Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

Tomb Raider - BRADYGAMES Game Guide

opisy przejścia poszczególnych misji w grze

Moderator: Moderatorzy

xman6668
-#
Posty: 49
Rejestracja: wt 15 lis, 2011 15:48

Tomb Raider - BRADYGAMES Game Guide

Post autor: xman6668 »

Tomb Raider - BRADYGAMES Game Guide

Obrazek

Poradnik w wersji ANGIELSKIEJ do gry

The BRADYGAMES guide to complete the game 100%
#Language: English
#Quality: good scan
#Format: Pdf
#Size: 106 MB
#Platform: Xbox 360, PC and PS3

Kod: Zaznacz cały

http://turbobit.net/dk48nweeri04.html
or
http://bitshare.com/files/hwoxblth/ggggTB.ggg0123124.rar.html
or
http://egofiles.com/NMnCDzFHGcoo0tl4
or
http://freakshare.com/files/m7x1h7ie/ggggTB.ggg0123124.rar.html

Awatar użytkownika
kohaku
-#
Posty: 11
Rejestracja: wt 04 cze, 2013 14:04
Kontakt:

Post autor: kohaku »

Wprowadzenie
Witamy w poradniku i solucji do gry Tomb Raider (2013). Znajdziecie tutaj szczegółowy opis przejścia głównego wątku fabularnego, porady ogólne dotyczące kampanii dla pojedynczego gracza, a także szczegółowy opis całej mechaniki gry. Z czasem zaktualizujemy poradnik o lokalizacje sekretów gry. Zapraszamy do lektury!

Poniżej lista najważniejszych wskazówek, które mogą okazać się pomocne w trakcie przygody w Tomb Raider.
• zdobywane punkty doświadczenia możesz wykorzystać na rozwijanie różnych umiejętności Lary - w zależności od tego, jaki preferujesz styl gry (pozostawanie w ukryciu lub otwarta walka) i na czym wolisz się koncentrować, rozwijaj najpierw te cechy, które wg ciebie mogą być przydatne na początku zabawy; z czasem będziesz w stanie osiągnąć wszystkie umiejętności
• możesz oprawiać zabite zwierzęta, by szybko zdobywać punkty doświadczenia - naciśnij „E” (konsole: X, □), by oprawić martwe zwierzę
• zwierzęta są płochliwe - kiedy polujesz na zwierzynę, zachowaj ciszę i chowaj się za osłonami
• nawet jeżeli wolisz nawiązywać otwartą walkę, czasami działaj z ukrycia - pozostawanie niezauważonym jest nagradzane dodatkowymi punktami doświadczenia, podobnie jak strzały w głowę lub rozprawianie się z przeciwnikami w oryginalny sposób (np. roztrzaskując latarnię nad ich głowami)
• podczas używania broni naciśnij „Z” (konsole: analog wciśn.), żeby przybliżyć widok
• podczas celowania nad niskimi przeszkodami puść prawy przycisk myszy, by skorzystać z osłony i uniknąć ostrzału wroga
• strzelaj w nogi nieopancerzonych wrogów, by czasowo ich unieruchomić i wykonać atak kończący
• po uniknięciu ataku wręcz podczas celowania, broń zostanie automatycznie skierowana na atakującego, umożliwiając szybki kontratak
• Lara jest mniej narażona na trafienie wroga podczas wykonywania uników; naciśnij „Shift” (konsole: B, ○), by wykonać unik podczas walki
• użyj „1”, „2”, „3” lub „4” (konsole: D-pad), by zmienić broń - naciśnij dwukrotnie, by zmienić tryb strzału lub rodzaj amunicji
• naciśnij środkowy przycisk myszy, by użyć alternatywnego trybu strzału
• w chwilach, gdy nie będziesz wiedział co zrobić dalej, a nie chcesz sięgać po nasz poradnik, włącz tryb instynktu przetrwania, domyślnie jest to klawisz „Q” (konsole: LB, L1) - podświetlone zostaną wówczas wszystkie znajdźki, kluczowe przedmioty i miejsca, a wyraźnym, pionowym słupem światła, zostanie oznaczony główny cel aktualnej misji
• łap się wystających drążków i krańców długich, zwisających płacht z materiału, by doskoczyć dalej
• przytrzymaj „Shift” (konsole: B, ○), by zgasić pochodnię
• zaglądaj w każdy zakamarek i odkrywaj tajemnice wyspy - nawet jeżeli nie przepadasz za zbieraniem ukrytych przedmiotów i odkrywaniem tajnych miejsc, zachęcamy cię do tego, gdyż zdobędziesz w ten sposób wiele dodatkowych punktów doświadczenia, które zamienisz w przydatne umiejętności, a także surowce w skrzyniach, potrzebne do ulepszania przedmiotów i broni; skrzynie z surowcami czasami zawierają także części broni - służą one do modyfikowania aktualnie posiadanego arsenału
• w obozach ulepszaj swój arsenał za pomocą zdobytych części i surowców
• zbieraj dokumenty, by odkryć historię wyspy i poznać losy jej dawnych mieszkańców
• nie lekceważ potęgi łuku - wbrew pozorom jest to najgroźniejsza (bo najcichsza) broń w inwentarzu Lary, dodatkowo praktycznie w każdym miejscu wyspy znajdziesz do niego strzały; amunicję do pistoletów czy karabinów maszynowych zostawiaj sobie na naprawdę ciężkie sytuacje i większych przeciwników; przytrzymaj lewy przycisk myszy podczas strzelania, żeby oddać doładowany strzał - takie strzały mają większą siłę i zadają poważniejsze obrażenia
• pozostawaj w ukryciu i poznawaj nawyki wrogów - nie wyrywaj się od razu do działania, lepiej spojrzeć na ścieżki patrolujących nieprzyjaciół i poczekać z atakiem na właściwy moment, gdy np. wszyscy w zasięgu wzroku są odwróceni do Lary plecami
• naciśnij „E” (konsole: X, □), by szukać u zabitych wrogów amunicji i surowców
• zbieraj pomarańczowe owoce ze specjalnych krzewów, by zyskać dodatkowe punkty doświadczenia
• rozmawiaj z innymi rozbitkami z Endurance, naciskając „E” (konsole: X, □), gdy są w pobliżu

Obozy w grze są symbolizowane przez ogniska. Rozmieszczone są w takich miejscach, gdzie nie powinni kręcić się żadni wrogowie. Aby skorzystać z obozu, wciśnij przy ognisku „E” (konsole: X, □). Otworzy się okno widoczne na poniższym obrazku.
Menu obozu podzielone jest na trzy części: Umiejętności, Sprzęt, Szybka podróż.
Przy ikonie umiejętności zawsze znajduje się jakaś liczba. Mówi o tym, ile posiadasz punktów, które można wykorzystać na rozwój postaci. Co ważne, nie wszystkie cechy warte są jednego punktu, im bardziej zaawansowane i przydatne, tym więcej mogą kosztować.
Punkty umiejętności zdobywamy poprzez zdobycie odpowiedniej ilości punktów doświadczenia, te zaś otrzymujemy dzięki różnym działaniom w grze: zabijanie przeciwników (np. strzały w głowę są bardziej punktowane, niż w korpus), wykonywanie zadań, docieranie do ukrytych miejsc, odnajdowanie ukrytych przedmiotów, polowanie na zwierzęta i ich skórowanie.
Jeśli zdobędziesz ich wystarczająco wiele (symbolizuje to pojawiający się po lewej stronie i wypełniający na biało obrazek z mieczem i górami), zdobędziesz punkt doświadczenia. Teraz musisz znaleźć jakiś obóz i wybrać menu umiejętności. Twoim oczom ukaże się takie okno:
Menu podzielone jest na trzy części:
• Przetrwanie
• Łowy
• Walka
Nawigujesz pomiędzy nimi klawiszami kierunkowymi. Każda z części posiada zbiór różnych umiejętności. Naciśnij na którejś z nich „Enter”, a potem klawisze kierunkowe, aby zapoznać się z nimi. Przeczytaj opisy, a także sprawdź ilość wymaganych do odblokowania punktów i podejmij decyzję, co chcesz ulepszyć swojej postaci. Początkowe wybory muszą pasować do twojego stylu gry, toteż jeżeli wolisz działać w ukryciu, inwestuj w umiejętności łucznicze, jeśli za to lubisz strzelać, inwestuj w broń palną.
Jest tutaj też szereg umiejętności uniwersalnych, które przydadzą się każdemu graczowi, niezależnie od preferowanego sposobu gry. Tomb Raider skonstruowany jest jednak na tyle sprytnie, że pod koniec gry możesz mieć opanowane wszystkie umiejętności z każdej części. Pod niektórymi umiejętnościami znajdziesz również dodatkowy tekst informujący o tym, kiedy stanie się dostępne - nie wszystko możesz wybrać od razu.

Misja 1: Przetrwaj
Lokalizacja: Jaskinia
Uwolnienie Lary
Po scenie wprowadzającej i niezbyt dobrze zapowiadającym się początku historii, zaczniesz kontrolować Larę. No może nie do końca, gdyż w tym momencie jesteś związany i wisisz głową do dołu. Rozbujaj się przyciskami odpowiedzialnymi za chodzenie w bok (na klawiaturze domyślnie „A” i „D” lub lewy analog na konsolach), aby zwłoki wiszące obok ciebie zajęły się ogniem od świec. Bujaj się jeszcze mocniej, aby podpalić linę, na której jesteś zawieszony.
Efektem niefortunnego upadku będzie nadzianie się na drut. Aby go wyjąć, szybko naciskaj „E” (konsole: X, □) (w przypadku wersji na PC), gdy na ekranie pojawi się czerwona ikona dłoni. Idź naprzód. W pewnym momencie dotrzesz do zablokowanego tunelu. Cofnij się o kilka kroków i weź (przycisk interakcji - „E” (konsole: X, □)) pochodnię. Podejdź do zatoru i przytrzymaj ten sam przycisk, aby podpalić łatwopalne miejsce.
Odsuń się, a gdy ogień zgaśnie, przejdź dalej. Przeciśniesz się przez wąską szczelinę w skale, efektem czego będzie zgaszenie pochodni. Nic nie szkodzi - podejdź do kociołka po prawej stronie i zapal pochodnię. Następnie obróć się w lewą stronę, wskocz na drewnianą konstrukcję i podpal białą szmatę. Zeskocz na dół i odsuń się - za chwilę nastąpi wybuch, dzięki któremu odblokujesz sobie dalszą drogę. Wskocz na górę i idź naprzód.
Ucieczka przed wrogiem
W pewnym momencie za nogę złapie cię jeden z nieprzychylnych Larze mieszkańców wyspy. Aby wyswobodzić się z uścisku, należy jak najszybciej naciskać naprzemian klawisze kierunkowe („A” i „D” lub lewy analog na konsolach). Podążaj przed siebie, aż przejdziesz przez kolejny, lejący się z góry potok. Skieruj się w prawo, gdzie przejdziesz przez kolejny.

Misja 2: Siła woli
Lokalizacja: Nadbrzeżny Las
Odblokowanie przejścia
Tam podpalisz pochodnię (po lewej stronie znajduje się kociołek), a następnie, już przy użyciu pochodni, dwie białe szmaty, które utrzymują w dole zawieszoną platformę. Dzięki temu do wody spadnie zapora, która zatrzymywać będzie różne przedmioty, w tym drewniane skrzynie. Podpal je, a następnie wejdź po deskach z tyłu na wyższy poziom, skąd doskoczysz do wzniesionej wcześniej platformy. Konstrukcja zadziała jak huśtawka i podniesie płonące przedmioty do góry. Te z kolei wpadną do metalowej klatki po prawej stronie.
Wdrap się tam, a następnie użyj przycisku interakcji („E” (konsole: X, □)). Lara pchnie konstrukcję, a następnie płonące przedmioty wpadną na drugą stronę wody, gdzie podpalą czerwone beczki. Po wybuchu odblokuje się przejście. Pędź przed siebie - na rozwidleniu skręć w prawą stronę. Grunt w pewnym momencie zapadnie się, a ty runiesz na dół. Biegnij dalej i przeskakuj nad przepaściami.
Ucieczka przed wrogiem - drugie spotkanie
Po chwili dopadnie cię znowu niemiły gość - uwolnij się od niego identycznie, jak za pierwszym razem. Nagle na ekranie pojawią się okręgi, symbolizujące zbliżające się niebezpieczeństwo. Naciśnij wówczas klawisz „F” (konsole: Y, ∆), aby kopnąć gościa w twarz. Biegnij przed siebie. I przeskocz nad kolejną dziurą. Następnie, aby wbiec pod śliską górę, naciskaj na przemian przyciski kierunkowe („A” i „D” dla wersji PC). W końcu zaczerpniesz świeżego powietrza. Na zewnątrz zauważysz olbrzymie skutki katastrofy.

Misja 3: Oznaki życia
Ruszaj naprzód, w kierunku zachodzącego słońca. Nad przepaścią przejdź po powalonym konarze drzewa, balansując przy tym ciałem Lary (za pomocą przycisków kierunkowych). Później przeskocz nad dziurą i skręć w lewą stronę, gdzie odnajdziesz wrak samolotu. Wskocz na niego i zacznij się wdrapywać. Gdy Lara straci chwyt, szybko naciśnij „E” (konsole: X, □). Czytaj uważnie wskazówki na ekranie, aby nauczyć się podstaw wspinaczki - aby podskoczyć na wyższy poziom, wystarczy że przytrzymasz przycisk poruszania się do przodu i skoku.
Wyżej skieruj się w prawą stronę, a następnie trzymając klawisz kierunkowy, naciśnij ten odpowiedzialny za skok, a potem szybko „E” (konsole: X, □), gdy Lara straci pewny chwyt. Po drugiej stronie rusz ostrożnie wzdłuż ściany skalnej, a następnie wskocz na podwyższenie - wciśnij raz spację (na PC odpowiedzialną za skok), a w powietrzu zrób to raz jeszcze. W ten sposób Lara wskakuje na trudniejsze podwyższenia lub gzymsy. Zeskocz na dół, gdzie odnajdziesz rzeczy Sam, twojej towarzyszki podróży. Zabierzesz tam krótkofalówkę, kamerę i zapałki.
Dotarcie do pierwszego obozu
Ruszaj naprzód - niestety podczas skoku spadniesz ponownie i tym samym znajdziesz się w Nadbrzeżnym Lesie. Musisz schronić się przed burzą. Aby to zrobić, idź przed siebie. Lokalizację każdego celu ujrzysz po wciśnięciu przycisku odpowiedzialnego za instynkt (w przypadku PC jest to „Q” (konsole: LB, L1)). Dotrzesz do miejsca, gdzie ktoś wcześniej rozpalał ognisko. Jest to obóz „Osłonięty Grzbiet”. Lara wykorzysta ostatnią zapałkę, aby ogrzać swe zziębnięte ciało.

Misja 4: Kobieta kontra dzicz
Lokalizacja: Nadbrzeżny Las
Zdobycie łuku
Gdy pogoda się poprawi, ruszaj dalej. Natkniesz się na jelenia, co przypomni Larze o potrzebie jedzenia. W końcu trafisz na miejsce, gdzie pod drzewem wisi trup z przytwierdzonym do pleców łukiem. Zanim jednak zaczniesz wdrapywać się na drzewo, zgarnij strzały leżące przy drzewie oraz obok chatki. W okolicy jest ich trochę więcej - ułatwisz sobie ich lokalizację przy pomocy instynktu (klawisz „Q” (konsole: LB, L1)). Wdrap się na chatkę, skąd przeskoczysz na półkę skalną, a następnie po konarze dostaniesz się do zwłok. Aby dosięgnąć łuku, musisz w odpowiednim momencie nacisnąć przycisk kierunkowy w prawą stronę. Gdy Lara chwyci broń, spadniesz na ziemię, ale będziesz mógł zacząć polowanie na jelonki.
Polowanie
Idź w kierunku spływającej wody - w końcu natkniesz się na zwierzynę. Przytrzymaj prawy przycisk myszy, wyceluj w jelenia (aby przybliżyć widok, przytrzymaj „E” (konsole: X, □)), a następnie naciśnij lewy przycisk myszy. Jeśli trafisz zwierzę, podejdź do niego i rozpraw, a następnie, już z mięsem, wróć do obozu.
Rozwój postaci
Na miejscu po raz pierwszy otworzy się menu umiejętności, gdzie będziesz mógł rozwijać swoją postać. W zależności od tego, jaki preferujesz styl gry, dobierz konkretne cechy tak, aby ułatwiały twoje spojrzenie na świat gry. Na początku warto zainwestować w „Sztukę Przetrwania”, dzięki której podczas m.in. polować zyskasz więcej Punktów Doświadczenia, co doprowadzi do możliwości szybszego rozwoju innych cech.
Kieruj się naprzód. Naciskając „Q” (konsole: LB, L1) możesz wykorzystać instynkt, dzięki któremu właściwy kierunek podróży zostanie podświetlony.

Misja 5: Nie zatrzymuj się
Lokalizacja: Nadbrzeżny Las
Dotrzesz do znajomej chatki (bunkra), której drzwi tym razem będą otwarte. Wejdź do środka, podejdź do otworu po lewej stronie, wciśnij klawisz „Shift” (konsole: B, ○) odpowiedzialny za schodzenie i zejdź po drabinie na niższy poziom. Podążaj dalej, aż dojdziesz do pomieszczenia. Podpal w nim przedmioty znajdujące się po lewej stronie, dzięki czemu odblokujesz sobie przejście.
Czekan - zdobycie i używanie
Na stoliku odnajdziesz czekan, a obok zamknięte drzwi. Naciskając szybko klawisz „E” (konsole: X, □), otwórz je za pomocą nowo zdobytego przedmiotu. Tak samo postąp z kolejnymi, po lewej stronie. Podążaj wąskimi i mokrymi korytarzami, aż dotrzesz do drabiny prowadzącej na powierzchnię (po prawej stronie, jest dosyć trudna do zauważenia).
Spotkanie z Sam
Na górze podejdź do obozowiska, przy którym spotkasz Sam i Mathiasa, którego do tej pory nie było dane ci poznać. Po zakończeniu przerywnika okaże się, że Lara została sama. Aby było jeszcze dramatyczniej, wpadnie w myśliwskie wnyki i podchodzić do niej zaczną wilki. Wypatruj ich i strzelaj celnie przy pomocy łuku. Gdy rozprawisz się z trzema zwierzakami, z pomocą przyjdzie twoja ekipa. Rozdzielicie się, aby szukać innych członków zespołu. Po przerywniku idź za doktorem Whitmanem. Po drodze przeczesuj zakamarki i sprawdzaj skrzynie, aby zdobywać surowce - niebawem będziesz ich potrzebować. Będziesz atakowany przez wilki - możesz nawiązać z nimi walkę lub biegnąc przed siebie i wykonując uniki (klawisz „Shift” (konsole: B, ○)).

Misja 6: W impasie
Lokalizacja:Las na szczycie, Górska świątynia
Teraz czas otworzyć wielkie wrota. Aby to zrobić, musisz ulepszyć swój czekan. Włącz tryb instynktu (klawisz „Q” (konsole: LB, L1)), aby w okolicy odnaleźć drewniane skrzynie, zawierające surowce. Niestety musisz wejść nieco w głąb lasu, gdzie mogą zaatakować cię wilki, w przeciwnym razie nie zdobędziesz wymaganej ilości surowców. Gdy już zbierzesz 50 jednostek, podejdź do obozu przy zamkniętych wrotach. Tam wejdź w menu „Sprzęt” i po wybraniu czekana, kliknij kwadratową ikonę na dole - w ten sposób ulepszasz posiadane przedmioty. Teraz podejdź do bramy i szybko naciskając „E” (konsole: X, □) przy korbie po lewej stronie, otwórz bramę.

Misja 7: Spotkanie na górze
Lokalizacja:Las na szczycie, Górska świątynia
Podążaj za Whitmanem. Niestety natkniecie się na tubylców, przez których nie zostaniecie potraktowani gościnnie. Po przerywniku, gdy Lara będzie miała związane ręce, schowaj się za pobliską ścianką z kamienia. Poczekaj, aż obok przejdzie strażnik z latarką i rusz do góry. Tam natkniesz się na grupę wrogów, których możesz minąć trzymając się lewej strony. Biegnij w stronę ognia i wejdź pod drewnianą konstrukcję. Przy kolejnym ognisku poczekaj za ścianą, aż następny nieprzyjaciel przejdzie obok i rusz schodami do góry. Trzymaj się prawej strony i wsuń się do szczeliny jeszcze przed strażnikami. Tam niestety odnajdzie cię główny zbir.
Pistolet - zdobycie pierwszej broni palnej
Teraz czas na mini-grę, która polega na wciskaniu odpowiedniego przycisku we wskazanym czasie. Biały okrąg będzie zmniejszał się sukcesywnie, aż w jego środku pojawi się czerwona ikona. Wtedy wciśnij klawisz „E” (konsole: X, □). Zabieg powtórz dwukrotnie, a wtedy zdobędziesz pistolet. Strzał do wroga niestety nie pomoże, a ten przygniecie cię swoim cielskiem do ziemi. Wtedy szybko stukaj naprzemian w klawisze kierunkowe, później naciskaj „E” (konsole: X, □), a na koniec, gdy ikona zmieni się w rysunek pistoletu, naciśnij lewy przycisk myszy.
Dalsza eksploracja i walka z nieprzyjaciółmi
Po przerywniku kieruj się w stronę płonącego budynku. Idź schodami do góry i pomostami, aż natkniesz się na dwóch wrogów. Gdy czas spowolni na chwilę, a Lara wyskoczy zza drewnianych skrzyń, oddaj dwa celne strzały w głowy nieprzyjaciół. Zbierz przedmioty leżące obok zwłok, a następnie otwórz przy pomocy czekana drewniane drzwi. Pod budynek zostanie podłożony ogień - kopniakami (klawisz „E” (konsole: X, □)) utoruj sobie wyjście. Skieruj się w prawą stronę i przeskocz nad dziurą. Trafisz na kolejnych niemilców - zneutralizuj ich przy pomocy łuku, wskocz na podest, a następnie na ścianę budynku.
Przesuń się w prawo, a następnie wespnij się na górny poziom. Tam pozbądź się dwóch wrogów przy pomocy łuku i trzeciego, schodzącego po rozwijanej drabinie. Zawsze przeszukuj zwłoki! Wejdź po drabinie.
Podążaj w górne rejony lokacji. W pewnym momencie napotkasz grupę ok. pięciu przeciwników. Można pozbyć się wszystkich bez zwracania na siebie uwagi i takie rozwiązanie polecamy. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby nawiązać z nimi otwartą walkę. Idź dalej schodami do góry, aż dotrzesz do drewnianej ściany po lewej stronie. Wskocz na nią, aby wejść do środka. Tam strzel z łuku w latarnię, aby wywołać pożar.
Zabijanie z ukrycia
Skradaj się do przodu i zabijaj z ukrycia przy pomocy przycisku „F” (konsole: Y, ∆), a następnie szybkiego naciskania „E” (konsole: X, □), gdy na ekranie pojawi się ikona czerwonej dłoni. Możesz strzelać w latarnie, aby powodować pożar. Zwracaj też uwagę na górne poziomy lokacji - razem do zneutralizowania jest tu ok. siedmiu przeciwników. Dobrze jest pozostawać w ukryciu, np. chowając się za skrzyniami. Kieruj się do góry, gdzie znajdziesz tyrolkę. Skocz w jej stronę, aby dostać się dalej.

Misja 8: Wołanie o pomoc
Lokalizacja: Okolice bazy
Za pomocą przycisku „Q” (konsole: LB, L1) włącz tryb instynktu, aby podświetlić sobie aktualny cel. Kieruj się w górę, wykorzystując schody na zewnątrz i w budynkach. W jednym z nich zauważysz linę, której drugi koniec znajduje się przy wraku samolotu. Wskocz na niego, a następnie przeskocz nad otworem w kierunku płonącego drzewa, w które przed chwilą uderzył piorun. Wskocz na półkę skalną po lewej stronie, a stamtąd z powrotem w kierunku, skąd przybyłeś. Po prawej stronie zauważysz charakterystyczne, białe deski - skocz w ich kierunku i wespnij się na górę. Znajdziesz tam wejście do jaskini, gdzie znajdują się rzeczy Rotha. Podpal swoją pochodnię i rusz do środka. Na końcu odnajdziesz poszukiwane przedmioty. Gdy będziesz wychodzić na zewnątrz, zostaniesz zaatakowany przez wilka - szybko i naprzemiennie wciskaj klawisze kierunkowe, a następnie (w odpowiednim momencie) „F” (konsole: Y, ∆), potem szybko i wielokrotnie „E” (konsole: X, □) i znowu „F” (konsole: Y, ∆) - najpierw raz, potem wiele razy i szybko. Wyjdź z jaskini i użyj tyrolki, aby dostać się na dół. Podejdź do Rotha.
Wejście na szczyt wodospadu
Otrzymasz od niego lepszy czekan, dzięki któremu od tej chwili będziesz mógł wspinać się na niektóre ściany. Aby sprawdzić, gdzie jest to możliwe, wystarczy że włączysz instynkt przetrwania (przycisk „Q” (konsole: LB, L1)). Wspiąć się możesz na podświetlone na złoto. By to zrobić, podejdź do niej, wciśnij „E” (konsole: X, □) i ruszaj do przodu. Lara automatycznie zacznie wchodzić wyżej. Możesz też przeskakiwać między takimi ścianami - gdy panna Croft będzie blisko drugiej, wciśnij szybko i przytrzymaj „E” (konsole: X, □). Kieruj się coraz wyżej, aż do szczytu wodospadu. Po drodze znajdziesz również wejście do grobowca - po prawej stronie zauważysz białe symbole, pokazujące kierunek do wejścia. Jeżeli zdecydujesz się na eksplorację, rusz z zapaloną pochodnią na sam koniec jaskini. Tam pchnij klatkę po prawej stronie, dzięki czemu druga konstrukcja uniesie się do góry. Wskocz na nią i bardzo szybko wykonaj drugi skok w kierunku płomienia.
Podpal pochodnię, a następnie wskocz z powrotem na platformę i podpal trzy zawiniątka, dzięki czemu uniesiesz się do góry i będziesz mógł doskoczyć do najwyżej położonego tutaj miejsca (wykorzystaj czekan do wspinaczki po ścianie). Zbadaj znajdującą się tam skrzynię i wróć na zewnątrz. Rusz na szczyt wodospadu, gdzie po drodze natkniesz się na przeciwników. Dwóch możesz załatwić strzelając w zawieszoną nad nimi latarnię - co najmniej jeden powinien się zapalić. Trzeci znajduje się po przeciwnej stronie. Załatw go po cichu z łuku i kontynuuj wspinaczkę. Gdy będziesz przebiegać po walącym się moście, w ostatniej chwili skocz i przytrzymaj klawisz „E” (konsole: X, □), dzięki czemu wbijesz czekan w ścianę przed tobą i nie spadniesz w przepaść.
Znalezienie bunkra
Zjedź przy użyciu tyrolki na niższy poziom. Niestety zostaniesz zauważony przez zbirów. Szybko pozbądź się tego po lewej stronie (ma koktajle Mołotowa) i pozostałych. Ciągle ukrywaj się za przeszkodami różnego typu i stopniowo podchodź do przodu. Po przerywniku, w którym Lara będzie oglądać nagranie na kamerze, rusz dalej i najpierw strzel w reflektor, a następnie zajmij się widocznymi nieprzyjaciółmi. Jeśli zostanie wzniesiony alarm, szybko obróć się i pozostając za jakąś osłoną, zlikwiduj dwóch wrogów, a następnie obróć się w stronę cekaemu. Biegnij w jego stronę, cały czas chowając się za przeszkodami i wykonując uniki (klawisz „Shift” (konsole: B, ○)). Strzały z karabinu prowadzone są krótkimi seriami, przerywanymi chwilami pauzy. To najlepszy moment do zmiany osłony. Wbiegnij przez duże wrota po prawej stronie, gdzie zlikwidujesz ok. trzech wrogów. Na górze odnajdziesz wyjście, które prowadzi na pękniętą kładkę - przeskocz na jej drugą stronę i wespnij się wyżej. Dotrzesz do tyrolki - zrób z niej wiadomy użytek.
Znalezienie konsoli łączności
Idź naprzód i uważaj na gaz ulatniający się po lewej stronie. Dwa metry dalej odnajdziesz zawór zatrzymujący jego wydobywanie się. Naciskaj wielokrotnie przycisk „E” (konsole: X, □), aby go wyważyć. Przejdź przez szczelinę w ścianie i idź dalej. W końcu trafisz na dwóch przeciwników po lewej stronie - zlikwiduj ich, a także tych, którzy nadbiegną z pomocą. Idź w tamtą stronę i wejdź po schodach na górę - natkniesz się tam na gościa z maczetą - uporaj się z nim szybko. Wskocz do otworu po lewej stronie, dzięki czemu znajdziesz się w pomieszczeniu z trzema latarniami - nie rób z nimi na razie niczego konkretnego. Wskocz przez otwór w ścianie nad zbrojoną szybą i wyważ zawór po prawej stronie. Zacznie ulatniać się gaz, a więc szybko wróć do poprzedniego pomieszczenia. Złap którąś z latarni, wciśnij prawy przycisk myszy, a następnie wyceluj tak, aby po naciśnięciu lewego przycisku myszy, wpadła przez otwór nad szybą. Spowoduje to ogromny wybuch, który zabije wroga i utoruje ci dalszą drogę. Idź naprzód. Odnajdziesz tam karabin maszynowy, bardzo przydatny przy okazji najbliższego starcia.
Idąc dalej znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie nagle zostaniesz oślepiony przez kilka reflektorów. Czas zwolni na chwilę, postaraj się wówczas o oddawanie celnych strzałów w głowy nieprzyjaciół, a także w oślepiające źródła światła. Jeżeli nie uda ci się zabić wszystkich, chowaj się za osłonami i dokończ rozpoczęte dzieło. Kieruj się w lewą stronę, gdzie zaskoczy cię następny wróg z maczetami - wpadnie on przez sufit. Wyważ napotkane drzwi naciskając wielokrotnie przycisk „E” (konsole: X, □). Po krótkim przerywniku wejdź do małej szpary w ścianie przed tobą. Przeciskaj się dalej wzdłuż rur i na końcu wykop sobie wyjście na zewnątrz (klawisz „F” (konsole: Y, ∆)). Idź dalej i przejdź nad przepaścią po belce. Zostaniesz złapany przez wroga, szybko i naprzemian naciskaj wówczas klawisze kierunkowe, a na końcu klawisz „F” (konsole: Y, ∆), aby kopnąć wroga i pozbyć się problemu. Uporaj się z następną porcją niemilców i podążaj stopniowo do przodu (uważaj też na tych znajdujących się na dachu i zjeżdżających w stronę Lary na tyrolce). W pewnym momencie otworzą się wroga, z których wyjdzie opancerzony wróg z tarczą. Sposób na niego jest prosty - poczekaj, aż podejdzie do ciebie stosunkowo blisko, a następnie wykonaj unik (klawisz „Shift” (konsole: B, ○) + jeden z kierunkowych). Po takim zabiegu przeciwnik spróbuje cię zaatakować i odsłoni się na chwilę.
Wtedy wpakuj w niego serię z karabinu maszynowego lub po prostu staraj się strzelać w głowę za pomocą pistoletu - jest to metoda nawet skuteczniejsza, niż z karabinem. Po zabiciu ciężkiego wroga, zyskasz ulepszenie łuku. Zastrzel gościa, który pojawi się w bramie i wejdź do środka budynku, skąd już schodami na górę, aż do zawieszonej liny. Podskocz pod nią i przejdź w kierunku wieży - aby odczepić się od liny, naciśnij klawisz „Shift” (konsole: B, ○). Potem już czeka cię tylko wejście po drabinach na samą górę. Tam ustaw odpowiednio panel. Naciskaj klawisze kierunkowe, aż dostroisz radio. Gdy szybka podświetli się na żółto i słyszalne będą głosy, pojawi się polecenie zmiany tunera (klawisz „E” (konsole: X, □)). Teraz drugim pokrętłem, w ten sam sposób, zlikwiduj szumy. Kręcąc gałkę w prawą stronę, w końcu natrafisz na czysty sygnał - wtedy naciśnij przycisk „E” (konsole: X, □), aby nadać komunikat SOS. Zjedź po linie na dół i rusz naprzód. W budynku po prawej stronie podnieś ze stołu krzesiwo, a następnie wyjdź na zewnątrz. Zniszcz zawór paliwowy przy pomocy czekana, a następnie przytrzymaj „E” (konsole: X, □), aby zapalić pochodnię. Podejdź do kałuży benzyny i takim samym sposobem podpal ją. Czas na wielką eksplozję, po której nadleci samolot. Niestety to jeszcze nie czas na ucieczkę - Lara będzie ześlizgiwać się po błocie. Klawiszami kierunkowymi steruj tak, aby nie wpadać na przeszkody, a gdy bohaterka zawiśnie na krawędzi, szybko wciśnij „E” (konsole: X, □), po czym oddaj skok w prawą stronę.

Misja 9: Mało uczęszczana droga
Droga do wioski
Twoje zadanie to dotarcie do wioski. Gdy dotrzesz do charakterystycznych chat przy skale, skocz na biały kawał płótna z czerwonym symbolem, a następnie szybko przeskocz na drugą stronę. W tym momencie wszystko zacznie się walić, zatem biegnij przed siebie i wykonuj skoki, gdy zajdzie taka potrzeba. Na końcu musisz się jeszcze pozbyć wroga z tarczą. Postępuj tak, jak przy pierwszym spotkaniu - najpierw unik, potem strzał w odsłoniętego nieprzyjaciela.

Misja 10: Wyrzuty sumienia
Lokalizacja:Wioska na ścianie klifu, Wioska w górach
Odnalezienie pilota
W tej misji musisz dotrzeć do pilota, którego zauważysz na początku, lecącego na spadochronie. Oto najtrudniejsze momenty zadania.
Gdy Lara zostanie złapana w pułapkę, będzie musiał strzelać będąc zawieszonym do góry nogami - celuj wówczas w głowy przeciwników, a na końcu w mechanizm trzymający linę. Od teraz będziesz miał dostęp do liny przytwierdzonej do strzały łuku. Wyceluj prawym przyciskiem myszy, a następnie naciśnij kółko gryzonia, aby wypuścić taką strzałę. Zadziała tylko na innych przedmiotach, owiniętych białą liną, np. belkach lub drzwiach.
Tworzenie mostów linowych (tyrolek)
Możesz wykonywać również prowizoryczne tyrolki. Wystrzeliwujesz strzałę z liną w białe zwoje, stojąc obok drewnianej belki maźniętej lekko białą farbą. Można to wykorzystać tylko w takich miejscach, jak na obrazku poniżej.
Aby dostać się do niebieskiego dymu, musisz tworzyć prowizoryczne tyrolki tak samo, jak za pierwszym razem i sukcesywnie podążać w kierunku wskazania flary. Gdy już będziesz blisko, powstanie problem - ostatni kołek, do którego przytwierdzisz linę, wysunie się z ziemi, a Lara runie w przepaść. Gdy pojawi się czerwona ikona dłoni na ekranie, szybko wciśnij „E” (konsole: X, □), aby bohaterka wbiła czekan w ścianę. Wdrap się do góry i idź naprzód.
Zdobycie strzelby
Po spotkaniu pilota zostaniesz uwięziony. Rozbujaj Larę używając klawiszy kierunkowych, aż złapiesz się nogami za deskę. Potem szybko wciskaj klawisz „E” (konsole: X, □). Podążaj naprzód - przy jednych ze zwłok znajdziesz strzelbę (dzieje się to automatycznie, więc nie musisz szukać jej sam), która jest doskonałym narzędziem do rozwalania drewnianych zapór w przejściach lub pozbywania się odporniejszych przeciwników. Możesz ją przetestować z zbliżającej się wielkimi krokami walce z około sześcioma nieprzyjaciółmi.
W końcu dotrzesz do przepaści, gdzie przy wietrznej pogodzie będziesz poruszać się po gzymsie. Idź naprzód, a następnie wskocz na wyższy poziom i szybko naciśnij „E” (konsole: X, □), aby złapać się pękniętych desek. Potem wejdź przez dziurę po lewej stronie do pomieszczenia. Tam zlikwiduj kilku wrogów, w tym jednego z tarczą. Znasz już na niego sposób - tym razem warto jednak sprawdzić na nim strzelbę. Po udanej walce, wejdź na górny poziom - zostaniesz zaskoczy przez jeszcze jednego wroga.
Zagadka z okiennicami, ciężarkiem i belkami
Czas na łamigłówkę. Na górnym piętrze są dwa mechanizmy otwierające okiennice. Naciskając szybko „E” (konsole: X, □), otwórz jeden z nich (1), a następnie przyciągnij za pomocą łuku i liny (PPM i ŚPM) ciężarek (2), który pod wpływem wiatru uderzy w jedną z dwóch słabych belek (3).
Czynność tę powtórz z drugiej strony, dzięki czemu wielki dzwon spadnie, a ty odblokujesz tym samym dalszą drogę. Biegnij przed siebie uciekając przed wielkim strażnikiem. Przeskakuj nad pojawiającymi się dziurami, ale przede wszystkim nie zatrzymuj się nawet na chwilę. Na końcu skocz na wiszący most. Spadniesz w przepaść. Strzelaj przy użyciu strzelby w drewniane zapory, zanim do nich dojedziesz.

Misja 11: Przyjaciółka w potrzebie
Lokalizacja:Wioska w górach, Przełęcz
Po trzech starciach z mniejszymi i większymi grupami przeciwników, pierwszą trudnością, na jaką możesz się natknąć, jest sekwencja zręcznościowa po wejściu do rwącego potoku. Klawiszami kierunkowymi omijaj przeszkody - kolce, kamienie, a nawet ruszające się śmigła samolotu. Dotrzesz do momentu, gdzie na wodzie stoi drewniana zapora - wykorzystaj na niej strzelbę.
Spadochron
W końcu wpadniesz do wraku samolotu, gdzie zdążysz chwycić spadochron. Gdy Lara będzie spadać, najpierw wciśnij „E” (konsole: X, □), aby otworzyć główny, a chwilę potem „Shift” (konsole: B, ○), by otworzyć awaryjny. Lawiruj pomiędzy drzewami - wpadnięcie na którekolwiek z nich zakończy się śmiercią bohaterki.

Misja 12: Krwawiące rany
Lokalizacja: Miasto ubogich
Droga do śmigłowca
W dotarciu do śmigłowca, gdzie zakładamy, iż znajduje się apteczka, będą ci przeszkadzać głównie duże grupy przeciwników. W wielu miejscach znajdziesz również czerwone beczki z łatwopalną substancją - strzelaj do nich, aby spowodować duży wybuch, zabijający okolicznych wrogów. Gdy już dotrzesz do śmigłowca, wystrzel strzałę z liną w jego tył. Niestety w środku nie znajdziesz tego, czego szukasz, choć zyskasz zapalniczkę, dzięki której stworzysz strzały zapalające. Zaraz po tym czeka cię walka z wieloma zbirami - wykorzystuj strzały zapalające i strzelaj do przeciwników, a także do czerwonych beczek, jeśli w danym momencie ktoś znajduje się obok nich.

Misja 13: Droga do piekła
Lokalizacja: Miasto ubogich
Gdy podążając do bramy wpadniesz w pułapkę i zawiśniesz do góry nogami, strzelaj do czerwonych beczek lub mierz w głowy przeciwników. Możesz też spojrzeć do góry i strzelając w mechanizm trzymający uwolnić się, a dopiero później nawiązać walkę. Dotarcie do bramy pod mostem będzie wiązało się z wpadnięciem w kolejną zasadzkę - nieprzyjaciół będzie sporo, ale czerwone beczki powinny ułatwić nieco zadanie. Spoglądaj też na dachy budynków i na zejście po prawej stronie - tam też znajdziesz wrogów.
Otwarcie bramy
Gdy sytuacja się uspokoi, zwróć się ku bramie, wybierz strzały zapalające i strzel w biały materiał (4), a następnie przystąp do kręcenia mechanizmem (5) poprzez wciskanie „E” (konsole: X, □).
W drodze do pałacu, którą musisz odnaleźć, napotkasz silny opór dużej ilości przeciwników. Będą rzucać w ciebie materiałami wybuchowymi, koktajlami Mołotowa, a także będą zjeżdżać w twoją stronę na tyrolce. Wykorzystuj cały arsenał w walce, chowaj się przed atakami wrogów (są tam dwie skrzynie, które możesz do tego celu wykorzystać), odskakuj od ładunków wybuchowych i uzupełniaj amunicję (strzały i skrzynki są pod twoimi nogami). Po udanej walce znajdź okrężną drogę prowadzącą do Grima.

Misja 14: Oswobodzicielka
Jazda po skrzyniach i spotkanie z Grimem
W pewnym momencie dotrzesz do jeżdżących na linach skrzyń. Na każdej z nich przyczepione są białe deski, za które możesz się złapać i dzięki temu wejść na górę. Przejedź na drugą stronę lokacji i zeskocz tam. Okaże się, że kapitan statku, Grim, jest więziony przez zbirów. Daj im nauczkę, a następnie po metalowej konstrukcji wespnij się do góry i wejdź na linę (włącz tryb instynktu, zostanie ona podświetlona). Gdy przetną ci linę, w odpowiednim momencie użyj czekana, aby przyczepić się do ściany. Z pomocą przyjdzie ci Roth.
Pomoc Rotha ze snajperką
Podążaj mostem i słuchaj wskazówek Rotha. Gdy nakaże ci zatrzymanie się, zrób to i poczekaj, aż przy pomocy snajperki pozbędzie się zagrożenia. Podróżując pod mostem w pewnym momencie możesz stracić równowagę - wówczas szybko naciśnij przycisk wyświetlony na ekranie.
Po zlikwidowaniu przez Rotha ostatniego przeciwnika na moście, zaczniesz spadać. Naciśnij przycisk wyświetlony na ekranie, aby złapać się i uchronić przed upadkiem. Rozpocznij ucieczkę po walących się konstrukcjach i blaszanych dachach budynków, a na końcu skocz przed siebie i przyczep się do ściany czekanem.

Misja 15: Na ratunek
Jest to fragment gry, w którym warto zachowywać ciszę i pozbywać się swoich wrogów po cichu (przypominamy: podejście niepostrzeżenie do przeciwnika z tyłu i wciśnięcie „F” (konsole: Y, ∆)). Zanim jednak rozpoczniesz eksterminację, zwróć uwagę na ulatniający się zielony gaz. Oddal się od niego o ok. 15 kroków, wybierz strzały zapalające (wciskaj „1”) i strzel prosto w zielonkawą chmurę. Gaz po jakimś czasie wraca, więc tuż po wybuchu ruszaj szybko do przodu. Przeciwnicy, którzy znajdują się w pobliżu, mogą być dzięki temu zneutralizowani ekspresowo. Od czasu do czasu natrafisz również na zawory, które po odkręceniu czekanem (przycisk „E” (konsole: X, □)) stracą szczelność i zaczną emitować gaz. Strzelaj w nowo powstałe chmury gazu, aby odblokowywać sobie dalszą drogę.
Otwieranie drzwi przy pomocy gazu i zapalających strzał
Aby otworzyć widoczne na powyższym obrazku drzwi (6), najpierw przyciągnij strzałą na linie (prawy przycisk myszy, a następnie środkowy) ciężarek (7), a następnie szybko strzel płonącą strzałą w ulatniający się gaz (8). Wybuch nada ciężarkowi dodatkowego pędu. Biegnij przed siebie nie zważając na wybuchy. Zlikwiduj po cichu trzech napotkanych strażników (poczekaj na moment, aż jeden z nich się oddali, a drugi zacznie spawać - wówczas możesz zabić wszystkich po cichu).
Uwolnienie przyjaciół
Aby uwolnić swoich przyjaciół, wyważ pobliski zawór z gazem i użyj płonącej strzały. Następnie wejdź na wyższy poziom i wskocz na platformę z czerwonymi deskami, a później na klatkę z kumplami. Patrząc w kierunku dwóch źródeł gazu, najpierw strzel płonącą strzałą w to bliższe, a następnie szybko w to dalsze. Kieruj się w prawo i do góry, a także wciskaj w odpowiednich momentach przyciski wyświetlane na ekranie. Z góry wskocz na platformę z dwoma zaworami, wyłam je i z bezpiecznej odległości strzel w chmurę gazu płonącą strzałą. Biegnij przed siebie i wskakuj na wiszące klatki.

Misja 16: W ogień
Lokalizacja: Twierdza Solari
Droga do Sam
Droga do odnalezienia Sam to dość liniowy fragment gry. Nie zważaj na wybuchy i walące się elementy otoczenia, tylko biegnij naprzód jedyną możliwą ścieżką. Jeśli będzie zachodzić taka potrzeba, wyważaj czekanem (wciskanie „E” (konsole: X, □)) drzwi, wspinaj się po skałach, oknach i gzymsach, przeskakuj nad dziurami i likwiduj przeciwników, a także zjeżdżaj po tyrolce. W końcu spotkasz doktora Withmana, który jak zwykle okaże się niezbyt pomocny.
Ucieczka z jaskini to dwa etapy walki w sporym pomieszczeniu z kolumnami, za którymi będą chować się przeciwnicy. Na szczęście też będziesz miał za czym się osłonić, więc nie przysporzy ci to większych problemów. W drugim etapie będziesz dodatkowo walczył z przeciwnikiem z tarczą, a także z lekko opancerzonymi gośćmi z halabardą - najskuteczniejsza na nich jest strzelba. W dalszym etapie ucieczki również napotkasz wielu przeciwników. Nie powinno cię nic zaskoczyć.
Sposób na stanowisko z ciężkim karabinem maszynowym
Gdy dotrzesz do stanowiska z ciężkim karabinem maszynowym, biegnij przed siebie i wykorzystuj różne osłony przed sobą. Kieruj się w lewą stronę, gdzie znajdziesz kawałek ścianki do wspinaczki. Tam podczep się do liny i zjedź wprost na strzelca. Po upadku, gdy czas spowolni, wyceluj we wroga i naciśnij środkowy przycisk myszy. Od tego momentu masz dostęp do granatnika - naciśnij „4” (D-pad na padzie), aby wybrać karabin, a następnie kółko myszy. Granatnikiem możesz też niszczyć metalowe bariery - postąp tak z pierwszą napotkaną, tuż po eksterminacji strzelca. W dalszej drodze czeka cię naprawdę sporo walki, ale śmiało wykorzystuj granatnik - w wielu miejscach rozmieszczone są skrzynki z amunicją do niego.
Gdy dojdziesz do kolejnego strzelca, najpierw użyj łuku na reflektorze, a następnie poruszaj się stopniowo do przodu, cały czas chowając się za przeszkodami i wykonując uniki (klawisz „Shift” (konsole: B, ○)). Kieruj się bardziej w lewą stronę - tam znajdziesz poziome deski z białą farbą, po których się wespniesz. Zjedź na tyrolce, pozbądź się wrogów, a następnie wystrzel granat w kierunku strzelca.
W dalszym etapie zostanie podłożony ogień w pomieszczeniu, w którym będziesz przebywać. Wespnij się na drewnianą konstrukcję, skąd przeskocz w prawą stronę, a następnie wczep się czekanem w ścianę i zjedź na tyrolce.

Misja 17: Dotrzyj do helikoptera
Lokalizacja: Twierdza Solari
Biegnij przed siebie po moście (Lara będzie zwrócona do ciebie frontem, a więc użyj przycisku odpowiedzialnego za chodzenie do tyłu), aż powstanie wybuch. Gdy za nogi złapie cię płonący przeciwnik, szybko naciskaj klawisze kierunkowe, później „F” (konsole: Y, ∆) w odpowiednim momencie i biegnij dalej, przeskakując nad dziurami w podłożu. Wchodź coraz wyżej na szczyt wieży. W pewnym momencie stracisz chwyt - naciśnij wtedy „E” (konsole: X, □). Na samym szczycie skocz w kierunku śmigłowca. Złe warunki pogodowe niestety nie pozwolą wam wylądować.

Misja 18: Chwila dla siebie
Lokalizacja:Twierdza Solari, Las na szczycie
Podróż przez ciemny las
Na początku czeka cię przedzieranie się przez ciemny las, pełen wilków i wrogów. Możesz eksterminować ich po cichu lub wdać się od razu w otwartą walkę. Wybór należy do ciebie. Idź do przodu, aż natkniesz się na obóz. W drodze do celu, za obozem, również natkniesz się na grupę wrogów.
Gdy wejdziesz do jaskini i trafisz na miejsce, gdzie w klatkach trzymane są wilki (doskonała i bezpieczna okazja do zdobycia punktów doświadczenia - celuj w głowy wilków), wejdź po lewej stronie na wyższy poziom. Następnie wystrzel strzałę z liną w wiszącego jelenia i skocz do przodu na poruszającą się dzięki temu belkę. Jeżeli nie uda ci się doskoczyć do samej krawędzi, wbij czekan w ścianę.
W pewnym momencie zaczniesz spadać - w końcowym momencie wciśnij „E” (konsole: X, □), aby Lara złapała się krawędzi. Gdy wyjdziesz na zewnątrz, używaj tyrolek, aby dotrzeć do następnego celu. Użyj również wyciągu, który w pewnym momencie się zatnie. Wystrzel linę w metalową konstrukcję po lewej stronie (celuj w inne liny), aby rozwinąć drogę ucieczki. Następnie wejdź po drabinie na górę i zjedź po tyrolce. Na wielkiej konstrukcji czeka cię sporo walki, na szczęście jest gdzie się osłonić - na upartego można zlikwidować wszystkich tylko przy pomocy łuku. Pod koniec walki zaatakuje cię strzelec z wielkim działkiem. Gdy Lara zawiśnie na deskach, pnij się do góry i w prawą stronę. Potem biegnij naprzód.
Przeskakiwanie pomiędzy tyrolkami
Gdy bohaterka wskoczy na tyrolkę, będziesz musiał przeskakiwać pomiędzy linami. Aby to zrobić, musisz w odpowiednim momencie (trochę przed dotarciem do następnej liny) wcisnąć klawisz „Shift” (konsole: B, ○). Wykonuj tę czynność dalej, a także wciskaj przycisk, gdy liny będą się kończyć. Strzelaj strzelbą do zapór na swojej drodze. Na końcu dobiegnij do swoich znajomych.

Misja 19: Pirackie życie
Lokalizacja: Gondola; Plaża wraków
Zdobycie wielokrążka
Podążaj przed siebie i przeskakuj nad dziurami. Gdy zjedziesz po linie, będziesz musiał wspinać się po skale przy użyciu czekana. Wejdź do wraku przez dziurę w statku i pozbądź się dwóch strażników dowolnym sposobem. Przeskakuj dalej po dekach, aż dotrzesz na górny pokład z kotwicą. Strzel pistoletem w mechanizm trzymający ją w górze - w ten sposób zdobędziesz wielokrążek. Przejdź po powalonym maszcie i wróć do ekipy.

Misja 20: Zaginiony
Lokalizacja: Wrak Endurance, Bunkier na ścianie klifu
Na początku Jonah ofiaruje ci nowy łuk. Zadaje większe obrażenia i jest bardziej szybkostrzelny. Od teraz możesz również tworzyć nowy rodzaj mostu linowego - strzałę z liną możesz posyłać nie tylko w inne przedmioty owinięte liną, ale także w chropowate skały, po których wcześniej mogłeś wspinać się z czekanem.
Dotarcie do wraku Endurance
Droga nie należy do najkrótszych, ale jak w całej grze została tak poprowadzona, abyś w żadnym miejscu nie zgubił się. Jedyną nowością, na jaką możesz trafić, jest właśnie wykonywanie mostów nowym sposobem. Po drodze spotkasz też kilkunastu przeciwników w małych grupach.
Trudniejszą walką będzie starcie w wielopoziomowej lokacji, do której wejdziesz przez szczelinę. Przeciwników jest tam ok. dwudziestu, jednak wielu z nich możesz na początku zlikwidować bez rzucania się w oczy. Zacznij od tych po prawej stronie. Jeśli zostaniesz wykryty, wykorzystuj filary i inne osłony. Strzelba jest tutaj bardzo wskazana, gdyż walka może toczyć się w zwarciu. Po skończonej walce skręć w otwarte drzwi po lewej stronie na końcu (względem miejsca, w którym zaczynałeś). Przeciwnicy stoczą na ciebie czerwoną beczkę - odskocz od niej. Podążając do przodu, likwiduj kolejne zastępy wrogów. Musisz dostać się na najwyższy poziom lokacji. Ostatni przystanek w drodze do celu to platforma podwieszona na środku.
Walka z wielkim przeciwnikiem na statku Endurance
Na wraku Endurance spotkasz nowy rodzaj przeciwnika - wielkiego strażnika. Niestety nie unikniesz walki z nim, więc możesz przystąpić do niej od razu. Skuteczna przeciwko olbrzymowi jest strzelba lub trzy granaty. Polecamy te drugie rozwiązanie. Gdy nad jego głową pojawi się czerwona ikona wykrzyknika i biała czaszka, podbiegnij do niego, aby go dobić. Wciśnij klawisz „F” (konsole: Y, ∆), a następnie wykonaj to ponownie w odpowiednim momencie.
Jeżeli nie uda ci się to za pierwszym razem, musisz powtórzyć wszystkie czynności jeszcze raz. Gdy go zlikwidujesz, zyskasz nowy sprzęt - wyciągarkę liny. Dzięki niej będziesz mógł szybko poruszać się po tyrolkach (przytrzymanie klawisza „E” (konsole: X, □), będąc na linie) lub przyciągać z wielką siłą przedmioty, wokół których jest owinięta biała lina (wypuszczenie strzały z liną, a następnie przytrzymanie „E” (konsole: X, □)). Wykonaj ten manewr na dużym ciężarki przyczepionym na górze, przy dźwigu. Utorujesz sobie w ten sposób wejście przez podłogę. Sukcesywnie poruszaj się naprzód, aż dojdziesz do pomieszczenia, w którym znajduje się Alex.
Na ratunek Alexowi - sposób na zablokowane drzwi pod prądem
Drzwi są zablokowane przez przedmiot pod prądem, musisz znaleźć sposób na pozbycie się go. Najpierw wystrzel linę w przedmiot widoczny na obrazku.
Przyciągnij go przytrzymując „E” (konsole: X, □). Niestety szyna jest zablokowana i musisz dostać się przez górny właz. Spójrz na sufit - znajdziesz tam otwór z kawałkiem żółtej drabiny. Zajdź z drugiej strony przedmiotu, który przyciągnąłeś za pomocą liny i wskocz na krótszą drabinę - przemieścisz go w ten sposób na drugą stronę. Wtedy z prawej strony wystrzel linę i przyciągnij go o jedną pozycję w kierunku drzwi, którymi wszedłeś. Następnie zajdź przedmiot z tyłu i wskocz na dłuższą drabinę. Wskocz na nią jeszcze raz i wejdź na górę przez właz. Gdy dojdziesz do pękniętej rury, naciskaj „F” (konsole: Y, ∆), aby ją przełamać. Teraz ustaw przedmiot na szynach tak, aby przy pomocy wyciągarki rozpędzić go na tyle mocno, że uderzy w zablokowane drzwi. Hak zahaczy o urządzenie pod napięciem. Wystrzel linę raz jeszcze i pociągnij wyciągarką. W ten sposób dostaniesz się do Alexa. Po krótkiej scence ewakuuj się z tonącego statku.
Gdy dotrzesz do bunkra, wystrzel linę w przedmiot nad drzwiami i przyciągnij go. Powstanie dziura w podłodze, którą wejdziesz do środka. Wykorzystuj ten i podobne tricki w dalszej drodze.
W drodze do ruin pod bazą na klifach natkniesz się na zawieszoną w górze windę. Ściągnij ją na dół wyważając dźwignię czekanem. Wspinaj się jak najwyżej po elementach otoczenia i skałach.

Misja 21: Łowczyni burz
Lokalizacja: Baza nadawcza
Aby dostać się na wózki widoczne na obrazku, przyciągnij je strzałą z liną i wyciągarką. Ruszaj do bazy badawczej. Podczas wspinaczek wykorzystuj czekan i elementy pomalowane białą farbą. Po drodze czeka cię nieco walki. Po rozprawieniu się z kilkoma wrogami, wskocz po lewej stronie na ścianę (w kierunku księżyca).
Aby dostać się do grobowca, będziesz musiał naprawić napotkaną windę towarową. Najpierw przywołaj ją, naciskając „E” (konsole: X, □) przy zielonym panelu sterującym. Winda zjedzie na dół, ale zatnie się. Musisz odblokować cztery mechanizmy w każdym z jej rogów. Najpierw wskocz na skrzynie po prawej stronie, a następnie wciskaj szybko „E” (konsole: X, □), aby wyważyć mechanizm czekanem.
Teraz wskocz na platformę i spójrz w prawą stronę i do góry. Dwa piętra wyżej znajdują się deski zasłaniające otwór. Strzel do nich ze strzelby, przyda ci się to potem. Teraz wespnij się na otwór po drugiej stronie, zejdź nieco po schodach i wyważ drzwi. Teraz wejdź na trzecie piętro, aktywuj tam windę i schodząc na piętro drugie, wskocz na półkę przed tobą. Stamtąd wyważ czekanem kolejny mechanizm. Teraz wejdź na czwarte piętro, przywołaj windę, zejdź na trzecie i wskocz na drabinę przy panelu.
Dzięki temu dostaniesz się do trzeciego mechanizmu. Po jego odblokowaniu pójdź na trzecie piętro, uruchom panel, przejdź na czwarte, uruchom panel i wskocz na platformę, po czym spójrz w prawą stronę - będziesz mijał otwór, który wcześniej odblokowałeś sobie strzelbą. Wskocz tam i czekanem wbij się w ścianę (klawisz „E” (konsole: X, □)). Podążaj w lewą stronę, aż dojdziesz do czwartego mechanizmu - wyważ go. Winda runie na dół, odblokowując tym samym dalszą drogę. Idź dalej i zabijaj napotkanych strażników. Gdy dojdziesz do wielkiej sali (bazy badawczej), podejdź na jej środek. Po przerywniku rozpraw się z nadciągającymi nieprzyjaciółmi. Po walce idź w tym samym kierunku, z którego nadciągali wrogowie. Wróć do obozu na plaży.

Misja 22: Powrót do środka
Lokalizacja: Klasztor przy rozpadlinie
Gdy już dostaniesz się do klasztoru, nie nawiązuj walki z pierwszymi napotkanymi przeciwnikami. Pozwól im przejść, a następnie podpal przedmioty przed sobą, aby utorować sobie drogę. Następnie skradaj się prawą stroną, gdy strażnicy będą przechodzić w szyku - oczywiście walka z nimi nie ma najmniejszego sensu. Wejdź po schodach na górę, a następnie przejdź po belce na drugą stronę i wskocz na gzyms po prawej stronie. Idź dalej, przeskocz na kolejny po prawej stronie, naciśnij szybko „E” (konsole: X, □), aby złapać się krawędzi i wespnij się do otworu. Niestety zostaniesz zauważony. Uciekaj przed strzałami i wybuchami, aż znajdziesz się skalnym korytarzu. Tam będziesz musiał już nawiązać walkę.
W końcu trafisz do lokacji widocznej na obrazku. Czeka cię tam bardzo dużo walki z szybkimi przeciwnikami. Dla ułatwienia strzelaj do czerwonych pojemników z łatwopalną substancją. Wrogowie będą nadciągać niemalże z trzech stron, dlatego miej oczy dookoła głowy i rozsądnie korzystaj z osłon. Stopniowo brnij do przodu i uzupełniaj amunicję ze skrzynek leżących na każdym kroku.
Zagadka - odblokowanie przejścia w klasztorze
Gdy dotrzesz do lokacji widocznej na powyższym obrazku, najpierw przejdź w prawą stronę i czekanem (powtarzaj wciskanie „E” (konsole: X, □)) przekręć koło mechanizmu - otworzą się wrota w podłodze. Potem przejdź na drugą stronę i powtórz czynność - klatka wzniesie się do góry. Stań na środku pomieszczenia i wystrzel w linę oplatającą ją strzałę i przyciągnij klatkę do siebie - odblokujesz w ten sposób przejście. Zamknij wrota w podłodze w analogiczny do otwarcia sposób i opuść na podłogę klatkę. Obróć się i wskocz na białe deski. Wespnij się na górny poziom, a gdy będziesz na środku pomieszczenia, spójrz w stronę klatki. Ponownie wystrzel linę w klatkę, a gdy ta będzie bardzo blisko ciebie, wskocz na górę. Gdy dolecisz na drugą stronę pomieszczenia, wykonaj skok w kierunku desek, które odblokowałeś wcześniej.

Misja 23: Punkt bez powrotu
Lokalizacja: Ziggurat przy rozpadlinie
Natkniesz się na obóz. Po nim Lara nie będzie mogła korzystać z szybkiej podróży, więc jeśli chcesz cofnąć się jeszcze do
_________________________________

ゲームのための音楽と情熱のための愛はすべての私です...

ODPOWIEDZ