Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

Pliki dźwiękowe PSX

działalność użytkowników na rzecz konsol SONY, projekty, plany, inicjatywy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Pliki dźwiękowe PSX

Post autor: ExGamer »

Aby powoli mieć już zaczątem działu SCENA to pisze temat, otóż mam pliki dźwiękowe, których zadnym znanym mi odtwarzaczem dźwięku nie potrafię odtworzyć. Pliki dodam jako załącznik, jak komuś uda się je otworzyć, proszę dać znać. Są to odzywki robali z WPP wyjęte zwersji PSX i już wypakowane. Format ich to badajże *idx i *SND.
POMOCY!!!
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

Zajrzyj tu

http://www.wav-mp3.com/convert-snd-to-mp3.htm

http://www.w3schools.com/media/media_soundformats.asp

http://sndplayer.atari.org/

A koniecznie tutaj

http://www.zophar.net/utilities/psxutil.html

A ogólnie przeczytałem że ten format to dźwięk z procesora takie "pip pip".

Masz teraz niezły problem :/

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

hu6y, zajrzałem
Co do strony zophar to znałem ją już wcześniej sprawdziłem większość programów, żaden nie pomaga. Ale już jestem krok do przodu, ściągnąłem 1szy player z tej stronki http://sndplayer.atari.org/downloads.php i okazało się że folder w nim ma nazwę songs, a w nim są właśnie pliki podobne do tych które ja mam. Zdaje się o tym samym rozszerzeniu, tyle że bez plików pobocznych. Ale niestety nie wiem jak uruchomić playera, na żadnej Windzie go nie otwoprzyło (Win 98,2K,XP,Vista,7) Więc pod jaki tyo system? Czyżby tylko maszyny Atari?? Dalej potrzebuję pomocy... :-|
Co do programu z tej stronki
http://www.wav-mp3.com/convert-snd-to-mp3.htm
to wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że z 80plików otworzyło mi tylko jeden. Doatkowo, po przekonwertowaniu tego na *mp3 dostałem jakieś szumi i trzaski bez łądu i sensu, natomiast w tle słyszę jakieś szepty, chyba mowę właściwą, tylko jak to teraz odszumić??
(Kurczę nie myślałem że to będzie takie trudne, sądzę że najpierw zostanie wydana łatka polonizująca napisy, natomiast zanim ja zrobię z dialogami to troszkę minie, ale zobaczymy może coś z tego wyjdzie... )

[ Dodano: Czw 28 Paź, 2010 20:30 ]
A więc tak. Na chwilę obecną odszyfrowałem kilka pliczków z folderu SOUNDS. Jak się okazało są to odgłosy walki a nie dialogi. Zajmuję się więc poszukiwaniem dialogów. (Czyli zaczynam od nowa). Jestem przynajmniej bogatszy o nowe doświadczenia. Czyli wiem jak odtworzyć te pliki. Obraz próbuję przeskanować CDMagem niestety wyświetla się błąd. Mam nadzięję że się z tym uporam. :D
Ostatnio zmieniony pn 08 lis, 2010 16:21 przez ExGamer, łącznie zmieniany 1 raz.
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

Napisałeś do mnie żebym zajrzał w temat, więc i zaglądam.

Mam dla ciebie rade jeżeli chcesz cokolwiek robić z takimi formatami dźwiękowymi to najlepszym odtwarzaczem jest proste ale za to potężne Media Player Classic.

Z odpowiednimi kodekami ten program potrafi robić niewyobrażalne rzeczy, na pewno dał by rade odtworzyć pliki z zapisem dźwiękowym z gry wtedy wiedział byś czy to dialog czy odgłosy walki itp.

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

Otóż tu jest niby wszystko tylko niewiele z tego rozumiem

Kod: Zaznacz cały

To standardowy adpcm (jeden bajt mnożnika i 15 bajtów dźwięku). W pliku idx masz częstotliwości (wszystkie akurat 11.025khz) i miejsce zakończenia danego banku (początek bierzesz z poprzedniego - dlatego pierwszy wpis jest wpisem fake, który ma koniec na 0 i częstotliwość 0). 
A hu6y, podasz mi jakie to te kodeki są? Bo ja nie abla w tym temacie. :D
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

Wyślij mi jakieś pliki dźwiękowe z gry to ja popatrzę za kodekami.

Albo archiwum w którym znajduje się ten dźwięk, z resztą dam sobie rade.

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

Dodałem jako załącznik w pierwszym poście. :D To plik dźwiękowy i ten drugi *idx.
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

Zaczynam popadać w obłęd, coś jest nie tak z tymi formatami.

Na pewno musisz mieć demultiplexer program który odkoduje te pliki dźwiękowe z WWP.
Bo ten format SND korzysta z kompresji ADPCM takie gówno że szok !!!

Wgl zastanawiam się czy ten plik SND to poprawny format pliku dźwiękowego na PSX.
Może to nie dźwięk ???

Już sam nie wiem poczytaj ten artykuł:

http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/PS2pss/index.php

Zobacz jeszcze to
http://www.psxzone.opalnet.pl/download_text.htm

http://www.skaner.com.pl/psx/download.html

Awatar użytkownika
Berion
-#
Posty: 3
Rejestracja: ndz 14 lis, 2010 19:04
Lokalizacja: rom0:/

Post autor: Berion »

Za bardzo przywiązujecie się do trzech literek na końcu nazwy pliku.

Program ze strony Atari jest dla... Atari, to odtwarzacz modułów dźwiękowych.
SND Player v1.x is a specialized musicplayer for the 16/32bit Atari computers
Przykładowy africaan.idx jest za mały nawet na bycie modułem dźwiękowym.
Przykładowy africaan.snd to pewnie jakiś dźwięk, ale normalny, nie moduł (też sugerując się rozmiarem). Jeśli to nie jest żaden natywny kontener/format dźwięku PSXa (vag/vas, xa, surowy pcm) to niestety będzie potrzebny programista.

Po za tym, należy pamiętać że deweloperzy też potrafią być złośliwi i np. w FF12 pliki SND wcale nie są dźwiękowe. ;]

Myślę, że SND to munge albo "głosy nagrane ciurkiem", a IDX jest ich indexem (gdzie który się zaczyna lub coś w tym stylu).

- - -

Demiltipleksacja/Pleksacja dotyczy rozdzielania obrazu od dźwięku. Tutorial dla PS2 bardziej. ;]

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

Kolejne pliki załączam sprawdź i te:
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

Właśnie pamiętajmy o tym że "należy pamiętać że deweloperzy też potrafią być złośliwi..."

I na pewno nie zostawili tego wszystkiego na golasa bez jakichkolwiek zabezpieczeń czy utrudnień..

Może zawieś jak na razie pomysł z dźwiękiem a spolszcz stu procentowo napisy :)
W napisach mogę ci pomóc.
Nie widzę żadnego problemu myślę że dwa tygodnie pracy i by było wszystko ok.

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

Otóż zajmuję się narazie polską czcionką. Jak skończę zajmę się podmianą napisów. Mam jeszcze problem z uruchomieniem tej gry więc też nie wiadomo jak to będzie. Ponadto mnóstwo nauki w szkole, więc prace posuwają się w "ślimaczym" tempie. Ale za pomoc dziękuję. Byc może przy kolejnym projekcie. :D Albo w razie jakichś problemów. Jak narazie jedyny poważny to brak czasu.
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

Ostatnio poszperałem przy tej gierce i znalazłem trochę ciekawych programów.

Korzystałeś może z programów takich jak:

-PSX Multi Converter
-PSMplay
-Sony Movie Converter

??

Z tego co pamiętam pliki z płyty trzeba było skopiować jakimś programem który działa tylko pod WIN 98 z dodatkowymi sterownikami SCSI.

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

Korzystałem z tych programów, ale niestety nic nie udało mi się wskórać. Muzykę mam, ale dźwięki nie wiem jak są zakodowane. :/
hasło do moich uploadów: 1234

ODPOWIEDZ