Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

Emulacja gier z PlayStation 1 na PlayStation Portable

sprawdzone, ciekawe poradniki związane z konsolą PSP

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Witold
-#
Posty: 523
Rejestracja: czw 25 lut, 2010 17:40

Emulacja gier z PlayStation 1 na PlayStation Portable

Post autor: Witold »

[center]Poradnik

Emulacja gier z PlayStation 1 na PlayStation Portable


Poradnik opisuje, jak skonwertować grę z PlayStation 1, tak, aby działała ona na naszym PlayStation Portable. Możemy użyć PRAWIE każdej gry. Do odpalenia gry potrzebne będzie przerobione PSP softem M33 lub GEN, najlepiej najnowszym. Do odpalenia gry jest wykorzystywany oryginalny emulator, który został dodany od softu 3.00


ZACZYN... Trochę teorii zanim zaczniemy[/center]


AD1. Gra PSX w wersji na PSP składa się z 3 plików EBOOT.PBP , DOCUMENT.DAT oraz KEYS.BIN

Kod: Zaznacz cały

EBOOT.PBP : jest to główny plik z grą 

DOCUMENT.DAT : plik z instrukcją/listą kodów/innymi bzdetami które możemy odczytywać grając. 

KEYS.BIN : Plik prawdopodobnie z certyfikatami, dla bezpieczeństwa powinien znajdować się w katalogu z grą 
AD2. Obsługa gry na naszej konsoli

W czasie gry wciskamy (HOME), pojawi się menu emulatora, z kilkoma opcjami.

Kod: Zaznacz cały

    * Quit Game - wychodzi z gry do XMB
    * Controller Settings - ustawienia konrolera
          o Assign Buttons (Type 1-4) - ustawienie klawiszy, jedno z czterech do wyboru
          o Assign Controller Ports (Controller 1/2) - pozwala określić do którego portu mamy podpięty joypad (oczywiście wirtualnie), opcja przydatna np. przy walce z Psychomantisem z MGS
    * Other Settings - inne ustawienia
          o Screen Mode - ustawienia trybu wyświetlania (gry na PSX są w proporcjach ekranu 4:3, ekran PSP ma 16:9)
                + Original - standradowa rozdzielczość obrazu PSX (chyba 256×224), obraz jest mały i gra się beznadziejnie
                + Normal - obraz jest powiększany do wysokości ekranu PSP, po bokach są czarne pasy, ale obraz jest bez zniekształceń
                + Zoom - obraz jest powiększany do szerokości ekranu, dlatego góra i dół są trochę obcięte, jednak przy większości gier to nie przeszkadza
                + Full Screen - obraz jest rozciągany do rozmiarów ekranu, przez co jest spłaszczony, niezbyt ciekawy efekt
          o Black Level Adjustment (Normal/+1/+2) - dodatkowe rozjaśnienie ekranu, bardzo przydatne np. przy Diablo
          o Volume Adjustment (Normal/+1/+2) - dodatkowe wzmocnienie dźwięku
          o Disc-Load Speed (Normal / Fast) - przestawienie na Fast może przyspieszyć ładowanie gier, jednak nie wszystkie gry to obsługują
    * Software Manual - pokauje instrukcję do gry (plik DOCUMENT.DAT),
    * Reset Game - reset gry (tak jakbyśmy wcisnęli RESET na PSX)


AD.3 Obsługa pluginów (np. do screenshoot'ów)

Jeżeli chcemy używać pluginów(np. capture.prx) podczas gry zapisujemy je w ten sposób:

1. Plik PRX (oraz inne ewetualne pliki pluginu, np. configi) wrzucamy jak zawsze do katalogu ,,Seplugins'' na roocie (główny folder) karty pamięci

2. W folderze ,,seplugins'' tworzymy plik pops.txt

3. W pliku tym dopisujemy w kolejnych liniach nasze pliki PRX (tak samo, jak w plikach VSH.TXT i GAME.TXT)

Kod: Zaznacz cały

~~~~Przykładowe zdanie w notatniku pops.txt~~~~ 

ms0:/seplugins/nazwa_pluginu_1.prx


[center]ZACZYNAMY!![/center]

1. Pobieramy program Simple Popstation GUI np. stąd

Kod: Zaznacz cały

http://www.megaupload.com/?d=BAESVEXP


2. Klikamy "Options" i ustawiamy "Output folder creation" na "Use Game ID". Game ID to unikalny kod danej gry (a konkretnie danej płyty), składa się z 4 liter i 5 cyfr. Część gier musi się znajdować w katalogu nazywającym się jak jej Game ID, inaczej się nie uruchomi. Zaznaczając tę opcję, automatycznie zostanie utworzony katalog o odpowiedniej nazwie. Możemy również ustawić automatyczny transfer gry na konsole po konwersji (Auto-transfer to PSP). TU również ustawiamy na "Use Game ID".

3. Wybieramy nasz obraz (PSX Image File), klikamy "Browse" i zaznaczamy wybrane ISO, CUE lub CCD. (Zalecane CUE, także jak w przypadku samego nagrywania gier na PSX, ISO nie jest wskazane)

4. Ustawiamy gdzie ma zostać zapisany plik gry (Output Folder).

5. Ustawiamy poziom kompresji obrazu na poziom 9, następnie po prostu poczekamy chwile dłużej na utworzenie obrazu(kompresja nie wpływa na samą grę).

6. Program powinien automatycznie rozpoznać naszą grę i wyświetlić jej tytuł w polu "Game Title", jeśli chcemy go zmienić możemy to zrobić właśnie w tym polu.

7. Automatycznie powinien też zostać rozpoznany ID savów (tak aby savy z różnych gier nie nakładały się na siebie). Jeśli z jakiś powodów chcemy go zmienić klikamy na "Change Game Save...".

8. Klikamy na "Customize the EBOOT".

9. Tutaj możemy wybrać wszystkie grafiki, animacje i dźwięk odtwarzany przy wybraniu gry w XMB(główne menu w PSP). Program posiada domyślny zestaw obrazków. Nasze zmiany możemy śledzić klikając "Preview EBOOT". Tak będzie wyglądać nasza gra w XMB.

Kod: Zaznacz cały

~~~~Objaśnienie plików~~~~
ICON0.PNG - plik ikonki wyświetlany w XMB (również ikona game save)
PIC0.PNG - plik wyświetlające jakies dodatkowe informacje (najczęściej tekst) znajdujący się na prawo od ikonki.
PIC1.PNG - tło wyświetlane w XMB
ICON.PMF - animacja ikony w formacie PMF
SND0.AT3 - dźwięk odtwarzany po wybraiu gry, w formacie AT3.
Gameboot.PNG - obrazek wyświetlany zaraz po uruchomieniu gry


10. Jeśli wszystko mamy ustawione klikamy "Go...". Trzeba trochę poczekać...

11. Po utworzeniu gry, wrzucamy ją na konsolę do katalogu \PSP\GAME\. Żeby nie było wątpliwości (na przykładzie gry Diablo):

Kod: Zaznacz cały

\ PSP \ GAME \ SLUS00619 \ EBOOT.PBP


Teoretycznie gra może się znajdować w katalogu o dowolnej nazwie, ale jak już wspominałem jest kilka tytułów, które muszą się znaleźć w takim samym katalogu jak ich Game ID, inaczej się nie uruchomią. Najlepiej, aby obok w katalogu był też plik KEYS.BIN, lecz jeżeli go nie ma, to oznacza, że nie był potrzebny :P

12. Opalamy gierkę, i gramy :]

Tworzenie instrukcji

Dzięki temu samemu programowi możemy także stworzyć własną instrukcję do gry.

1. W głównym oknie programy klikamy na "Document Maker".

2. Wybieramy pliki które mają tworzyć naszą instrukcję (grafiki w formacie PNG, manuale z ps3store mają zwykle rozmiar 480x480, ale można eksperymentować z innymi), klikając na "Add files".

3. Przy pomocy strzałek na dole, możemy zmieniać kolejność stron.

4. Musimy także ustawić prawidłowy ID gry (taki sam jak naszego obrazu).

5. Podajemy katalog gdzie ma się zapisać plik (Output file), a następnie "Go".

6. Gotowy plik DOCUMENT.DAT wrzucamy na kartę do katalogu gry \PSP\GAME\GAME_ID

7. Po uruchomieniu gry wciskamy [HOME] i wybieramy "Software manual", powinniśmy zobaczyć nasz dokument.

8. Gotowe :D

ZABRANIAM KOPIOWANIA TREŚCI BEZ MOJEJ ZGODY.

Napisano przez: Witold
Wspomaganie: Poradnik napisany przez Soulburn, administratora jednego z największych forów w Polsce.
Specjalnie dla: Świat PSX

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

Brawo. swietny poradnik. Dokończę upload jeszcze jednej gry na PSXa po polsku i biore się za przerabianie tych co mam na PSP.
hasło do moich uploadów: 1234

ODPOWIEDZ