Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

Linux PlayStation

działalność użytkowników na rzecz konsol SONY, projekty, plany, inicjatywy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Quake96
-#
Posty: 2237
Rejestracja: śr 24 cze, 2009 22:27
Lokalizacja: root:/
Kontakt:

Post autor: Quake96 »

hu6y, Wszyscy liczymy na twoją pomoc. Akurat tutaj twoja pomoc może być kluczowa, gdyż projekt stanął w miejscu i nie zabardzo wiadomo jak to ruszyć :)
SCEE™

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

Co do Beriona.

http://psx-scene.com/forums/f10/trying- ... ndex2.html

Myślę że się tym interesował

Ta stronka może się przydać

http://hitmen.c02.at/

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

Berion podobno nie uruchomił tego linux'a, a co do strony Hitmen znam ale nie znalazłem nic sensownego. Więc powtarzam, ja już się poddałem, próbowałem różnymi sposobami zaprzęgnąć do pracy ten system i nic mi z tego nie wyszło więc zrezygnowałem. :/
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

Napisze dopiero w poniedziałek.

Cały Weekend na przemyślenie i tłumaczenie :D

Więc do Poniedziałku.

Miałem bardzo dużo pracy od tamtego czasu więc przepraszam że nie napisałem....
Cofam moje poprzednie słowa co do tego tematu...

-Po pierwsze wiem jak skompilować tego Linuxa.
-Po drugie Napisałem do właściciela firmy która robiła tego Linuxa.

Zadziwiło mnie bardzo dlaczego ta firma już nie istnieje, tak samo jak firma która miała przygotowywać instrukcje do odpalenia Linuxa na PSX a później tworzyć Linuxa na PS2.

Co do wersji tekstowej który twój kumpel odpalił to powiem ci że na nic więc jak na razie nie licz niż wersja tekstowa :(

No i w końcu po trzecie... muszę zainstalować Linuxa żeby skompilować to badziewie, na razie próbuje pod Win ale ciężko jest :((

Awatar użytkownika
Quake96
-#
Posty: 2237
Rejestracja: śr 24 cze, 2009 22:27
Lokalizacja: root:/
Kontakt:

Post autor: Quake96 »

No, minęło już kilka poniedziałków...

I jak tam prace panowie? 8-)
SCEE™

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

Dlaczego "...." ?

Bo nie mam nic do powiedzenia w tej sprawie.

Nie liczcie na wielkie rzeczy...
Ten RUnix prawdopodobnie nie ma nawet sterowników do GPU PSX'a więc nie zobaczymy nawet konsoli.
Skompilowane i działające jądro będzie tylko przekierowywało sygnał do wyjścia Parallel.

Nie wiem czy jest sens prowadzenia tego projektu dalej.
Tak czy siak będę nadal próbował skompilować i uruchomić RUnixa.


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw 08 gru, 2011 19:00 przez Hudy, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Quake96
-#
Posty: 2237
Rejestracja: śr 24 cze, 2009 22:27
Lokalizacja: root:/
Kontakt:

Post autor: Quake96 »

?? :shock:

Czemu twój post to "...." ?
SCEE™

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

Dobra jednak będę się męczył nad tym...

Jeżeli to jeszcze kogoś interesuje spolszczyłem (wstępnie) instrukcje.

Jeżeli macie jakieś uwagi to piszcie a ja będę poprawiał i wrzucał bardziej odświeżone wersje tłumaczenia.

Łapajta (Uwaga wersja pełna błędów ALPHA )


********************************************************************************
Zrobiłem to tłumaczenie ponieważ był to jedyny sensowny Tutorial Runixa który
znalazłem w internecie.

Nieszcześliwie, był tylko po Włosku. Więc przetłumaczyłem to dla zainteresowanych
którzy nie mówią w tym języku.

Zauważ, nie jestem dobry w tłumaczeniu , ale starałem się to robić jak najlepiej.

Tails92 <tails92@gmail.com> on June 28th, 2008
********************************************************************************


Wprowadzenie

Ten poradnik miał swój początek 4 listopada 2001r 0 12:13 przez Antonio "Willy"
Malara, znany jako BeHappy na IRC, chcialbym opisać jak wykonać jądro Linuxa 2.4.0 na
Sony Playstation (PSX), będzie mógł być rozpowszechniony w całości lub w części
zgodznie z warunkami Lincencji GPL.Chciałbym skorzystać z tej okazji, aby pozdrowić
i8088, s|ckness i suppaman i bardziej ogólnie #linux-it channel w sieci IRCNet.


1.Przedstawienie czas zacząć.

PSX posiada Procesor MIPS R3000A z około 33Mhz taktowania bez wsparcia dla operacji
zmiennoprzecinkowych, 2MB pamięci RAM dla programów, 1MB pamięci RAM używanej przez
framebuffer i inne MB dla dzwięku (512Kb)
Architektura na której zamierzamy pracować to mipsel one, tzn. procesory mips, które
używają little-endian zamówienia.
Teraz powinniśmy pobrać jądro SGI's i pracować nad tym, ale na szczęście Rosyjska
firma, Runix (www.runix.ru) zdecydowała się ubrudzić sobie ręce pracą ;), lepiej pobrać
port jądra z ich strony.
W tym punkcie ustawimy kompilatory, nadal mamy dwa sposoby, korzystając z archiwów
plików binarnych, które są dostarczane do nas przez firme Runix czy łatania plików
binarnych, jak wyjaśniono w MIPS-HOWTO.
Osobiście w tej pierwszej chwili zdecydowałem się użyć zestawu Runix, nawet jeśli
będę musiał skompilować GCC i BINUTILS samodzielnie, w poszukiwaniu dziwne
"płaaskiego" formatu binarnego, który wydaje się jedynym zgodnym z PSXLinux.



2.Konfiguracja i kompilacja

Teraz mamy system gotowy do cross-kompilacji dla architektury mipsel, możemy
wypakować plik `PSXLinux-kernel-2.4.x-alpha2.tar.gz",otrzymujemy zwykle drzewo
źródłowe Linux, zróbmy zwykle make menuconfig i kontynujmy naszeą konfiguracji
uważając, aby nie wybrać "PlayStation SIO konsole" w menu "PlayStation Character
devices", chyba że mamy PSX-serial -> PC-serial (poniżej Oferuję link do schematu,
którego można użyć do samodzilenej budowy).
Jeśli nie masz kabela szeregowego, wybierajasz pozycje `wsparcie dysku RAM" e
`Initial RAM disk (initrd), zarówno w menu` Block devices ', jest to konieczne.
W `README.PSXLinux" możemy znaleźć informacje, które czytamy poniżej:



Code maturity level options:
Prompt for development and/or incomplete code/drivers
- TAK

Machine selection:
Support for Sony Playstation
- TAK

Loadable module support:
Enable loadable module support
- Nie

CPU selection:
CPU type
- R3000

General setup:
Kernel floating-point emulation
- TAK
Kernel support for flat binaries
- TAK
Kernel support for a.out binaries
- NIE
Kernel support for ELF binaries
- NIE
Kernel support for MISC binaries
- NIE

Block devices:
PSX memory card support
- TAK

File systems:
Second extended fs support
-TAK

Console drivers:
PSX GPU virtual console
- TAK
Virtual terminal
- TAK
Support for console on virtual terminal
- TAK

Kernel hacking:
Are you using a crosscompiler
-TAK


W tym momencie możemy wykonać polecenie "make" - nazwanie pliku bzImage lub coś
innego, jak to jest wskazane w narzędziu menuconfig wyjście nie jest wymagane.
Jeśli wszystko dobrze pójdzie będziemy mieli plik ELF o nazwie `linux '.
`README.PSXLinux" mówi, że teraz możemy stworzyć nasze PlayStation EXE, ale opisy o
tym jak to zrobić są pełne luk:
teraz są dwie możliwości, albo za pomocą kabla szeregowego albo nagrywania CD.
I tutaj, przychodzi problem, ponieważ programy dostarczone przez firmę Runix wymagają
tego słynnego kabela szeregowego,
jeśli go masz to możesz z pewnością wykorzystać program Runix'a `PSX-serial",
który.... między innymi sprawia, że PSX może wykonywać programy, które są w formacie
ELF,
jeśli nie masz "magicznego" kabela (jak ja) musisz iść nieco bardziej niejasną
ścieżką, która poprowadzi nas do celu.




3.Jak przygotować ISO z naszym jądrem

Cóż, mamy tylko jądro skompilowane w formacie ELF.
Szary PlayStation, to ten na którym gramy, ma własny format wykonywalny o nazwie
PS-EXE;
jakiś czas temu Sony wypuściło czarną wersje PSX,o nazwie "NET Yaroze",
sprzedawane jako amatorski development kit.
Ten Pakiet zawiera Net Yaroze PlayStation, "mistyczny" kabel szeregowy, kompilatory
GNU (rzeczywiście, GNU) i biblioteki w wersji rozwojowej,
te PSX'y wykorzystywały format wykonywalny ECOFF,
jak niektóre urządzenia SGI, ale dlatego, że projekt Net Yaroze miał ograniczoną
ilość i była zobowiązana do podpisania umowy, że zabronił dystrybucji własnych
programów do nikogo z wyjątkiem członków Net Yaroze do niego wejść,
niektóre grupy koderów opracowały narzędzia, aby pomóc tym, którzy chcieli wziąć
udział w programowania PSX, i wśród tych narzędzi jest program o nazwie `eco2exe",
który zamienia pliki Yaroze ,pliki ECOFF w pliki wykonywalne używane przez Szarego
PSX, PS-EXE.
Jaki jest związek między tym a naszym celem, który jest pozornie coraz dalej?

Cóż, `PSXLinux /
Znalazłem kilka małych programów, które będą bardzo przydatne dla nas w przyszłości,
na przykład w "PSXLinux / arch / mipsnommu / boot" są pliki "elf2ecoff.c" i
"addinitrd.c", pliki które bedziemy potrzebowali później.
Skompilujmy dwa programy:

gcc -o elf2ecoff elf2ecoff.c

gcc -o addinitrd addinitrd.c


zkonwertujmy plik "linux", który został otrzymany z kompilacji w formacie ECOFF :

elf2ecoff linux linux.ecoff


W tym miejscu aby otrzymać prawidłowo działający system Linux, jest potrzebny system
plików root.
W projekcie Runix fs root powinien być umieszczony w karcie pamięci PSX,
zapewni to program "psx-MCARD", która wymaga również kabela szeregowo i jest
rozpowszechniany jako PSX ISO i pliki PC.

Wyodrębnianie "psx-mcard.0.8.2.tar.gz" w pliku znajdziemy "mem_card.example,
mały, ale działający system plików ext2, który może być używany jako root systemowy
lub jako wskazówka, aby utworzyć nowy.
Teraz możemy użyć programu "addinitrd" do "zabezpieczenia" głównego systemu plików
jądrą,
ponieważ na ten stan Runix nie może uzyskać dostępu do czytnika płyt z PSX, za pomocą
polecenia:

addinitrd linux.ecoff mem_card.example linux.image.ecoff

Teraz mamy obraz jądra z initrd w formacie ecoff.
Teraz jesteśmy zmuszeni do przeniesienia się na platformę Windows, aby przygotować
ostateczne ISO, które może być wypalone.
Mając plik linux.image.ecoff dostępne w systemie Windows możemy wydać polecenie:

eco2exe linux.image.ecoff


przekształcimy plik w format PS-EXE, i nazwiemy go bardziej kanonicznie 8,3
"linux.exe", aby uniknąć niedogodności zarówno na Windows i na PSX.


W tym momencie możemy sprawdzić wynik naszych starań w emulatorze PSX, w celu
sprawdzenia poprawności działania.
Teraz, aby nagrać końcowego CDROM'a musimy zrobić ostatni krok, ponieważ Czytnik CD
Sony nie może odczytać plików wykonywalnych, które nie są wielokrotności 2048 bajtów,
do tego możemy użyć innego narzędzia, exefixup:

C:> exefixup linux.exe

[...]
[Pyta nas, we want to save the padded file as padded.exe]? tak

C:> move padded.exe psx.exe

Teraz mamy psx.exe wypełnione zerami (nop w mips montaż),
W naszym ulubionym programie do nagrywania tworzymy ISO XA (Mode 2) obraz, który
zawiera pliku psx.exe nic innego nie jest potrzebne, ponieważ PSX wykonuje plik
psx.exe automatycznie, jeśli jest obecny w katalogu głównym dysku CD.
Po uzyskaniu obrazu ISO musimy zrobić ostatni krok, zanim będziemy mógli go nagrać,
lincencjonowanie, które sprawia, że PSX uruchomamia CD, więc używamy bootedit2
programu Windows, który sprawia, że jesteśmy w stanie zmienić ciąg wyświetlany
podczas startu dysku, i ostatecznie obraz wyświetlany na górze ekranu, też. Po tym
ostatnim kroku możemy wypalić ISO i uruchomić, aby zobaczyć to, co właśnie
zrobiliśmy;).

4.Wnioski

Mamy jądro, które Sony PlayStation może wykonywać i nic więcej, ponieważ root fs
firmy Runix przekierowuje konsole do portu szeregowego
(w kolejnej części tego dokumentu opiszę jak przekierować konsole do PSX GPU).
Ale myślę, że zrobiliśmy ważny krok, ponieważ system operacyjny bez jądra jest niczym:)

TODO:
wstawianie linków, które na razie nie mam ze mną
próbuje skompilować gcc ze wsparciem dla płaskich plików binarnych
znalezienie narzędzia do pracy z Linux dla PlayStation

Antonio "Willy" Malara
(BeHappy_ na IRC)
(Zakończył się 04 listopada 2001 w 03:15)



Tłumaczenie dla światpsx.pl

Wykonał Hudy

Zastrzegam sobie prawo do rozpowszechniania tego tłumaczenia bez mojej zgody.

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

Tłumaczyłeś z ang czy z włoskiego? Jeżeli z angielskiego (a pewnie tak) to porównam z wersją włoską, bo nie chwaląc się jestem niezły w tym języku, sprawdzę i jeśli znajdę nieścisłości dam znać.
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
markomen1
-#
Posty: 267
Rejestracja: wt 14 wrz, 2010 17:09

Post autor: markomen1 »

Witam panowie mam do was takie pytanie co wam da ten linux w PSX'ie do czego to służy tak się z ciekawością pytam bo zauważyłem że bardzo się staracie uruchomić linuxa na PlayStation
Obrazek

Awatar użytkownika
Hudy
-#
Posty: 247
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 01:02
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Hudy »

EXGAMER Tłumaczyłem z ANG

markomen1

Po co ?
A choćby po to żeby mieć satysfakcje że mało kto zrobił to przed nami a taki linux otwiera drzwi do wielu ciekawych możliwości.


Niestety kończę swój wkład w ten projekt.

Z tego co udało mi się ustalić PSX ma jakieś blokady sprzętowe, ostra polityka SONY która nie dawała szans na rozwój swojej konsoli pod Linuxem zniszczyła plany firmy RUNIX.

Kto by chciał żeby do naszego produktu na każdym kroku wtrącało się SONY albo płacić kupę kasy za licencje bez której ani rusz bo z nią dokumentacja PSX.

Jądro RUnixa to niestety niewypał sami twórcy stwierdzili że nie wyszło im to i chcieli przeżucić się na PS2 albo PSP.


W dziale POBIERALNIA-->INNE zamieszczam cały swój dorobek RUnix'owy

Może ktoś zainteresuje się kiedyś tym tematem...

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

markomen1, dla satysfakcji. :) Jak już napisał hudy nikt przed nami tego nie zrobił więc my chcemy to zrobić jako pierwsi. :]

Hudy, znalazłem kilka rozbieżności w wersji ang(pl)/ita, ale po przestudiowaniu tych słów w kilku słownikach okazało się, że wszystko to synonimy. Tak więc jest przetłumaczone bezbłędnie. :] (A przynajmniej ja nie znalazłem żadnych błędów), a co do runiXa to projekt w takim razie zamiera, ale nigdy o nim nie zapomnę i moim marzeniem jest, żeby uruchomić to coś. :P Niemniej dziękuję Ci za wkład i pracę w projekt i mam nadzieję, że nie straciłeś czasu siedząc nad nim, ale nauczyłeś się czegoś. :P
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
DreamON
-#
Posty: 490
Rejestracja: ndz 13 mar, 2011 16:58
Kontakt:

Post autor: DreamON »

Nie chciałem tego wcześniej pisać, żeby Wam nie podcinać skrzydeł, ale wiedziałem że nic z tego nie będzie. Skoro ludzie na PSX-Scene nic nie mogli z tym zrobić, to co dopiero tutejsi forumowicze ;-). Noł offence, reality hits you hard bro!

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

DreamON, pamiętaj, że PSX nigdy nie umrze i ktoś kiedyś q2 będzie miał wystarczające umiejętności i chęci, żeby to zrobić. :D I może to bedzie ktoś z forumowiczów. :]
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
markomen1
-#
Posty: 267
Rejestracja: wt 14 wrz, 2010 17:09

Post autor: markomen1 »

No racja satysfakcja z zrobienia czegos co nikt inny nie zrobił zgodzę się że to było by wielkie posunięcie i prawdopodobnie gdyby takie coś zostało stworzone przez użytkowników tego forum to ludzie z pewnością zaczęli by z powrotem zakupywać konsole PSX a dla naszego forum to wiele więcej użytkowników :]
Obrazek

ODPOWIEDZ