanymi stanami gry, więc nie ma siły, by emulator ich nie widział. A jednak. Całe szczęście, że miałem pozapisywane kilka stanów pod F1, bo w przeciwnym wypadku utraciłbym wszystkie postępy w grach. Próbowałem oczywiście wczytać daną grę z F1 i zapisać wczytany stan na karcie pamięci, ale... zapisać również się nie da! Cały czas gry się drą o zapełnionej karcie pamięci (a tak nie jest) i nie da rady dalej.
Nie mam pomysłu, jak to naprawić. Próbowałem już wszystkiego - wywalenia niesprawnych i utworzenia nowych plików .mcr, reinstalacji emulatora, pobrania i instalacji innej wersji (zarówno nowszej, jak i starszej). Wszystko stoi w miejscu. Czy ktoś bardziej biegły w temacie emulacji wie, o co tu może chodzić i jak wyeliminować tę usterkę? A może ktoś miał to samo, udało mu się naprawić i podzieliłby się tym z nami?
_________________
- Problem 2. - brak muzyki podczas gry w Need For Speed: Porsche Unleashed.
Problem mniej uciążliwy od pierwszego, ale też mnie zastanawia i chciałbym go rozwiązać. Chodzi tutaj o muzykę w grze NFS: Porsche Unleashed. Mam obraz płyty na komputerze. Zawiera on wszystkie filmiki, intro, przerywniki (podczas uruchamiania gry). Muzyka w każdym dowolnym menu gra aż miło, natomiast podczas jazdy panuje niestety cisza; słychać jedynie silnik samochodu, pisk opon, silniki przeciwników itp.
Ta część NFS ma, moim zdaniem, genialną ścieżkę dźwiękową, szczególnie w Classic i Golden Erze, więc chciałbym cieszyć nią uszy podczas ścigania się z rywalami.
Sprawdzałem oczywiście poziomy audio w opcjach, zarówno podczas pauzy w trakcie wyścigu, jak i w głównym menu. W tym drugim są trzy suwaki: "Race music" (muzyka podczas jazdy), "Menu music" (muzyka we wszystkich menu) i "Speech". Przy podświetlaniu danej opcji słyszymy odpowiedni dźwięk, który pozwala nam ustawić poziom audio. Przy obu "(...) music" jest to oczywiście muzyka, natomiast przy "Speech" słyszymy policjanta wlepiającego mandat w trybie Evolution. Muzyka i wspomniany gliniarz są normalnie słyszalni, natomiast po podświetleniu suwaka "race music" jedna, wielka głucha cisza, nawet przy maksymalnie podkręconym pasku. Tylko z tą grą jest problem. W innych wszystkie dźwięki i muzyki grają jak ta lala.
Na wielu gameplay'ach na YT mają muzykę podczas jazdy, więc musi być jakiś sposób, żeby się ona w końcu pojawiła.