Worms World Party- prace nad spolszczaniem
Moderator: Moderatorzy
leander, więc jest tak jak mówię. GPP jest ok, ale nie ma tam ludzi chcących pomagać. Są tam wg. mnie oczywiście osoby, które spolszczają gry dla sławy i szacunku, nie dla graczy; jest oczywiście kilka wyjątków m.in. Berion i ffgriever. Dobra ale lepiej skończmy już o tym pisać, bo to wogóle nie do tematu i jeszcze dostaniemy ostrzeżenie.
Jak chcesz to załóż temat w offtopicu, wyrażę chętnie swoją opinię.
Jak chcesz to załóż temat w offtopicu, wyrażę chętnie swoją opinię.
hasło do moich uploadów: 1234
Hej. Mam pytanie. Zwłaszcza do osób, które znają sie na hackingu. (vide leander, ;p )
Otóż o ile z wyciągnięciem plików dźwiękowych z PeCetowej wersji WPP nie miałem problemów, to z wersją na PSXa zaczęły się schody. Ale zacznijmy od początku. W wersji PC mam pliki w formacie *wav i z ich odtworzeniem nie ma problemu. Ale z wyciagnięciem dialogów z PSXa jest inaczej. Z muzyczką sobie radzę, z filmikami też, ale muzyka jest w formacie *XA, a filmy *STR. Pliki dźwiękowe są w formacie *AU i *SND. Teraz mam problem. Bo żaden ze znanych mi probgramów tych plików nie otwiera. Mam kilkadziesiąt różnych progsów i żaden nie działa. Sądzę że pliczki te są skompresoawne, w takim razie jakiego unpackera użyć? Muzyka była skompresowana w taki sposób *XA -> *XA -> *XA i to był właściwy plik dźwiękowy. Ta zasad nie działa w przypadku dialogów.
POMOCY!!
Otóż o ile z wyciągnięciem plików dźwiękowych z PeCetowej wersji WPP nie miałem problemów, to z wersją na PSXa zaczęły się schody. Ale zacznijmy od początku. W wersji PC mam pliki w formacie *wav i z ich odtworzeniem nie ma problemu. Ale z wyciagnięciem dialogów z PSXa jest inaczej. Z muzyczką sobie radzę, z filmikami też, ale muzyka jest w formacie *XA, a filmy *STR. Pliki dźwiękowe są w formacie *AU i *SND. Teraz mam problem. Bo żaden ze znanych mi probgramów tych plików nie otwiera. Mam kilkadziesiąt różnych progsów i żaden nie działa. Sądzę że pliczki te są skompresoawne, w takim razie jakiego unpackera użyć? Muzyka była skompresowana w taki sposób *XA -> *XA -> *XA i to był właściwy plik dźwiękowy. Ta zasad nie działa w przypadku dialogów.
POMOCY!!
hasło do moich uploadów: 1234
Siemka.
Xa to raczej format a nie kompresja.
A tu sobie poczytaj myślę że znasz English
http://www.hootech.com/formats/aiff/con ... o-aiff.htm
Xa to raczej format a nie kompresja.
A tu sobie poczytaj myślę że znasz English
http://www.hootech.com/formats/aiff/con ... o-aiff.htm
hu6y, to nie do końca format. Mi odczytało za 3 razem po 3krotnym wypakowaniu.
Berion napisał/a:
Ale mi nawet te progsy gówno dają...
Berion napisał/a:
Kod: Zaznacz cały
XA to generalnie nie tyle format plików dźwiękowych co kontener na nie (bodajże ADPCM). Widziałem już nawet XA w XA w XA, więc... powodzenia. ;) PSXMultiConverter jest to konwersji w jedną stronę, dla Ciebie jest kompletnie nieprzydatny. Do gmerania przy XA tylko Xa Tool i oficjalny PSX Movie Tools (tam są jak pamiętam trzy ciekawe programy, które się na to składają).
hasło do moich uploadów: 1234
Hmm niezupełnie. Jeśli ktoś wpada na forum z tematem "Pomocy!!111!!111oneone" a treści pisze: "mam pliki XYZ jak jest spolszczyć?" no to sorry, ale ja też uważam, że to strata czasu. Jeśli chce się uzyskać pomoc, to np. powyższy przykład powinien wyglądać tak, że zakłada się topik o normalnie brzmiącej nazwie tematu, a w treści opisuje się swoje próby, co już czytał itd. pliki w postaci linków do zewnętrznych serwerów. powinien też używać języka polskiego, a nie pokemonowego (ort, składnia, interpunkcja - w końcu to ma być tłumaczenie, tak?).ExGamer pisze:GPP jest ok, ale nie ma tam ludzi chcących pomagać.
Jeśli gówno Ci dają to znaczy, że format jest inny, albo jest to jakaś jego hybryda.Ale mi nawet te progsy gówno dają...
Napiszę jeszcze raz: potrzebny programista, który ma jakieś pojęcie o reverse engineeringu.
Berion, nie żebym wątpił w twoje umiejętności, ale ffgriever napisał mi że te pliki to standard na PSXie. Więc konieczna jest do tego napewno aż taka wiedza programistyczna?
Nie czuję się na siłach aby sam się takim czymś zająć, więc jeśli to konieczność pomysł z przeniesieniem dźwięku ląduje w KOSZu.
Zdaniem o GPP się nie przejmuj, to tylko pierwsze wrażenie takie było.
Nie czuję się na siłach aby sam się takim czymś zająć, więc jeśli to konieczność pomysł z przeniesieniem dźwięku ląduje w KOSZu.
Zdaniem o GPP się nie przejmuj, to tylko pierwsze wrażenie takie było.
hasło do moich uploadów: 1234