Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

Wywiad z Allan'em Bonquist'em - Twórcą imbNES na P

działalność użytkowników na rzecz konsol SONY, projekty, plany, inicjatywy

Moderator: Moderatorzy

xzer0

Wywiad z Allan'em Bonquist'em - Twórcą imbNES na P

Post autor: xzer0 »

Wywiad z Allan'em Bonquist'em [aka PENCAP] - Twórcą emulatora imbNES na Psx'a


Allan Bonquist [znany w kręgach PSXowych jako PenCap]. Autor doskonałego emulatora 8Bitowego NINTENDO [imbNES] na PsOne. Wywiad przeprowadzono dnia 14 grudnia 2004 roku.


psone section - Na początku naszej rozmowy, czy mógłbyś nam powiedzieć coś o sobie [hobby/praca] wielu z czytelników naszej strony chciało by wiedzieć czym zajmują sie ludzie tacy jak ty ?

Allan Bonquist - Pracuje dla Electronic Arts w Stanach zjednoczonych. Studio w którym jestem pracowało min. przy Władcy pierścieni , golfie Tiger woods, The sims, James'ie Bondzie i Ultimie online .

p.s. - Jak zaczęła sie twoja " wielka " przygoda z playstation ?

A.B. - Swoją pierwsza konsole nabyłem dopiero lata po jej wypuszczeniu. Przełamałem się i kupiłem jedna żeby móc pograć w Final Fantasy 7. Z uwagi na to, że nie posiadałem wielu gier na psx'a , próbowałem wykombinować jak mógłbym napisać coś swojego i odpalić to na tej konsoli.

p.s. - W mojej skromnej opini, emulator twojej produkcji - imbNES jest aktualnie najlepiej zakodowanym emulatorem nes'a na psone. Co możesz powiedzieć na jego temat ?

A.B. - Prace nad tym emulatorem rozpoczęłem w lipcu 2001. Chciałem nauczyć sie czego o programowaniu na psx'a i jednocześnie czegoś o emulatorach, wiec napisanie emu nesa dla tej konsoli brzmiało jak oczywiste zadanie którego mógłbym sie podjąć. Mój normalny NES ledwo już wtedy działał, wiec pomyślałem ze nieźle by było napisać emu na którym mógłbym pograć w swoje ulubione gry.

p.s. - Co możesz nam powiedzieć na temat pisania kodu dla imbnes'a ? Używasz kodów źródłowych z internetu [tak jak to robi JUM] czy może imbnes jest w całości napisany przez Ciebie ?

A.B. - Cały kod dla imbnes'a został napisany przeze mnie. Od początku projektu jego większość była przepisywana ze 3, 4 razy. Największym wyzwaniem przy pisaniu emulatora NES'a na PSX'a było napisanie kodu, który działał by z maksymalną prędkością. Psx ma bardzo wolny cpu w porównaniu do innych konsol, wiec musiałem przepisywać kod aż osiągnąłem pełne 60 fps'ów.

p.s. - Jak optymalizowałeś imbnes'a ?

A.B. - Optymalizacja imbnes'a była bardzo powolnym procesem. Zoptymalizowanie kodu pod poszczególne typy gier z nesa przebiega bardzo szybko, ale wtedy nie działa on dobrze z innymi typami. Z czasem, podczas pisania imbnes'a uczyłem sie nowych rzeczy o sprzęcie jakim są psx i nes, ostateczną optymalizacje wykonałem tuż przed zakończeniem projektu. Generalizując najtrudniejszy do udoskonalenia był system graficzny który musiał być dokończony na MAXA żeby gry latały z pełną prędkościa.

p.s. - Czytałem na twojej stronie , że wypuścisz jeszcze co najmniej jedną wersje imbnes'a. Co nowego zostanie w niej zawarte ?

A.B. W najnowszej odsłonie imbNES'a chciałbym dodać parę nowych mapperów [dla przykładu - MMC5 który uzywany jest przez Castlevanię 3] oraz chciałbym przyspieszyć także sam emulator aby wszystkie gry śmigały w stałych 60klatkach animacji na sekundę. W imbnesie jest jeszcze parę bugów które także chciałbym naprawić. A jeśli czas na to pozwoli chciałbym dołożyć obsługę paru nowych sprzętów [ hmm, czyżby obsługa guna w grach DUCK HUNT itp.. :) - przyp. StreaK ]. Dopieszczę także menu wyboru gry zawarte w imbnesie.

p.s. - Mam pytanie dość drażliwe, mianowice działanie pewnych MAPPEROW. Jest jeszcze multum gier które nie współpracują z imbnes'em i nie myśle tu tylko o ROMHACKACH. Czy takie gry jak INFILTRATOR lub QUATTRO ARCADE / QUATTRO SPORTS [serie z CODEMASTERS] bedą działały w najnowszej odsłonie imbnesa?

A.B. - Tak, postaram się o współprace z tymi grami w następnej wersji programu. [BTW. Quatro sports były jednymi z moich ulubionych gier, kiedy dorastałem]

p.s. - Budowanie emulatora jest praca bardzo czasochłonna i poniekąt niewdzięczną. Jeśli mógłbyś wspomnieć o jednej najbardziej drażniącej ciebie sprawnie przy kodowaniu imbnesa, co by to było ?

A.B - Rzeczą , która najbardziej mnie "drażni" jest liczba maili które dostaje z prośbą o napisanie emu snes'a dla psx'a.Dostaje co dziennie chociaż jeden mail tego typu. Czasami ludzie nawet prosza o napisanie emulatore n64, pomimo to ze jest to mocniejszy system niz psx. [hmm.. pozostawię to bez komentarza.. niektórzy osobnicy to prawdziwe talenty :) - przyp. StreaK]

Pytania o SCENE psx:

p.s. - Co myślisz o stanie PSX'owej sceny AD2004/2005. Oprócz Ciebie i paru gości z Playnation / Candu: Psx Not Dead niewiele ludzi pozostało. Czy myślisz jeszcze o SCENIE PSXowie czy raczej jako o niedobitkach tejże.

A.B. - Nie zwracam już uwagi na psx'ową scenę. Trudno jest znaleźć czas na cokolwiek innego poza pracą. Kiedy byłem w szkole, miałem wiele wolnego czasu który poświęcałem swojemu "hobby" [pisaniu prog. przyp] i osobistym projektom, ale teraz jest on zarezerwowany dla przyjaciół , których nie widze zbyt często.

Pytania INNE:

p.s. - Jaką grę najbardziej lubisz na nesa?

A.B. - To naprawdę trudne pytanie! Jeśli musiał bym wybrać tylko jedną, to z prawdopodobnie byłby to Megaman 2. Innymi, które również bardzo cenie są Contra, Metroid, PunchOut i Zelda 2.

p.s. - Jakie jest twoje top 10 gier z PSX'a ?

A.B. - Wierzcie w to lub nie, ale ja nawet nie posiadam 10 gier na psx'a ! Moimi ulubionymi z tych kilku które mam są: Final Fantasy 7 i 9.

p.s. - Dlaczego zdecydowałeś się zbudować emu NES'a na PSX'sie. Przed imbnesem był jeszcze [dość dobry] PnesX.

A.B. - Tak naprawdę to chciałem go napisać dla zabawy .Było wiele rzeczy w pnesx które uważałem ze można zrobić lepiej. Kolory były za jasne i dźwięk za bardzo charczał. Sposób mappowania klawiszy też skopano [klawisze zostały zmapowane odwrotnie]. A tak ogólnie: Nie pisałem imbnes'a z myśla żeby zrobić coś lepszego niż PnesX. Stworzyłem go dla zabawy.

p.s. - Czy emulator imbnes to jedyny projekt który stworzyłeś na PSX, czy istnieją jeszcze inne o których szersza publika nie wie?

A.B. - Tak, to jedyny. Pochłaniał cały mój wolny czas, wiec nie mogłem pracować nad niczym innym.

p.s. - Jaki jest twój szerszy stosunek do emulacji. Poniekąd tworząc emulator odbierasz chleb [pieniądze] firmom sprzedającym HARDWARE. Np firma NINTENDO nie bardzo lubi pasjonatów NES/SNES/N64 którzy tworzą emulatory ich platform.

A.B. - Uważam, że jeżeli Nintendo nie umożliwia mi łatwego sposobu zagrania w ulubione gry za które zapłaciłem już prawie 20 lat temu, to nie ma nic złego w szukaniu alternatywnego wyjścia z tej sytuacji. Może i jest technicznie nielegalne sciąganie z net'a gier i granie w nie na emulatorze, ale uczciwie mówiać, wiekszość gier które zassałem jest również w moim posiadaniu, nie uważam zatem ze jest w tym coś złego. Nintendo powinno robić własne emulatory i sprzedawać stare gry za 99 centów, wraz z wysoko-rozdzielczościowymi box-artami i dołączoną instrukcją tak jak to robi sklep muzyczny Apple czy iTunes. W takim wypadku zarobili by trochę pieniędzy na tych wspaniałych grach zamiast siedzieć bezczynnie.

Z Allan'em [PenCap'em] szprachowali dla Was: BackStabber & StreaK [PsOne Section] Wszystkich zainteresowanych twórczością Allan'a zapraszam na jego stronę domową

Tekst pochodzi z nieistniejącej strony psx-dev. Autor StreaK.

locarno
-#
Posty: 25
Rejestracja: sob 26 maja, 2012 14:58

Post autor: locarno »

A dacie adres do jego strony domowej ?

Czy ten emulator działa na zwykłym PSX czy tylko na PS ONE ?

Awatar użytkownika
beszcza
-#
Posty: 100
Rejestracja: pt 17 kwie, 2009 21:19
Kontakt:

Post autor: beszcza »

locarno pisze:A dacie adres do jego strony domowej ?

Czy ten emulator działa na zwykłym PSX czy tylko na PS ONE ?
Jeśli działa na psx'ie to gwarantuję, że na ps one też będzie działało ;)
www.retro-granie.pl/ <--- retro granie na ekranie ;)

Gomuł
-#
Posty: 34
Rejestracja: czw 05 sty, 2012 18:25

Post autor: Gomuł »

Na stronie theisozone w dziale psx homebrew masz emu nesa i gameboya

Awatar użytkownika
LISTI
-#
Posty: 985
Rejestracja: ndz 23 sty, 2011 17:29
Lokalizacja: masz te cukierki?
Kontakt:

Post autor: LISTI »

U Nas w dziale "Poradniki" masz napisane jak zrobić własną składankę gier :)

ODPOWIEDZ