Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

Poradnik GOD OF WAR

wszystko co nie pasuje do innych działów

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
sosna123
-#
Posty: 182
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 21:35

Poradnik GOD OF WAR

Post autor: sosna123 »

God of War (Playstation 2)



Kratos rzucił się w otchłań z najwyższej góry w całej Grecji…

Ale wszak wcześniej bogowie zlecili mu zadanie, które musisz pomóc mu wykonać. God of War to jedna z najwspanialszych gier w historii komputerowej rozrywki. Jej niesamowity klimat, wciągająca fabuła oraz bajeczna grafika potrafią przykuć na wiele godzin, a syndrom „jeszcze pięciu minut” trzyma gracza aż do bladego świtu. Są jednak miejsca, w których Bóg Wojny potrafi mocno irytować. Są też takie, w których można po prostu się zaciąć. Dlatego też postanowiłem stworzyć opis przejścia do tej wspaniałej produkcji, która po wsze czasy zapisała się w historii gier.

Zanim jednak zacznę, pragnę wyjaśnić parę rzeczy. Po pierwsze – zdobyte punkty doświadczenia (Red Orbs) zachowuj do momentu, aż nie napiszę, że warto ich użyć. Po drugie – w pewnym momencie otrzymasz bardzo potężny czar – ‘Rage of Gods’ – korzystaj z niego bardzo rozważnie, ponieważ jego naładowanie trwa wieki. Kiedy będzie potrzebne jego użycie, na pewno o tym napiszę. A teraz, czas rozpocząć grę!

MISJA 1

Na początku wytnij w pień wszystkich wrogów, pamiętaj, żeby nie zostawiać przy życiu żadnego, gdyż punkty doświadczenia są bardzo cenne. Gdy już tego dokonasz, jedna z klap zacznie mrugać białym światłem, podejdź do niej i naciśnij R2, aby ją otworzyć, i wskocz do środka. Znajdziesz tam kufer z życiem – podejdź do niego i ponownie wciśnij R2. Porozbijaj tam także beczki i wszystko, co można zniszczyć – za nie także dostajesz doświadczenie. Pamiętaj, aby robić to w każdej kolejnej lokacji, gdyż nie będę już o tym dalej wspominał. Idź korytarzem, aż trafisz na swojego pierwszego bossa.

Boss 1 – Hydra

Pomimo tego, że wygląda na potężnego jest stosunkowo prosty do pokonania. Wystarczy wyczuć odpowiedni moment, aby zaatakować, blokując (L1), gdy wróg atakuje. Jako że każdy jego atak spycha Cię do tyłu, musisz błyskawicznie znaleźć się w zasięgu, najlepiej turlając się do niego za pomocą prawej gałki analogu. Trzepnij go dwa, trzy razy silniejszym atakiem (trójkąt) i blokuj (L1). Gdy stan życia Hydry będzie mniej więcej w połowie, pojawi się moment, w którym możesz już zakończyć tę całą zabawę. Polega to na tym, że musisz postępować zgodnie ze wskazówkami na ekranie, w tym przypadku najpierw wciskasz: kółko, trójkąt, trójkąt, trójkąt. I niech cierpi!

Po walce podążaj dalej wzdłuż bali, które ocalały. Gdy stracisz równowagę i spadniesz, naciśnij szybko X aby wrócić ponownie na górę. Przejdź na lewo i porozmawiaj z więźniem (R2). Teraz wróć na schody, u szczytu których znajdziesz skrzynię z doświadczeniem, otwórz ją i idź w lewo. Znajdziesz się na pokładzie z harpiami polującymi na marynarzy. Są dosyć słabymi przeciwnikami, więc szybko sobie z nimi poradzisz. Jeśli jednak okaże się, że odebrały Ci trochę życia, możesz dorwać jednego z uciekinierów – zabicie go doda Ci 3 punkty witalności. Gdy uporasz się z latającymi cwaniaczkami, przyjdzie czas na kolejną hydrę.

Boss 2 – Hydra

Możesz tutaj zastosować podobną taktykę jak poprzednio – często korzystaj z bloku, a gdy przestanie Cię atakować, użyj silniejszego ataku, żeby odebrać jej trochę życia. W pewnym momencie będzie próbowała Cię szamać – wtedy naciskaj szybko kółko, a Kratos wykona serię efektownych ciosów, przeszkadzając jej w obiedzie. Gdy ją pokonasz, skieruj się dalej na prawo i otwórz wrota, za którymi znajdują się skrzynie z punktami doświadczenia.

Wróć do miejsca, gdzie pojawił się boss i wskocz w pozostałą po nim dziurę – czas zmoczyć ubranko. Płynąc w górę dotrzesz od lin, po których musisz się wspiąć. Na pokładzie będzie czekał komitet powitalny, ale uporasz się z nim bez problemu. Pamiętaj, że większe grupki najłatwiej pokonuje się chwytając jednego delikwenta (kółko), a następnie wciskając kwadrat, aby zakręcić nim i rozbić wrogów. Wskocz na belkę i gdy dotrzesz do rozwidlenia skręć najpierw w prawo – na końcu znajdziesz skrzynię. Wróć na połamany maszt i dojdź do jego końca. Znajdziesz tam skrzynię ze zdrowiem oraz punkt, w którym możesz wykonać save’a. I radzę to zrobić, bo czeka Cię teraz dosyć frustrujący moment.

Chodzi o to, aby przepchnąć skrzynię między filary, z których prowadzą ostrzał łucznicy. Problem polega jednak na tym, że owa skrzynia nie należy do wytrzymałych i dosyć łatwo jest ją zniszczyć, więc musisz bardzo uważać, aby strzały nie leciały w jej stronę. Na szczęście wróg swój ogień zazwyczaj koncentruje na Kratosie i trzeba to wykorzystać. Ponadto łucznicy strzelają dwiema seriami z niewielką przerwą, więc skrzynię musisz przepychać, gdy polecą dwie serie. W momencie, kiedy wyczujesz że będzie chwila przerwy, naciśnij R2, a następnie przytrzymaj X, aby kopnąć ją w prawo. Odczekaj chwilę trzymając się z dala od skrzyni, trzymając blok, następnie podbiegnij i kopnij ją maksymalnie do przodu. Moja kombinacja była następująca: najpierw w prawo, do przodu, w lewo, do przodu i następnie ponownie na lewo, tuż pod filar, gdzie łucznicy nie mają już zasięgu. Stamtąd możesz już ją spokojnie przepchnąć pomiędzy filary, wskoczyć na nią i z niej wykonać podwójny skok na liny (2razy ‘X’). Wytłucz wszystko, co znajduje się na górze, otwórz skrzynię i wejdź do przejścia.

Po drugiej stronie usłyszysz krzyki zza drzwi – podejdź do nich, a zorientujesz się, że są zamknięte. Musisz wspiąć się na maszt, ale w trakcie paru osobników będzie się starało Ci przeszkodzić. Nie będą stanowili jednak większego problemu – najłatwiej ich pokonać korzystając z chwytów (kółko). Gdy dotrzesz na górę, przejdź najpierw po maszcie w dół – znajdziesz tam niespodziankę. Wróć na podest i chwyć się liny zjeżdżając na drugi statek. Znajdziesz tam kolejne punkty doświadczenia oraz ‘Gorgon Eye’, których potrzebujesz łącznie 6, aby zwiększyć ilość swoich punktów życia. Wejdź do środka i obejrzyj filmik, po którym dostaniesz nowy czar – ‘Poseidon’s Rage’. Przejdź przez drzwi i wykonaj save’a, otwórz skrzynie i wspinaj się na pokład. Obejrzysz kolejny filmik, po którym czeka Cię walka z bossami.


Boss 3 – 2 Hydry

To raczej łatwa sprawa. Skoncentruj swe ataki na jednej z nich, polecam tłuczenie tych pomiotów trójkątem z małą pomocą ‘Poseidon’s Rage’ (L2). Gdy oberwie już swoje i legnie tuż pod skrzyniami, wskocz na nie, a następnie przeskocz na podest, u podstawy którego znajduje się hak. Potwórz to samo z drugim wężem, a gdy padnie wespnij się po linach do kolejnego wroga.

Boss 3 – Hydra

Tutaj jest już odrobinę trudniej – boss posiada dwa ataki – w pierwszym wykorzystuje siłę swoich szczęk, wgryzając się w platformę; w drugim siłę swego wątpliwie pięknego głosu. Ten drugi można zablokować za każdym razem, a przy tym nie jest specjalnie szkodliwy, ale z drugim już może być pewien problem – raz się udaje, a raz nie, dlatego lepiej jest unikać. Cała walka sprowadza się do tego, by stłuc tego przystojniaka do tego stopnia, zeby wykonać kończące ruchy. Najłatwiej jest tego dokonać słabymi atakami (kwadrat), w momencie, kiedy leży wgryziony w podest. Kiedy jego stan zdrowia będzie odpowiednio niski, padnie i na chwilę nad jego głową pojawi się kółko. Naciśnij je, a następnie zamęcz pada wciskając je na tyle szybko, aby przyciągnąć delikwenta do masztu. Musisz powtórzyć tę czynność kilka razy, a na samym końcu pozostanie Ci jedynie obejrzenie wstawki filmowej.

Gdy walka dobiegnie końca, wskocz do paszczy potwora, gdzie po krótkim filmiku otrzymasz klucz od kapitana… poznając przy tym jak bardzo mroczny jest nasz bohater. Po wyjściu ze zwłok skieruj się na prawo, wespnij się po skrzyniach i wskocz na platformę, otwórz skrzynię i ześlizgnij się po linie, aby powrócić do naszej niewiasty w opałach. Gdy dotrzesz do drzwi naciśnij R2, aby je otworzyć zdobycznym kluczem. Po filmiku, znajdziesz się w pokoju z dwiema pannami leżącymi na łóżku, taki element 18+. Wskocz na łóżko i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie – gdy pojawi się ikona „obrotu” zrób to lewym analogiem. Kiedy już zadowolisz panie, otrzymasz sporą porcję punktów doświadczenia. Powinieneś mieć ich wystarczająco wiele, aby naładować do końca ‘Rage of Gods’ i polecam to zrobić – potężny czar, który może się zaraz bardzo przydać. Ponadto będę się do niego odwoływał w dalszej części tekstu. I pamiętaj, że jego ładowanie trwa wieki, więc korzystaj z niego jedynie w sytuacjach bez wyjścia. Wyjdź do hallu i wykonaj save’a, przejdź dalej, otwórz obie skrzynie i wyjdź na pokład po drabinie.

THE GATES OF ATHENS

Przejdź na dziób statku, aby porozmawiać z Ateną, a następnie przejdź po trapie na nabrzeże. Spotkasz się z komitetem powitalnym, który jest odrobinę silniejszy, niż poprzedni adwersarze. Niemniej, przy użyciu trójkąta oraz bloku łatwo jest ich pokonać. Po prostu musisz dobrze wymierzyć w czasie cios i po kłopocie.

Teraz skieruj się przez most, w lewo, gdzie kolejnych 3 cwaniaczków będzie chciało oberwać. Po spełnieniu ich życzenia wejdź w dziurę w ścianie, wskocz do wody i wyskocz z niej na podest z wrotami. Przejdź przez nie, rozpraw się z przeciwnikami i pootwieraj skrzynie – w jednej z nich znajdziesz pióro feniksa (phoenix feather) – jeśli uzbierasz 6, zwiększy się Twoja ilość many. Wskocz na skrzynie, przeskocz na drugą stronę, przejdź ponownie przez most i skieruj przeskocz wyrwę, aby dostać się do dźwigni. Pociągnij ją za pomocą R2 i wjedź na górę. Tam otwórz skrzynię z życiem i przejdź dalej, aby obejrzeć cut-scenkę.

Czas na walkę z nowym wrogiem – minotauropodobnymi stworami. Nie są specjalnie trudni do pokonania. Podobnie jak w poprzednim wypadku, musisz dobrze zgrać silne ciosy, ewentualnie combosy z blokiem, a kiedy wróg legnie u Twych stóp, naciśnij kółko, aby przewrócić go na plecy, a następnie naciskaj je na tyle szybko, aby wbić miecz w jego ohydną gębę. Pobiegnij dalej i otwórz skrzynię z maną, a następnie skieruj się w prawo do windy. Gdy wjedziesz na górę i obejrzysz krótki filmik, czeka Cię walka z cyklopami. Są dosyć powolne, ale ich ciosy potrafią nabić niezłego guza. Kiedy szykują się do ataku zacznij biegać w wokół nich, a tuż po tym zaatakuj. Gdy oberwą odpowiednią ilość razy, nad ich głową pojawi się kółko. Dalej już wiesz co robić. Gdy wszystkie odejdą w zaświaty, skieruj się do drzwi, obok których znajduje się zmieniająca kolory skrzynia. Otwórz ją w odpowiednim momencie, w zależności od tego, czy potrzebujesz życia, czy magii, i wejdź do środka.

Znajdziesz się w pomieszczeniu ze skrzyniami – zniszcz drewniane podstawy obu z nich i wskocz na najniższą. Stamtąd przeskocz na tę, której spód zniszczyłeś jako pierwszy i skocz w prawo (nie w stronę drabiny) – w wyrwie w ścianie znajdziesz skrzynię z maną oraz z ‘Gorgon Eye’. Wróć do miejsca, z którego można było przeskoczyć na skrzynię z drabiną. Wespnij się po niej i przejdź wzdłuż parapetu, do momentu, aż będzie można z niego zejść. Przeskocz na skrzynię z linami, a następnie przed siebie. Nie wchodź jednak do przejścia, a wskocz na kolejną skrzynię, aby dotrzeć do niespodzianki, a następnie wróć do przejścia, po przekroczeniu którego i podejściu do bogini czeka Cię kolejna walka z bossem.

Boss 5 – Meduza

Pokonanie tej wężogłowej królowej gorgonów nie powinno sprawić Ci wiele problemów. Łatwo jest uniknąć jej ataków i równie łatwo jest w nią trafić. Jedyny problem to jej paraliżujący wzrok, którzy może zamienić Cię w kamień. Gdy zacznie z niego korzystać biegaj dookoła niej, turlaj się, tak aby pozostawać jak najdłużej poza jego zasięgiem. Jeśli uda jej się Ciebie dopaść, wtedy masz już „po ptokach”. Kiedy Meduzie oberwie się wystarczająco mocno, pozostanie Ci tylko ją wykończyć. Gdy tego dokonasz, otrzymasz nowy czar – ‘Medusa’s Gaze’, zamieniający przeciwników w kamień. Nawet będzie okazja to przetestować, gdyż wkrótce po walce z ziemi wyjdą minotaury. Wiesz, co masz z nimi zrobić. Aby skorzystać z nowych możliwości, przytrzymaj L2, aby nacelować, a następnie kwadrat, aby wystrzelić. Najlepiej ustaw przeciwników w szeregu – będzie łatwiej.

Gdy ich pokonasz, skieruj się do korytarza, zniszcz przeciwników i wejdź na górę po drabinie. Przebiegnij obok dźwigni i wystrzel z kuszy strzałę w ścianę – po jej zniszczeniu zobaczysz dwie skrzynie z doświadczeniem. Wróć do dźwigni, pociągnij ją raz, aby ustawić kuszę w stronę drzwi – zniszcz je i pociągnij dźwignię raz jeszcze, tym razem rozbij ścianę, za którą znajdziesz skrzynię z piórem feniksa. Przejdź przez zniszczone drzwi i przejdź w lewo, zejdź na dół, wykończ paru cwaniaczków i wyciągnij ze skrzyni kolejne oko gorgona. Wróć na górę, wejdź po drabinie, rozpraw się z adwersarzami i otwórz bramę. Następnie wejdź po fragmencie drabiny na bluszcz pokrywający ścianę, lecz nie wchodź na samą górę. Przejdź możliwie najbardziej w lewo, aż dotrzesz do podestu. Zeskocz na niego, następnie przeskocz na dach obok, a z niego wykonaj skok przez dziurę w ścianie, którą zrobiłeś za pomocą balisty. Gdy opróżnisz skrzynie, możesz wrócić na górę bramą, którą otworzyłeś. Ponownie wejdź na ścianę, pozabijaj wrogów i kieruj się cały czas na lewo, a u końca muru w dół. Znajdziesz tam jednego, czekającego na bicie, oraz posąg, który za pomocą R2 musisz powalić na ziemię. Gdy tego dokonasz, możesz skorzystać ze skrzyni z życiem, a następnie zejść na dół. Wejdź na głowę posągu i wskocz na drabinę, u której szczytu czekać na Ciebie będą dwie gorgony. Pokonaj je i odzyskaj utracone punkty zdrowia ze skrzyni. Pamiętaj jednak, że ich nie da się zamienić w kamień. Wejdź po drabinie, pokonaj wrogów (radzę zacząć od gorgony) i zniszcz dwa filary, a następnie wskocz po nich na górę. Musisz wystrzelić strzałę z balisty, aby przedostać się na drugą stronę, lecz przeszkadzać Ci będą wrogowie. Pozbądź się ich, najlepiej stojąc na podeście. Gdy wystrzelisz strzałę z liną, złap się jej i zacznij przechodzić. Po drodze będzie parę potworków do zrzucenia – polecam tłuczenie ich kwadratem, najpierw tego z przodu, potem z tyłu i tak do skutku. Dojdź do końca liny i zejdź na dół po drabinie.

Dotrzesz do drzwi – do drewnianych ktoś się dobija, natomiast ty musisz otworzyć te drugie. Podejdź do nich i naciśnij R2 – znajdziesz się w znanym Ci już pomieszczeniu. Podbiegnij do balisty, wykonaj save’a, wyceluj nią w drzwi i ognia! Jednak nie odchodź od niej od razu – zza roztrzaskanych drzwi wybiegną minotaury – poczęstuj ich strzałami. Przejdź przez resztki wrót, wskocz na drabinę i wejdź na górę – znajdziesz tam dwa kufry – z życiem i z punktami doświadczenia. Następnie zjedź po drabinie na dół i wbiegnij na most. Możesz niszczyć kwietniki dla dodatkowego doświadczenia. Obejrzyj cut-scenkę i idź przed siebie.

ROAD TO ATHENS

Teraz skieruj się na prawo, biegnij do końca ścieżki i otwórz skrzynię, w której znajdziesz ‘Gorgnon’s Eye’ i wróć z powrotem, wykonaj save’a i biegnij w lewo. Na drogę zwalą się głazy, więc jedyne przejście prowadzi przez bramę… która zaraz także zostanie uszkodzona. Gdy już znajdziesz się w środku, pojawią się dwa minotaury, silniejsze od poprzednich. Wszystko polega na tym, że musisz jednego z nich „skamienić” na przełączniku podnoszącym kratę – z odpowiednim wyczuciem czasu nie jest to bardzo trudne, ale przed tym warto jest się odrobinę zabawić – ot, dla punktów. Tłucz je bezlitośnie (najlepiej z pomocą głowy Meduzy) dopóty, dopóki będą dały doświadczenie – tuż przed wrotami znajduje się skrzynia z maną, która w dodatku ładuje się co chwilę, więc masz jej pod dostatkiem. Kiedy żyła czerwonej energii się wyczerpie, zamień w kamień jednego delikwenta na przełączniku i przebiegnij przez nowo otwarte przejście. Dostaniesz się na ulice – wchodź (niszcząc oczywiście drzwi, pukanie nic nie da) do każdego z domów – w części z nich znajdziesz skrzynie z punktami doświadczenia tudzież z cennymi piórkami. Mniej więcej teraz powinieneś mieć odpowiednio dużo punktów, aby wprowadzić swoje ‘Blades of Chaos’ na 3 poziom – uczyń to – otrzymasz potężniejsze combo, a ponadto Twoje ataki będą zadawały więcej obrażeń. Gdy dotrzesz do końca ulicy, eksterminując wrogów i zaglądając do każdego domu, Twoja postać znajdzie ostatnie oko gorgony, a co za tym idzie zwiększy swój limit życia.

Zniszcz zaporę, która bezczelnie stoi na Twojej drodze i zejdź na dół, aby poniszczyć zalegające tam skrzynie – zawsze parę punktów więcej. Następnie wskocz na linę (podwójnym skokiem, czyli 2x wciskając ‘X’). Aby się na niej rozbujać naciśnij kółko i skocz w odpowiednim momencie na drugą. Z tej jednak od razu nie zeskakuj – wespnij się na nią i skocz w lewo na półkę – znajdziesz tam skrzynię z doświadczeniem. Wskocz z powrotem na linę, przeskocz na drugą stronę i podążaj ścieżką… Alicjo.

ATHENS TOWN SQUARE

Gdy wejdziesz już po pierwszych schodach, skieruj się na lewo i zniszcz drewniane drzwi, za którymi znajduje się skrzynia z doświadczeniem. Gdy dotrzesz do końca drugich schodów, przejdź w prawo i czyń jak powyżej. Następnie wejdź na ich szczyt. Tam czeka Cię walka z trollem – ma parę, owszem, ale mały rozumek, więc spokojnie wystarczy na niego klasyczne combo – kwadrat, kwadrat, trójkąt. W dodatku warto wykorzystywać mieszkańców jako biegające punkty życia – mało humanitarne, ale po pierwsze, jesteś wysłańcem Bogów, a po drugie trwa wojna, a dzięki nim właściwie o stan zdrowia martwić się nie musisz. Kiedy troll oberwie swoje, pojawi się nad jego głową kółko – wiesz co masz robić. Niestety nie raz, ale za każdy dostajesz dodatkowe punkty. Gdy rozwalisz pierwszego, pojawią się jeszcze dwa, a gdy się z nimi uporasz, po lewej znajdziesz drewniane drzwi, za którymi znajduje się skrzynia doświadczeniem.

Wejdź przez drzwi, zobaczysz tam kobietę, która niespecjalnie cieszy się z Twego przybycia. Pójdź za nią do pokoju z lśniącą podłogą i malunkami na ścianach – jeden z nich jest nadpęknięty – nadpęknij go mocniej i otwórz znajdującą się za nim skrzynię – nowe oko do kolekcji. Po lewej tuż przy wejściu też jest jeden popsuty malunek – czyń jak poprzednio, choć tym razem nie znajdziesz skrzyni, a odrobinę doświadczenia. Jest jeszcze jeden – po prawej stronie – za nim znajdziesz zmieniającą się skrzynię i jeśli brakuje Ci zarówno życia, jak i many, wybierz to drugie, gdyż skrzynia z uzdrowieniem znajduje się nieopodal. Podążaj schodami i voilà – oto rzeczona skrzynia. Idź w prawo i zniszcz drewniane drzwi, na lewej ścianie znajdziesz ponownie zniszczony malunek, za którym ukryta jest skrzynia z doświadczeniem. Wróć i przeskocz na drugą stronę, zniszcz wazy i wejdź na schody – po krótkiej scence, wejdź na górę, na balkon. Tam możesz dokonać save’a.

Przeskocz na balkon po lewej, aby zdobyć kolejne piórko, a następnie zeskocz na dół, aby odebrać nieboszczce klucz. Wróć do błyszczącej sali, stoczysz tam bój z paroma przeciwnikami z tarczami. Najłatwiej jest je rozbić za pomocą ‘Plume of Prometheus’ (kwadrat kwadrat trójkąt). Teraz czas na dwie gorgony – możesz je spokojnie porazić za pomocą ‘Poseidons Rage’ i wykończyć paroma ciosami. Wbiegnij na górę, zabij kolejnego stwora z tarczą – na górze znajdziesz dwóch łuczników. Po ich zabiciu, jeśli chcesz, możesz wbiec do sali, gdzie znajdziesz paru przeciwników, a więc i gratisowe punkty doświadczenia. Gdy już zginą, wyjdź na zewnątrz i przeskocz na drugi balkon dopiero wtedy, gdy łucznicy wypuszczą strzały, tak, żeby przypadkiem nie dopadły Cię w powietrzu, bo możesz mieć problemy z dotarciem do celu. Zabij ich, wbiegnij po schodach, tam też znajdziesz paru tchórzów walczących na odległość. Wyjdź na balkon, przeskocz na podest po prawej stronie (ten z drewnianym mostem) i podejdź do klapy. Otwórz ją, wskocz do środka, wykonaj save’a, idź dalej, obejrzyj dzielnych mężów Aten i ich załamanie, a następnie wyjdź na zewnątrz, na Dach Aten.

ROOFS OF ATHENS

Zniszcz wszystko, co możesz i wskocz na bluszcz porastający ścianę. Wespnij się na samą górę i przeskocz na przeciwległą ścianę wciskając dwa razy ‘X’, oraz odchylając w jej stronę gałkę analogu. Rób tak, aż nie wejdziesz na samą górę, gdzie znajdziesz dwie skrzynie – z życiem i maną.

Czeka Cię walka z nowym wrogiem, odrobinę silniejszym niż poprzedni. Ci kościści dziwacy lubujący się w podziemnych wycieczkach mogą sprawiać pewne problemy, kiedy pozwolisz im się zaatakować. Są na tyle wkurzający, że jeśli uda im się wyprowadzić pierwszy cios, a Ty go nie zablokujesz, to pewnikiem oberwiesz i drugi raz. Dla sparaliżowania można porazić ich ‘Posejdonem’, a następnie wykonać ‘Plume of Prometheus’ (bo jest szybszy od ‘Spirit of Hercules’) i blokować każdy ich podziemny atak. Możesz także chwycić ich i cisnąć nimi w powietrze, a gdy będą osłabieni – pourywać im łby. Gdy z nimi skończysz, będzie jeszcze paru legionistów do rozwalenia, ale to już bułka z masłem. Zabij jeszcze dwóch łuczników i wróć do wrót po prawej stronie – obok nich znajdziesz schowek zabity dechami – połam je i odbierz kolejne oko gorgony. Wbiegnij po schodach na górę i przygotuj się na walkę.

Tym razem czeka na Ciebie miks w postaci nowych, podziemnych przyjaciół oraz znanych już od pewnego czasu trolli. Najlepszym rozwiązaniem jest ‘skamienić’ kościstych i wytłuc ich, zanim Pan Wielki podejdzie i rozsmaruje cię na ścianie swoją kolczastą kuleczką. Niemniej jednak podczas walki z nim pojawią się nowe kości, w mniejszej ilości – zajmij się nimi zanim podejmiesz walkę z trollem, gdyż za bardzo będą Ci przeszkadzały. Polecam korzystanie z rzutów – dwie serie na każdego z nich spokojnie wystarczą – najpierw podrzucasz delikwenta do góry, wyskakujesz i łapiesz go w powietrzu (kółko) ciskając nim o ziemię, potem podbiegasz i wykonujesz kolejny chwyt, tym razem odrąbując kościsty czerep. Gdy już się ich pozbędziesz zajmij się trollem – taktyka taka jak poprzednio – atakuj gdy wbije kulę w ziemię i nie będzie mógł się ruszyć. ‘Spirit of Hercules’ idealnie się do tego nada. Po jego pokonaniu pojawi się drugi, ale z nim też szybko sobie poradzisz. Po walce zniszcz, co jeszcze zniszczyć możesz i wracaj na dół.

Przejdź przez nowo otwarte wrota i skieruj się na lewo, aby otworzyć skrzynię z doświadczeniem. Pobiegnij w górę, weź życie jeśli będzie Ci potrzebne i wskocz na filar, a następnie przeskocz na bluszcz porastający resztki kolejnego. Przechodź w prawo, następnie w dół i w lewo, aż obrócisz się tyłem do balkonu i przeskocz na niego. Otwórz skrzynię i zniszcz drzwi – za nimi będzie czekało na Ciebie dwóch kościstych cwaniaczków. Wejdź do środka, wytłucz łuczników, wychodząc na zewnątrz zrób to samo, kopnij w drewniany pomost, przejdź po nim i przeskocz ponownie na filar. Przechodź w lewo, przeskocz na kolejny, a z niego na drugą stronę i otwórz skrzynię z doświadczeniem. Idź przed siebie, ale ze zmieniającej kolor skrzyni skorzystaj tylko wtedy, gdy będzie ci naprawdę potrzebna, gdyż pojawisz się tutaj raz jeszcze w drodze powrotnej.

Skieruj się w lewo, przez most i podejdź do balisty. Złap ją i przepchnij ją do korytarza, najlepiej kopniakami – będzie szybciej, a następnie wstaw ją do kolejnego pomieszczenia i zostaw ją na razie. Znajdziesz tam czworo drzwi – w pierwszych po prawej znajduje się parę rzeczy, które możesz zniszczyć, w drugich z kolei skrzynia zmieniająca kolory. Po lewej na górze jest do zniszczenia jedna beczka, natomiast lewe-dolne kryją „paru” legionistów do eksterminacji. Tutaj dobrze jest skorzystać z ‘Medusa’s Gaze’ – załatwisz w ten sposób wszystkich na raz. Gdy pozbędziesz się adwersarzy, ustaw balistę na mechanizmie przed wrotami i pociągnij za dźwignię. Wejdź po opuszczonej drabinie, otwórz skrzynię z doświadczeniem, zejdź na dół, zepchnij balistę z mechanizmu i pociągnij ponownie za dźwignię. Ustaw balistę ponownie na odpowiednim miejscu i po raz ostatni skorzystaj z dźwigni, następnie naceluj strzałę na drewniane drzwi i ognia.

Wejdź przez nie do środka, podejdź do ołtarza – otrzymasz ‘Zeus’ Fury’. Teraz wyjdź na zewnątrz, wejdź na most i zdejmij za jego pomocą czterech łuczników (L2 i kwadrat, aby wystrzelić) – po dwa strzały na każdego. Przejdź teraz przez nowo otwarte drzwi. Za nadniszczoną ścianą znajdziesz trzy skrzynię – z piórem (ostatnim, więc zwiększysz ilość mocy magicznej), maną oraz z okiem. Wyjdź na zewnątrz, przejdź przez most i wejdź do pomieszczenia, obok którego znajduje się skrzynia. Wewnątrz zapisz stan gry i idź dalej.

Wejdź po drabinie na dach, spotkasz tam Minotaura i harpie, na których możesz zdobyć masę doświadczenia korzystając z ‘Medusa’s Gaze’. Gdy już wszystkiego się pozbędziesz, wejdź po drabinie, która znajduje się w prawym, górnym rogu – u jej szczytu znajdziesz dwie skrzynie, w jednej z nich będzie ‘Gorgon’s Eye’. Zejdź na dół, przeskocz na drugi budynek i skieruj się w lewo, przeskocz po linach na kolejny budynek. Stamtąd, za pomocą ‘Zeus’ Fury’ zdejmij łuczników i pootwieraj skrzynie. Wróć z powrotem, zniszcz zaporę i przeskocz skopać dupsko minotaurowi, a następnie drugiemu. Uważaj jednak, żeby nie zrzucił Cię z dachu. Zniszcz kolejną barykadę i przeskocz na bluszcz. Skorzystaj ze skrzyni, jeśli potrzebujesz i wejdź na górę. Podejdź do migającego punktu, naciśnij R2 i po krótkim filmiku zastrzel tego cholernego lalusia. Przejdź przez most, wyciągnij ze skrzyń ‘Gorgon’s Eye’ oraz ‘Phoenix Feather’ i idź dalej korytarzem. Spotkasz tam paru kościstych, jak ich wykończysz i dojdziesz do końca, znajdziesz dwie skrzynie z doświadczeniem – otwórz je i wejdź na windę. Gdy dotrzesz na dół, ruszaj w kierunku mostu, aby obejrzeć kolejną cut-scenkę.

ATHENS TOWN SQUARE

Powracasz do dobrze znanego Ci miejsca. Przejdź w lewo, po bali i zapisz stan gry. Teraz zacznij wchodzić na schody i powycinaj w pień legionistów, a w ich połowie otwórz skrzynię z doświadczeniem. Wspinaj się dalej, aż u ich szczytu znajdziesz dwie skrzynie – z maną i życiem.

THE TEMPLE OF THE ORACLE

Przejdź przez most, tam czeka Cię niezła jatka. Harpie bowiem posiadają teraz nowy atak – wokół Ciebie pojawi się pierścień ognia, a one będą spadały na Ciebie z impetem, co jest o tyle wkurzające, że ciężko jest tego uniknąć. Tym bardziej, że jest to ich ulubiony atak. Gdy trochę ich wybijesz (polecam głowę meduzy dla doświadczenia), pojawi się gorgona – zabij ją i zabij jej koleżankę, która pojawi się po śmierci pierwszej, i wykończ resztę harpii. Obejrzyj filmik i wejdź po schodach – po lewej znajdziesz save-point, a po obu stronach schodów skrzynie z okiem i piórem. Weź je i wchodź na górę.

Nadszedł czas, aby nabić sobie trochę doświadczenia. W świątyni zaatakuje Cię stado harpii, ale bez obaw – to one są zwierzyną. Jeśli masz mało życia, to „wyciągnij je” ze zmieniającej się skrzyni, jednak zapewniam, że mana bardziej się przyda. Przebiegnij przez całą salę, olewając chwilowo przeciwniczki i wskocz na podwyższenie. Podejdź do pomników i odsuń je od ściany, a najlepiej oba skop na dół. Przy okazji odsłonisz skrzynie z cenną maną. Teraz przebiegnij się po sali, zbierz harpie w jednym miejscu i skorzystaj z mocy Meduzy, aby zamienić je w kamień. Za każdą z nich otrzymasz 30 punktów, więc z pomocą trzech skrzyń z powodzeniem możesz tutaj nabić prawie 2000 punktów. Gdy skończy Ci się mana, przepchnij (najlepiej kopniakami) pomniki pod dziury w ścianie, skąd wydostają się harpie. Gdy tego dokonasz, podejdź do krat (obok zmieniającej się skrzyni), podnieś je i wejdź na górę. Czeka Cię teraz kolejna walka z grawitacją – idź przed siebie powoli, a kolejno odpadające belki wskażą Ci właściwą drogę. Jak dotrzesz do końca wykonaj save’a, skorzystaj ze skrzyni z życiem i idź w lewo.

Czeka Cię walka ze sporą grupką legionistów, którzy raczej nie sprawią Ci większego problemu – gdy ich pokonasz kontynuuj przemierzanie korytarza – docierając do końca obejrzysz kolejną wstawkę filmową – czas pomóc Wyroczni. Ale może nie od razu – niech sobie powisi jeszcze trochę, a Kratosowi przyda się trochę więcej punktów doświadczenia. Obok wejścia znajdują się dwa posągi – wyciągnij je i przepchnij na windę. Gdy zjedziesz z nimi na dół przekop je w prawo, aż dotrzesz do podestu podpartego czterema filarami. Posągi ustaw po prawej jego stronie, w takich odstępach, żebyś mógł po nich przeskoczyć na półkę skalną. Wdrap się teraz na dach, na którym stoi skrzynia z doświadczeniem, otwórz ją i przeskocz na wyższy podest. Z niego z kolei na posągi, które jeśli są dobrze ustawione, zaprowadzą Cię prosto do dwóch skrzyń z cennymi czerwonymi kulami. Gdy już je opróżnisz, zeskocz na ziemię i przepchnij jeden z posągów w okolice windy – dokładnie przed ogromny znicz, przed środkowy filar. Drugi natomiast wprowadź ponownie na windę, wjedź z nim do góry i pchnij go w prawo, tak, aby spadając z krawędzi wpadł na ten stojący poniżej. Zeskocz na dół i kopnij oba złączone posągi w prawo, tak, aby znalazły się pomiędzy podestem, a półką, nad którą, na ścianie rośnie bluszcz.

Teraz wskocz na podest, z niego na posągi, a z nich na półkę. Gdy wespniesz się na ścianę, pozostanie Ci zaledwie minuta na to, aby uratować Wyrocznię. Poruszając się po bluszczu skacz, nie trać czasu na powolne przesuwanie się po ścianie. Gdy dotrzesz do pierwszej liny możesz spokojnie przeskoczyć z niej dalej bez potrzeby rozbujania się na niej. Kwestia zachowania równowagi odrobinę później jest raczej banalna, natomiast już przy ostatniej linie poświęć dwie sekundy na rozhuśtanie się tak, aby Kratos wylądował w odpowiednim miejscu. Jeśli spadniesz – zaczynasz zabawę od momentu wejścia na ścianę. Gdy uratujesz kobiecinę – odpręż się w fotelu i obejrzyj filmik. Nie wchodź jednak od razu do środka – cofnij się i skieruj się w prawo – znajdziesz tam fragment filarów i nadniszczony kamień – rozbij go i zabierz ze skrzyni oko gorgony. Dalej, po prawej stronie analogicznie otwórz kufer z doświadczeniem. Teraz już możesz kontynuować podróż.

Gdy wyjdziesz ponownie na zewnątrz, wykonaj save’a i skieruj się w lewo – czeka Cię długa wspinaczka po schodach, u szczytu których, po prawej, za zakrętem znajdziesz skrzynię z piórkiem, oraz posąg Ateny, która nie raczy z tobą rozmawiać. Wróć do punktu z save’m i przejdź po mieczu. Zejdź po spiralnych schodach na dół – pod nimi znajdziesz skrzynię z kolejnym piórem Feniksa, a odrobinę dalej dwie zmieniające się skrzynie i jeśli ich naprawdę nie potrzebujesz, to zostaw je sobie na później.

THE SEWERS OF ATHENS

Za zakrętem czeka Cię niewielka bitwa – naziemni będą mieli osłonę dzięki łucznikom, więc wypadałoby im trochę pomieszać szyki. Zwab ich za zakręt, tak, aby ich kamraci nie mieli zasięgu, wytłucz ich, a następnie wejdź na górę i pozbądź się łuczników – w dwóch falach. Zajmij się też skrzynią z doświadczeniem (na samym początku podestu, po lewej) oraz zmieniającą się skrzynią. Zeskocz na dół i wskocz na podwyższenie. Znajdziesz tam trzy minotaury oraz dwóch łuczników – zwab bykogłowych za róg, zamień ich w kamień (jeśli masz wystarczająco many) i połam ich na kawałki, a następnie zajmij się tchórzliwymi operatorami łuków. Opróżnij skrzynię, jeśli masz taką potrzebę i ruszaj dalej.

Gdy zeskoczysz na dół, cofnij się pod podest – znajdziesz tam skrzynię z doświadczeniem, natomiast wychodząc, radzę zostawić te zmieniające się – przydadzą się później. Chyba, że bardzo kiepsko stoisz z życiem bądź energią. Idź przed siebie – trafisz na dwa cyklopy. Jeśli masz wystarczająco dużo energii, to zamień ich w kamień – wtedy wystarczą na nich dwa silne ciosy trójkątem i po sprawie. Zaraz za nimi zjawią się minotaury w asyście legionistów – w przypadku byczków radzę ponownie skorzystać z głowy Meduzy. Gdy ich pokonasz i wychylisz się na chwilę za róg, zaatakuje cię po raz kolejny ekipa o takim samym składzie, więc cofnij się za zakręt, wybij ich do nogi, a następnie wyjdź stamtąd i zajmij się łucznikami. Możesz tego z powodzeniem dokonać za pomocą ‘Zeus’s Fury’. Idź przed siebie i wejdź na drabinę po lewej stronie – na górze znajdziesz skrzynię z punktami doświadczenia. Idź dalej, wespnij się na kolejny poziom i wejdź po drabinie. Na górze zajmij się skrzynią, jeśli czegoś Ci brakuje, i wejdź po schodach.

W pewnym momencie się urywają, więc pociągnij a dźwignię, aby sprowadzić na dół ich drugą część. Gdy wejdziesz na górę, znajdziesz się w już dobrze znanym Ci miejscu. Wykonaj save’a i idź w prawo – do samego końca, aż przekroczysz wrota – znajdziesz tam skrzynię z okiem oraz jedną zmieniającą się. Gdy otworzysz obie ruszaj na pustynię.

DESERT OF LOST SOULS

Po rozmowie z posągiem Ateny idź przed siebie w prawo, aż usłyszysz śpiew. Kieruj postacią tak, aby głos ten nasilał, a znajdziesz pierwszą z Syren. I skrzynię, ale zachowaj ją na później. Twój nowy przeciwnik jest o tyle sympatyczny, że nie zaatakuje Cię sam. Natomiast ty go owszem – polecam silne ataki z wykorzystaniem ‘Poseidon’s Rage’ – gdy ta rozśpiewana ohyda oberwie swoje, nad jej głową pojawi się kółko – wiesz co masz robić. Zostały jeszcze dwie. Po pustyni porozrzucane są skrzynie z doświadczeniem, ale opis jak je odszukać wszystkie mógłby okazać się niemożliwy, więc resztę musisz znaleźć na własną rękę, przeczesując pustynię. Od świątyni skieruj się w dolny-lewy róg, aż dotrzesz do posągu zakopanego w piasku – pod jego wystającą ręką znajduje się pierwsza skrzynia. Jeśli pobiegniesz teraz w lewo, znajdziesz drugą, a biegnąc w dół trzecią oraz usłyszysz głos kolejnego celu. Postępuj jak uprzednio, aby znaleźć tę wątpliwą piękność. Tym razem, gdy ją zaatakujesz, pojawią się dwa minotaury – nie atakuj ich, bo szybko się odradzają – strata czasu i zdrowia. Zniszcz Syrenę i poszukaj kolejnej – powinna kręcić się w okolicy więc odnajdź ją „na słuch” olewając dalej minotaury. Gdy już odnajdziesz „źródło dźwięku” zgładź je, zajmij się minotaurami i skieruj się do świątyni – ewentualnie przeszukaj jeszcze pustynię za skrzyniami.

Po przejściu przez drzwi wykonaj save’a, skorzystaj ze skrzyń, jeśli jest Ci potrzebna ich zawartość i ruszaj dalej. Staniesz na platformie – zeskocz na dół i otwórz drzwi znajdujące się na górnej ścianie. Znajdziesz tam kamienny blok, a za nim zmieniającą się skrzynię. Wyciągnij go na zewnątrz, a zaatakują cię legioniści – wytłucz ich, ale uważaj, żeby nie rozbili bloku skalnego. No i nie stój za długo na taśmie, bo wałki zrobią z Ciebie mielone. Gdy obaj padną, kopniakami wyślij blok w lewą stronę – „pod prąd”, aż dotknie ściany. Szybko wskocz na niego i przeskocz na górę. Oczywiście możesz, w celu zdobycia kolejnych punktów doświadczenia, pobawić się trochę z przeciwnikami, do czasu, aż nie przestaną dawać czerwonych kuleczek.

Gdy dotrzesz do trąby zadmij w nią i przejdź nową ścieżką do schodów. Po drodze znajdziesz dwie zmieniające się skrzynie – jeśli ich nie potrzebujesz bardzo, to zostaw je sobie na później, czeka cię zaraz walka z trzema Syrenami – u szczytu schodów. Tym razem są odrobinę trudniejsze do pokonania, bo musisz uśmiercić je parę razy, ale z pomocą ‘Spirit of Hercules’ dasz sobie z tym radę bez większego problemu. Po ich zniszczeniu zadmij w kolejną trąbę i podziwiaj animację.

PANDORA’s TEMPLE

Po przejściu przez most dotrzesz do wejścia do świątyni i zobaczysz dwie zmieniające się skrzynie, po obu jego stronach. Nie bierz żadnej z nich – przejdź w lewo i zejdź na dół ścieżką. Podążaj nią, aż do momentu, aż do momentu, kiedy na twej drodze znajdzie się ściana z rączką. Podejdź do niej, wciśnij R2 i odciągnij głazy na maksymalną odległość. Kiedy tego dokonasz – szybko skacz na górę, gdyż równie szybko będą one wsuwały się na swoje miejsce – na górze obejrzysz kolejną wstawkę filmową. Po niej uzupełnij zasoby energii, jeśli którejś ci brakuje, bo czeka Cię trudna walka.

Na początku pojawią się dwa nowe cyklopy – są odrobinę silniejsze niż poprzednie, ale można je dosyć łatwo pokonać sposobem – system ‘uderz i uciekaj’ działa tutaj doskonale. Przywal im parę razy z kombinacji słabych i silnych uderzeń i uciekaj, kiedy będą chciały wyprowadzić kontrę. Po paru seriach pojawi im się nad głowami kółko – czyń kacie swą powinność. Po zabiciu jednego z nich pojawi się kolejny – po zabiciu całej trójki otworzy Ci się droga do świątyni.

Po wejściu na schody podejdź do korby i zakręć nią – otworzą się wrota – zanim wejdziesz, możesz jeszcze skorzystać ze skrzyni, która stoi obok. Wewnątrz znajdziesz skrzynię z życiem oraz paru wrogów. Radzę zacząć od łuczników, bo inaczej będą potwornie przeszkadzali w walce z kościstymi. Najłatwiej jest ich załatwić tą samą kombinacją co przed chwilą cyklopy – takie ataki wchodzą w nich jak w masełko. Po ich pokonaniu skorzystaj ze skrzyni, jeśli jest Ci potrzebna, przeczytaj księgę i podejdź do wrót.

THE RINGS OF PANDORA

Idź po pierścieniu, aż nie dotrzesz do drzwi – wejdź przez nie. Przejdź przez zgniatacze i wchodząc do sali zajmij się najpierw łucznikami, a potem wykonaj save’a. Znajdziesz tam też skrzynię z doświadczeniem oraz jedną zmieniającą się – na dole, po lewej. Następnie podejdź do dźwigni i pociągnij za nią – opuścisz tym samym podest. Pobiegnij do niego i kręć korba do momentu, aż nie dotrzesz do kolejnego przejścia – wejdź do niego i kontempluj rzeźbę, a następnie wyjdź na zewnątrz i kręć dalej korbą, aż nie dotrzesz do kolejnego przejścia. Wejdź do środka i obejrzyj scenkę, po której otrzymasz nową broń - Blade of Artemis. Nie jest to nic specjalnego, zdecydowanie lepiej walczy się starymi mieczami, ale nowy sprzęt ma potężną moc, która w pewnym momencie może okazać się bardzo przydatna.
Ostatnio zmieniony ndz 06 gru, 2009 20:03 przez sosna123, łącznie zmieniany 1 raz.
masz pytanie nie krępuj się pisz ;)

psx,ps2 forever

Awatar użytkownika
sosna123
-#
Posty: 182
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 21:35

Poradnik GOD OF WAR cz2

Post autor: sosna123 »

THE CHALLENGE OF ATLAS

Tutaj czeka Cię niezła zadyma – wroga będzie sporo i to z każdej strony. Na pierwszy ogień idą prości legioniści, których pokonanie nie powinno nastręczyć ci wielu problemów. Trochę gorzej jest z gorgonami – tutaj bardzo przydatne są pioruny, czyli ‘Poseidon’s Rage’ oraz cała masa turlania się po ziemi, unikając ich wzroku. Po ich pokonaniu wskocz na resztki drewnianych schodów, zwisających po lewej. Na górze czeka cię walka z czterema legionistami w dwóch salwach. Po ich pokonaniu zajmij się łucznikami – polecam pociskać w nich trochę piorunami, bo w przeciwnym wypadku nie dasz rady przedostać się po belce na drugą stronę. Gdy już tam dotrzesz, skieruj się najpierw w prawo, do jaskini – znajdziesz tam skrzynię z okiem gorgony, a następnie wróć i pociągnij za dźwignię. Wskocz na linę i zsuń się na sam dół, tam wskocz na kolejną i zrzucając przeciwników (tłukąc raz jednego, raz drugiego) dojdź do końca. Jeśli brakuje ci energii, koniecznie skorzystaj ze skrzyń i ruszaj dalej, gdzie na podeście znajdziesz tarczę ‘Shield of Hades’ – weź ją i gotuj się do walki.

Spadnie Ci na głowę ogrom przeciwników, których najłatwiej i najszybciej można pokonać rzucając nimi – tylko uważaj, żeby wybrać takich, którymi można cisnąć. I rób to błyskawicznie, ponieważ za twoimi plecami cały czas przesuwa się ścianka, która może narobić Ci wiele szkód. Gdy skończą się przeciwnicy do rzucania korzystaj tylko z kombinacji silnych ataków. Po walce uzupełnij energię i wracaj na linę, wchodząc z powrotem na górę. Przejdź przez drzwi koło skrzyni i skieruj się w lewo, gdzie czeka cię walka z dwiema gorgonami. Następnie wejdź do sali i wykończ łuczników, wróć do korytarza i przyciągnij składzik drewna. Na samym środku pomieszczenia znajduje się przycisk, który obraca ścianę u końca podestu. Ustaw składzik tuż pod schodami i kopnij go z taką siłą, aby zatrzymał się na przełączniku, a tym w tym czasie przeturlaj się do tyłu – znajdziesz się za ścianą.

Tutaj musisz zająć się paroma legionistami – bardzo przydatny okaże się tutaj ponownie ‘Poseidon’s Rage’ oraz parę silnych ataków po skorzystaniu z tej mocy. Legioniści będą respawnowali się trzy razy, więc uważaj na wskaźnik życia. Po walce otwórz skrzynię z doświadczeniem i wejdź na górę po drabinie. Idąc po belkach przejdź najpierw w prawo, gdzie znajdziesz skrzynię z doświadczeniem, idź dalej w prawo i znajdziesz kolejną. Teraz wróć, przejdź w górę i weź tarczę Zeusa. Zeskocz na dół i umieść obie tarcze w drzwiach po lewej, zejdź na dół i wykonaj save’a. Wejdź na górę po drabinie – znajdziesz się w pomieszczeniu z piłami – wbrew pozorom nie będzie wcale ciężko. Musisz jedynie wyczuć moment, w którym piła pojechała w przeciwną stronę i spokojnie przejść po jej torze. Skieruj się w prawo, aż dotrzesz do drzwi. Przejdź przez nie i zniszcz ścianę, za którą znajdziesz trójkę wrogów, którym trzeba obić facjaty. Po ich pokonaniu wejdź na taśmę i unikając zgniatarek przejedź na sam koniec. Częstotliwość ich uderzania jest następująca: 1 uderza dwa razy, 2 uderzy cztery razy i cofnie się, 3 uderzy trzy razy i cofnie się.

Przejdź w lewo i wejdź po schodach, zabij parę harpii (polecam zamienić je w kamień – dla doświadczenia) i wejdź na ściankę. Wrogów najłatwiej jest pokonać rzutami oraz lekkimi atakami – w zależności od sytuacji. Jeśli zdarzy się tak, że obaj będą w zasięgu ataku – ciśnij kwadrat, aż nie spadną. Gdy dojdziesz do końca wspinaczki, weź skrzynię i pociągnij za dźwignię. Czas na mała zadymę. Wyjątkowo irytującą.

Musisz pokonać wrogów odpowiednio szybko, aby podłoga nie zdążyła się zapaść. Najlepiej będzie zacząć od legionistów z tarczami, na których przeznacz jedynie silne ataki. Kiedy już się ich pozbędziesz – zajmij się syrenami. Tutaj idealnie nada się ‘Posiedon’s Rage’ i seria silnych ataków mieszanych ze słabszymi. Po walce weź trofeum, wracaj na zewnątrz i zjedź po łańcuchu na dół. Tam wykonaj save’a, wyciągnij energię ze skrzyni i wracaj do pomieszczenia z taśmą i zgniatarkami. Ponownie musisz przedostać się na drugą stronę, z czego ‘pod prąd’ będzie już odrobinę trudniej. Kolejność uderzeń jest identyczna jak ta opisana powyżej, jedynie technika przeskakiwania odrobinę się różni. Najbezpieczniejszym sposobem, aby przedostać się pomiędzy kolcami jest turlanie się w momencie, kiedy oba głazy się cofną.

Teraz cały wic w tym, żeby pociągnąć obie dźwignie w niewielkich odstępach czasu. Polecam zacząć od znajdującej się najbliżej drzwi, a następnie przebiec do tej w rogu. Zostanie Ci parę sekund, aby wskoczyć przez nowo otwarte przejście. Przejdź po półce po prawej stronie, otwórz drzwi, a za nimi zabij łuczników i dwa minotaury. Teraz podejdź do dźwigni u stóp posągu i wsadź w nią zdobyczy drążek (bez głupich skojarzeń), a następnie zakręć korbą, aby Atlas podniósł nad głowę swe brzemię. Wejdź teraz za posąg i wyciągnij ze skrzyni klucz w kształcie muzy. Musisz odnaleźć jeszcze dwa. Skieruj się na prawo, wejdź po schodach, wybijając po drodze legionistów, a gdy dojdziesz do końca drogi i zabijesz łuczników przejdź najpierw w prawo – znajdziesz tam skrzynię z piórkiem, a następnie przez most, w lewo, gdzie z kolei będzie stała skrzynia z okiem gorgony. Teraz wejdź na most i pociągnij dźwignię. Przejdź przez nowe przejście, po jego lewej stronie znajdziesz skrzynię z doświadczeniem. Po jej otwarciu idź przez most, przeczytaj księgę, podejdź do sarkofagu i ściągnij z niego wieko. Czas na delikatnie makabryczną scenę – wskocz na ciało syna architekta świątyni i urwij mu głowę. Idź przed siebie długim korytarzem, a obejrzysz jeden z najlepszych filmików w grze. Podążaj dalej, skorzystaj ze skrzyni, otwórz drzwi i znajdziesz się w dobrze znanym Ci pomieszczeniu. Wykonaj save’a i wyjdź na zewnątrz. Na drodze stanie Ci paru legionistów – wykończ ich jak psy.

THE RINGS OF PANDORA

Wsadź świeżo urwaną głowę w drzwi, które znajdują się naprzeciw Ciebie. Po przejściu przez nie biegnij przed siebie uciekając przed walcem, aż znajdziesz na wewnętrznym pierścieniu schody prowadzące na górę. Wejdź po nich i zaczekaj, aż znajdzie się pod tobą owy toczący się kamień. Wskocz na niego i staraj się na nim utrzymać do momentu, aż nie dotrzesz do drabinki, na którą musisz wskoczyć. Jeśli spadniesz przed niego, Kratos będzie wyglądał jak Kojot z dobrze znanej kreskówki. W takim wypadku wciśnij ‘Select’ i zacznij grę od ostatniego ‘Checkpointu’ – po co tracić życie? Jeśli spadniesz za nim, biegnij w przeciwną stronę – zdążysz dobiec do schodów zanim to kolczaste badziewie dotoczy się do Ciebie. Zakładając, że udało Ci się wskoczyć na drabinkę, a tym samym pozbyć się walca, wejdź na górę i opróżnij potrzebne ci skrzynie. W tej przy wejściu znajdziesz oko gorgony – jeśli masz wszystkie, ilość życia bohatera powinna ponownie się powiększyć. Wykonaj save’a i ruszaj dalej.

THE CHALLENGE OF POSEIDON

Czeka Cię walka z Cerberem. Ten trójgłowy strażnik świata zmarłych może przysporzyć wielu problemów, jeśli obierzesz złą taktykę. Dlatego polecam zamienić go w kamień już na samym początku walki i rozbić w drobny mak. To dlatego, że te małe szczeniacki, które ledwie są w stanie ugryźć Kratosa w kostkę dosyć szybko rosną i zapuszczają dwie dodatkowe głowy, a wtedy zaczyna być bardzo pochyło. Więc jak tylko wykończysz dużego pieska, zajmij się Yorkami – najlepiej korzystając ze słabych ataków (kwadrat) i po ptokach.

Teraz zajmij się zawartością skrzyni, jeśli jest z tobą naprawdę źle – może przydać się na później. Natkniesz się na dwa cyklopy – atakuj je, kiedy wbiją na chwilę maczugę w ziemię – kilka kombinacji słabych i silnych ataków powinno pomóc – polecam robić to z wyskoku. Po ich zabiciu złap za głaz i pchnij go w stronę ścieżki – od razu zorientujesz się do czego będzie Ci potrzebny. Uważaj na strzały wypuszczane przez łuczników – wybuchają i odrzucają Kratosa do tyłu. Gdy dotrzesz do tych cwaniaków z łukami złap jednego z nich i rzuć w resztę (najpierw kółko potem kwadrat) – to samo zrób z tymi na górze i przy okazji zabij trzy małe Cerbery. Idąc dalej natkniesz się na kolejne dwa, oraz paru łuczników – tutaj też polecam trochę nimi pomiotać. Po ich wykończeniu ruszaj dalej.

Pociągnij za dźwignię i podejdź do krat, które przed chwilą zamknęły wyjście. Teraz potrzebny ci będzie dobry timing – w momencie kiedy otworzą się kraty do skrzyni musisz tam błyskawicznie wbiec, otworzyć skrzynię i uciec, zanim Kratos zostanie nadziany jak kiełbaska na ruszt. Polecam wyskakiwać stamtąd za pomocą prawego analogu, odpowiadającego za turlanie się. I koniecznie zbierz wszystkie skrzynie – czeka w nich sporo doświadczenia. Gdy „karuzela” skończy się obracać wyjdź na zewnątrz i skorzystaj ze skrzyni, jeśli jest ci potrzebna.

Stłucz nowych wrogów (dobrze działa na nich słabszy atak z małym wykończeniem silnym) i wskakuj po półkach skalnych na samą górę – znajdziesz tam skrzynię z kluczem. Przejdź teraz półką skalną w lewo, gdzie zabawisz się z trzema minotaurami (trzeci przyjdzie, jak pokonasz dwóch poprzednich). Wejdź do środka, przebiegnij się korytarzem, skorzystaj ze skrzyń i wykonaj save’a. W tym momencie masz już zapewne odpowiednio dużo doświadczenia do podniesienia poziomu swoim broniom – uczyń to zatem.

Teraz idź przed siebie, włączy się cut-scenka, po której spróbuj pociągnąć za dźwignię, a dowiesz się, że jest złamana – jej druga część leży w pomieszczeniu przed tobą, więc zeskocz na dół i pobiegnij ją podnieść – będzie leżała po prawej stronie. Wróć, zamontuj ją w odpowiednim miejscu i zakręć nią. Opuścisz klatkę, obejrzysz krótki filmik i już wiesz co dalej robić. Zepchnij klatkę na dół i staraj się wepchnąć ją do pomieszczenia, gdzie leżała dźwignia. Nie dość, że pod górkę, to jeszcze przeszkadzający odrobinę bardziej wkurzający niż poprzednio, więc staraj się wpychać ją stopniowo. Gdy pojawią się wrogowie ustaw ją nad jednym z wybrzuszeń, tak, żeby nie zsunęła się na sam dół. Wykończ falę przeciwników i pchnij ją na samą górę. Gdy tam dotrzesz, ustaw nieszczęśnika na odpowiednim miejscu i pociągnij za dźwignię – czas na odrobinę pieczystego. Po wstawce otworzą się drzwi, przez które musisz przejść.

Wejdź teraz na most i wyciągnij Trójząb Posejdona – fajny bajer – dzięki niemu możesz oddychać pod wodą. Prawie jak rybka. Wykonaj także save’a. Po prawej stronie, za wodą, na górze znajduje się skrzynia z życiem – jeśli jej potrzebujesz. Wskocz do wody po lewej stronie i wejdź po drabinie – na górze znajdziesz skrzynię z piórkiem – Kratos powinien mieć ich dość, aby zwiększyć ilość many. Wskocz teraz do wody po prawej stronie i zanurkuj (kwadrat) w dziurę. Tam zniszcz ściany wciskając R2. Wynurzysz się wśród całej masy małych cerberów – dobrze jest je zamienić w kamień – doświadczenia nigdy za wiele. Po ich pokonaniu otwórz skrzynię po lewej, a następnie otwórz drzwi i pociągnij za dźwignię, która znajduje się za nimi. Wskocz ponownie do wody i wróć na górę. Musisz pokonać dwa Cerbery (stosuj raczej silne ataki, oraz często blok) oraz parę harpii. Od tego momentu nie wykorzystuj już Rage of Gods, ponieważ zbliża się walka, która bez niego może okazać się bardzo trudna.

Wskocz teraz na górę po skałach, uprzednio wykonując save’a i podążaj tunelem, otwórz skrzynię i wskakuj do wody. Płyń przed siebie, podpłyń do Nereidy (ang. Nyad) i pocałuj ją wciskając kółko. Nic ci to nie da, ale buziaka zawsze można skraść. Teraz zanurkuj pod nią i przepłyń w prawo – na końcu podwodnego korytarza znajdziesz popękaną ścianę – przebij się przez nią i skradnij kolejnego całusa, tym razem w zamian za piórko. Popłyń teraz w lewo – na powierzchni musisz zabić paru cwaniaczków. Po walce weź ze skrzyni manę, a o życie się nie martw – rozbij ścianę i zniszcz wszystko co jest wewnątrz – powinno wystarczyć. Na końcu znajdziesz dodatkowo skrzynię z doświadczeniem. Wróć teraz do rozwidlenia i popłyń na prawo. Gdy zobaczysz twarz z otwartymi ustami, skorzystaj z R2 i przepłyń tam jak najszybciej, bo w przeciwnym wypadku możesz mieć parę dziurek w ciele więcej. A to źle. Płyń dalej i wyskocz na powierzchnię.

Teraz czeka Cię bardzo trudna walka. Jeśli masz odpowiednio dużo energii użyj zmodyfikowanego ataku ‘Poseidon’s Rage’ wciskając bardzo szybko w czasie jego trwania kółko, czyniąc z niego tym samym potężny czar - ‘Wrath of Poseidon’. Kiedy skończy ci się energia – wyciągnij ją ze zmieniającej się skrzyni i powtórz czynność. Gdy zostaniesz już kompletnie bez many korzystaj z bloku i silnych ataków, jak ‘Spirit of Hercules’. Postaraj się zdjąć w pierwszej kolejności harpie, gdyż ich ataki mogą w pewnym momencie poważnie wkurzyć. Po pokonaniu wrogów skorzystaj ze skrzyni z życiem i pociągnij za dźwignię.

Wskocz ponownie do wody i popłyń do miejsca, gdzie otworzyły się wrota, zważając na pułapkę – podobnie jak poprzednio przepłyń przez nią korzystając z R2. Po przepłynięciu przez nie wykonaj save’a pod wodą. Teraz rozbij ścianę po lewej, pocałuj nereidę i płyń ku górze – znajdziesz tam skrzynie z masą punktów doświadczenia. Wróć teraz do miejsca save’a i popłyń wprawo, nurkując koło posągu. Teraz czas na jeden z poronionych, moim zdaniem, momentów. Musisz zanurkować tuż po tym, jak ta naszpikowana kolcami ściana przemknie pod tobą. Szybko wciśnij R2, dopłyń do pierwszej szczeliny i zanurkuj tam. W chwilę po tym, jak kolejny blok przemknie ci nad głową wypłyń, ponownie szybko R2 i do kolejnej kryjówki. Trzecia będzie ostatnia – wiesz co robić. Płyń przed siebie, wyskocz z wody i zabij 4 minotaury, które pojawią się w 2 turach. Wykonaj save’a, skorzystaj ze skrzyni, jeśli są ci potrzebne, a jeśli nie – zachowaj je na później. Pociągnij teraz za dźwignię i szybko wskakuj po platformach na górę. Tam musisz pokonać paru wrogów, znajdziesz też skrzynie z doświadczeniem i księgę u stóp żony Posejdona – Amfitryty. Przeczytaj ją i zeskocz na dół, podejdź do dźwigni i pociągnij ją ponownie. Czas ponownie zamoczyć łachy – szybko wskakuj do wody, zanurkuj i podpłyń pod ostatni filar – na samym dole znajdziesz windę, która zawiezie cię do sekretnego przejścia. Podążaj tunelem, a wydostaniesz się na powierzchnię w dobrze znanym ci już miejscu.

THE RINGS OF PANDORA

Wykonaj save’a i ponownie skieruj się w stronę pierścieni, gdzie stanie Ci na drodze paru wrogów. Wykończ ich i kręć korbą, aż nie dotrzesz do pierwszych wrót ze schodami. Wejdź po nich i wsadź w nie klucze z muzami – wewnątrz znajdziesz prawdziwy skarbiec – fontanny, zgodnie z kolorem (od lewej), zwiększą ci ilość many, dodadzą 2250 punktów doświadczenia oraz zwiększą ilość życia. Wykonaj save’a, wyjdź na zewnątrz i odnajdź miejsce, gdzie trzeba było zwiewać przed wielkim walcem. Wejdź ponownie po schodach i wskocz do wody i znajdź podwodny tunel, przepłyń nim na drugą stronę. Znajdziesz się w ogromnym pomieszczeniu, a naprzeciwko wejścia zobaczysz szczelinę, którą możesz rozbić. Uczyń to i wejdź do środka, wykonaj save’a i idź dalej, obok skrzyń. Wespnij się na drabinę i wejdź na arenę.

THE CHALLENGE OF HADES

Skręć w lewo, wskocz na półkę i podchodząc do malunku zaakceptuj wyzwanie. Twoim zadaniem jest pokonanie po 4 wrogów w wyznaczonych okręgach. Idealnie do tego celu nada się ‘Poseidon’s Rage’ na 3 poziomie (masz już odpowiednio dużo punktów, aby dokonać tego udoskonalenia). Gdy skończy ci się mana wykończ resztę silnymi atakami. Po walce otworzy się nowe przejście – wskocz na górę i przejdź przez nie. Wydostań się na zewnątrz, skorzystaj ze skrzyń jeśli będą ci potrzebne i otwórz wrota po lewej. Podążaj korytarzem, przeskocz przez pierwszą zapadnię. Drugą natomiast musisz wyczuć i wskoczyć na nią w odpowiednim momencie, aby mieć jeszcze czas na odbicie się dalej. Następnie prześlizgnij się przez korytarz ze strzałami – polecam przeturlanie się tamtędy.

Gdy przejdziesz dalej, zamknie się za tobą krata. Za zakrętem spotkasz gorgonę – urwij jej łeb i ruszaj dalej, aby po lewej zabić łucznika. Teraz wróć i przejdź w prawo, a następnie skręć w lewo, gdzie znajdziesz gorgonę z obstawą centaurów. Pokonaj towarzystwo, a następnie pójdź w górę, otworzyć skrzynię z doświadczeniem, skręć w prawo, zabij kolejnych cwaniaczków, a następnie łuczników. Teraz wróć do korytarza i idź w lewo, a następnie w prawo, gdzie czeka Cię kolejna walka. Na końcu korytarza znajdziesz skrzynię z życiem. Wróć teraz do windy z korbą i zakręć nią. Na górze znajdziesz blok skalny – wepchnij go, a następnie przebiegnij po zapadniach przeskakując ostatnią – w nagrodę otrzymasz kolejną porcję czerwoniuteńkich kuleczek.

Wróć do korytarza, skieruj się na prawo, wykończ łuczników i wepchnij kolejny blok skalny, zabij wrogów, weź życie i idź w lewo – na górze będzie dwóch łuczników – poczęstuj ich stalą, zeskocz na dół i otwórz drzwi. Skieruj się w dół i na lewo, zabij przeciwników i wskocz do sali tuż po tym, jak ‘zgniatarka’ wykona uderzenie. Biegnij za blokiem i wskocz na niego, a następnie na podest, gdzie pojawią się wrogowie. Teraz zaczekaj aż głaz wróci na swoje miejsce i zeskocz na dół, gdzie znajdziesz jeszcze dwóch legionistów – po ich pokonaniu, na górze otworzą się wrota. Przejdź przez, a wrócisz do znanego Ci holu.

Stań na przycisku i poczekaj aż zapadnie się do końca, obejrzyj scenkę i wskocz do krwistej wody wokół posągu. Zanurkuj i pociągnij za dźwignię na samym dole, a następnie wynurz się i wykonaj save’a. Teraz wejdź na posąg po drabinie i obróć jego głowę za pomocą korby. Teraz wejdź do tunelu i nie zlęknij się przypadkiem tych malutkich kuleczek, które będą turlały ci się pod nogami. Po prostu wymijaj je biegnąc na koniec sali, ignorując na razie drzwi. Gdy tam dotrzesz, zejdź na dół wąskim przejściem, pokonaj banalnych przeciwników i wyciągnij ze skrzyń zdrowie, doświadczenie oraz piórko, a następnie odczytaj księgę. Dowiesz się z niej jak bardzo masz przechlapane. Ale nie z moją pomocą. Wyjdź teraz na zewnątrz i biegnij przed siebie (uważając oczywiście na ogniste kule), aż dotrzesz do trzecich drzwi po lewej – poczekaj aż droga będzie wolna i otwórz je szybko wskakując do środka. Biegnij przed siebie korytarzem, na końcu którego powalczysz z minotaurami oraz paroma łucznikami. Pójdź teraz ścieżką w prawo, gdzie będzie paru legionistów do załatwienia, oraz jedna, zmieniająca się skrzynia do zdobycia. Wróć do poprzedniego pomieszczenia i skieruj się na lewo, przejdź po linie zrzucając przeciwników i zeskocz na arenę. Wrogowie będą pojawiali się w kilku falach – najpierw legioniści, a potem minotaury w towarzystwie centaurów oraz łucznicy. Po ich pokonaniu wejdź po drabinie i ruszaj w głąb korytarza, na końcu którego, po prawej stronie znajdziesz skrzynię z doświadczeniem. Cofnij się teraz i skręć w lewo, a następnie w prawo, aby dokonać save’a, a następnie wyjdź na zewnątrz.

Czas na zabawę na równoważni, z małym uatrakcyjnieniem – aby je przeskoczyć zatrzymaj się tuż przed nim i podskocz dwa razy. Teraz wejdź na belkę i przeskocz w prawo, a potem ponownie skieruj się na prawo po belce, aby dotrzeć do skrzyni z piórem Feniksa. Wróć na platformę i idź w górę, na kolejną belkę i przy rozwidleniu w lewo – skrzynia z doświadczeniem. Wróć ponownie na równoważnię i idź przed siebie, cały czas prosto na kolejny podest ze skrzynią. Następnie wróć i idź po belce w górę, a następnie przeskocz na obracający się kawałek drewna, skąd możesz wspiąć się na drabinę. Będąc na górze wejdź na kolejną belkę, a dochodząc do końca, naturalnie, nie zjeżdżaj po linie, a przejdź w prawo, gdzie znajdziesz skrzynię z czerwonymi kuleczkami. Teraz możesz już spokojnie sobie zjechać, później zejdź po drabinie i kieruj się do końca korytarza, gdzie znajdziesz ogromne koło – zakręć nim. Zejdź na dół, wykonaj save’a i szykuj się do walki.

Boss 6 – Strażnik

Na początku walka z nim do specjalnie skomplikowanych nie należy. Po prostu podbiegnij do niego i odpal ‘Rage of Gods’, młócąc go trójkątem i korzystając z nielimitowanej energii przy ‘Poseidon’s Rage’, wciskając przy tym błyskawicznie ‘kółko’ jak posłanka B tłuszcz do spodni. Kiedy Strażnikowi się padnie na ziemię i pojawi nad głową kółeczko, czyń swą powinność za pomocą gałek. W ten sposób ogłuszysz go i teoretycznie trzeba byłoby skierować się do tyłu, wbiec po schodach i pociągnąć za wajchę, ale jeszcze nie teraz. Poczekaj, aż nasz zrogowaciały przyjaciel odzyska świadomość, wlej mu parę razy po pysku (bardzo szybko padnie) i ponownie użyj kółka. W ten sposób naładujesz sobie wskaźnik ‘Rage of Gods’. Teraz przyszedł czas na wajchę.

Gdy ją pociągniesz, boss zmieni odrobinę postać i ponownie nadchodzi czas, aby przysolić mu z ‘Rage of Gods’ w połączeniu z ‘Poseidon’s Rage’. Gdy padnie postępuj zgodnie z powyższym schematem, aby po raz kolejny napełnić ten potężny czar. Po wypuszczeniu ostatniej strzały w jego stronę czeka cię już trudniejsza potyczka z jego ostatnią postacią. Zaczekaj, aż cofnie się do wrót, z których wybiegł i dopiero tam użyj ‘Rage of Gods’ plus czaru Posejdona. Zapewne przed końcem walki skończy ci się mana, więc okładaj go trójkątem ile wlezie. W pewnym momencie, kiedy poziom życia spadnie mu poniżej pewnego poziomu, ponownie zostanie ogłuszony. Czas na ostatnią przebieżkę do dźwigni…

Po walce zgarnij trofea w postaci życia, doświadczenia i many, a następnie przebiegnij przez wyłom we wrotach. Wbiegnij po schodach na górę, wykonaj save’a i wbiegnij do pomieszczenia, gdzie możesz opróżnić znajdujące się tam skrzynie. Podejdź do trumny i urwij drugiemu synowi architekta głowę. Sobie cwaniak specyficzne klucze wymyślił, nie ma co. Zejdź teraz na dół, do pomieszczenia, w którym Kratos przyszpilił Strażnika i podejdź do symbolu pioruna. Po krótkiej wstawce otrzymasz nową, potężną moc – ‘Army of Hades’. Jeszcze przed walką podnieś ją na poziom drugi i wykończ przeciwników. Przejdź przez drzwi i wskakuj do wody.

THE RINGS OF PANDORA

Wynurzysz się w dobrze znanym Ci miejscu. Czas na użycie głowy… syna naszego ulubionego architekta – dokonaj tego na połyskującej rzeźbie na ścianie wewnętrznego pierścienia. Gdy woda odpłynie, a drzwi się otworzą czeka cię zadanie polegające na ułożeniu w jednej linii przejść pomiędzy wszystkimi pierścieniami. Zacznij od zewnętrznego i kręcąc korbą odnajdź salę naszpikowaną kolcami. Następnie ustaw w stosunku do niej drugi i trzeci krąg. Przebiegnij teraz przez troje drzwi, w korytarzy z kolcami zabij przeciwników, potem wykonaj save’a i zakręć korbą, aby złożyć obie części „oka” w jedną całość i delektuj się scenką.

Teraz pobiegnij na sam środek pierścieni i pociągnij za dźwignię. Będąc na górze wejdź na dłonie posągu i zabij nowych przeciwników – bożków Dionizosa – Satyry. Po ich zabiciu wejdź na most i obejrzyj filmik, po nim przejdź przez most, tuż za nim przejdź w prawo i zniszcz ścianę, za którą znajdziesz skrzynie ze sporą porcją doświadczenia. Wykonaj save’a i ruszaj przed siebie. Prawdopodobnie możesz już podnieść ‘Army of Chaos’ na trzeci poziom. Jeśli nie – okazja pojawi się już wkrótce.

THE CLIFFS OF MADNESS

Wychodząc na zewnątrz napotkasz paru przeciwników – użyj ‘Army of Hades’, podbiegając przy okazji w lewo, gdzie dodatkowo skosisz łuczników. Teraz wróć na prawo i otwórz skrzynię z maną. Skacząc w lewo po półkach skalnych i zabijając łuczników w towarzystwie harpii dotrzesz do liny, po której musisz przejść na drugą stronę. Tam powita cię paru legionistów – podziękuj im i wejdź na windę, kręcąc przy tym korbą. Na górze wykonaj save’a i wejdź na samą górę po kolejnych drabinach, a następnie przejdź w lewo, pokonaj legionistów i łuczników i otwórz skrzynię z doświadczeniem. Wróć teraz do wejścia do jaskini, pokonaj dwa Satyry stojące ci na drodze, potem pozabijaj łuczników korzystając z piorunów Zeusa, a gdy tego dokonasz przekręć pomost tak daleko, żeby w momencie, kiedy będzie wracał do swojego starego położenia, przeskoczyć na jego drugą część. Tam znajdziesz kolejnego samotnego Satyra – niech twoje topory dotrzymają mu towarzystwa. Nadziejesz się też na paru łuczników – nadziej ich na ostrza i wskakuj na górę. Po lewej znajdziesz zmieniającą się skrzynię, a po prawej 2 minotaury plus jeden, który pojawi się po ich pokonaniu. Idź dalej, przejdź obok dwóch głów i otwórz skrzynię z doświadczeniem, a następnie wejdź do jaskini, zabij łuczników i wskakuj do wody. Wynurzysz się w basenie, otoczonym trzema popękanymi ścianami. Wracając z tamtego miejsca będziesz o 3000 punktów doświadczenia do przodu. Wróć do półki, na której przed chwilą zginęły z Twoich rąk minotaury i zejdź po drabinie, przejdź w lewo i pokonaj kolejne Satyry. Ze skrzyni wyciągnij doświadczenie i zjedź po linie do kolejnej jaskini, gdzie czeka Cię walka z minotaurem i paroma legionistami wspieranymi przez łuczników.

Na początek porzucaj łucznikami, potem przywal wszystkim z ‘Poseidon’s Rage’ kilka razy, i dobij ich silnymi atakami. Walka skończy się szybciej, niż zaczęła. Opróżnij skrzynie i ruszaj dalej. Czas na zabawę puzlami – wygląda to może na skomplikowaną sprawę, ale w gruncie rzeczy jest to banalne – wystarczy, że ułożysz z nich ścianę. Zanim jednak zaczniesz je jednak układać przesuń głaz wyglądający jak odwrócone L oraz jeden średni pod półkę skalną po lewej stronie. Na górze znajdziesz dwie skrzynie z doświadczeniem, piórko oraz jedną zmieniającą się. Zeskocz na dół i czyń następująco:

1. Jedyny kamień „bez udziwnień” ustaw po lewej stronie drewnianych krat.
2. Głaz przypominający znak zapytania ustaw na kole i zakręć korbą tak, aby wgłębienie na górze znajdowało się po lewej stronie, a następnie ustaw ten głaz na prawo od poprzedniego.
3. Obróć T frontem w stronę krat i ustaw je po prawej stronie w stosunku do „?”
4. Obróć L tak, aby jego daszek był obrócony w prawo i wstaw go na swoje miejsce.
5. Wepchnij średni bloczek w pozostałą szczerbę.

Ściana opadnie, a Kratos będzie mógł podwędzić naszyjnik. Teraz wyjdź na zewnątrz, wykonaj save’a i wejdź pod drabinie. Wskocz na ścianę i wspinaj się na górę, a obok platformy przeskocz w prawo. Gdy dojdziesz na samej górze rozwidlenia, przeskocz w prawo, zejdź na dół pokonując kolejnych przeciwników i zeskocz na platformę, aby zgarnąć skrzynię z doświadczeniem. Wracaj na górę i kieruj się cały czas w lewo, na jednej z półek znajdziesz zmieniającą się skrzynię, a na samej górze dwie skrzynie. Następnie przejdź w prawo i pociągnij za dźwignię. Teraz wracaj do pierwszego rozwidlenia i stamtąd zejdź obok platformy na ziemię. Przebiegnij po pomoście, wejdź po drabinie i wejdź do jaskini. Musisz ponownie pokonać urwane mosty z korbą i wydostać się na zewnątrz. Gdy Kratos będzie mógł zaczerpnąć świeżego powietrza, skieruj się na lewo, wespnij się po linie i zapisz na górze grę.

Czas na ostrą zabawę, ale najpierw zrób mały rekonesans. Będąc w jaskini przejdź do jej lewej części i podskocz – zobaczysz tam półkę skalną na którą musisz się wdrapać. Pomoże Ci w tym bloczek skalny, znajdujący się za kratami, a uwalniany pociągnięciem dźwigni. Problem polega na tym, że uwalnia ona także kolce, więc musisz się uwijać. Tuż po tym, jak podniesiesz kratę przysłaniającą blok, wyciągnij go i nie zatrzymując się przepchnij go pod półkę, jednak ustaw go w pewnej odległości od niej. Tuż przed tym, jak wyskoczą kolce zapanuje cisza – to ostatni moment, w którym możesz wskoczyć na skrzynię i przeskoczyć z niej na górę. Znajdziesz tam piórko zamknięte w skrzyni, oraz, po drugiej stronie drugi naszyjnik.

Zeskocz na dół i, zjeżdżając po linie, wracaj do jaskini, przejdź przez nią i wyjdź po drugiej stronie. Pamiętasz twarze ze świecącymi oczami? Tam właśnie musisz się teraz udać i oddać „boginiom” ich naszyjniki. Gdy tego dokonasz wysuną się pomosty, po których musisz sprawnie wspiąć się na górę. Czeka cię tam krótka walka, po której musisz przeskoczyć po linach na drugą stronę – rozhuśtaj się dobrze i fruń. Najlepiej z podwójnym skokiem. Teraz wskocz na ścianę i wskakuj na górę. Skorzystaj z dźwigni, aby wjechać windą na górę, przejdź przez korytarz i wykonaj save’a.

THE ARCHITECTS TOMB

Musisz przeskoczyć na drugą stronę, olewając chwilowo guzik – jeszcze tutaj wrócisz. Wyczuj moment, w który możesz przedostać się z platformy na platformę, a będąc już na drugiej stronie skieruj się na lewo i wyciągnij posąg ze szczeliny. Przesuń go w dół, a następnie w prawo – obok nakruszonego podłoża. Otwórz drzwi znajdujące się u góry ekranu, wejdź do środka, pokonaj wrogów i wyjdź na arenę. Czeka cię walka z Cyklopem oraz pomniejszymi Cerberami. Wykończ je i wejdź na środkową drabinę. Zakręć korbą tak, aby cień głazu padał na zepsutą podłogę, wejdź na dźwig i pociągnij przełącznik. Teraz zeskocz na dół i wskocz do nowej dziury w ziemi.

Czeka Cię walka z trzema cyklopami, z czego trzeci pojawi się dopiero po zabiciu jednego z dwóch pierwszych. Staraj się nie spalić zbyt dużo many, bo czeka cię niedługo trudna walka. Po ich zabiciu wepchnij statuę do dziury i ustaw ją na przełączniku. Wróć teraz na górę do dźwigu i ustaw głaz nad przyciskiem, a następnie opuść go na niego. Otworzysz kolejne drzwi. Teraz musisz wrócić na drugą stronę przepaści – uważaj na piły, bo w drugą stronę skacze się już trudniej. Gdy przeskoczysz wyrwę stań na guziku i postaraj się przedostać na drugą stronę jak najszybciej, bo w przeciwnym wypadku drzwi się zamkną i trzeba będzie po raz kolejny przeskakiwać na drugą stronę. Gdy dostaniesz się już do środka urwij głowę architekta (makabryczna rodzinka swoją drogą) i wepchnij ją w czaszkę na drzwiach. Idź przed siebie korytarzem, następnie zejdź na dół po schodach, skieruj się w prawo, gdzie znajdziesz dwie skrzynie z doświadczeniem. Wykonaj save’a i wejdź po kolejnych schodach, a następnie zejdź po spirali.

Na dole czeka Cię dosyć trudna walka, ale można ją stosunkowo szybko zakończyć. Po pierwsze i najważniejsze – nie stój zbyt długo na stałym gruncie – po ok. 5 sekundach spłoniesz jak kaczuszka w piekarniku. Na początku podbiegnij na sam środek i odpal ‘Army of Hades’, potem stłucz łuczników, najlepiej rzucając nimi – przy okazji oberwie część harpii. Następnie walnij z ‘Poseidon’s Rage’ i dokończ Armią Hadesu. Niedobitki możesz już wybić ręcznie. Po walce przejdź przez przejście, wejdź po schodach, wykop drzwi i właź do środka. Podejdź do dźwigni i pociągnij za nią, a później naciśnij przy kufrze R2. Obejrzysz cut-scenkę i zjedziesz na dół. Wyciągnij skrzynię na zewnątrz i obejrzyj kolejną wstawkę.

THE PATH TO HADES

Czas pokazać Aresowi, że Ducha Sparty nie da się pokonać jakimś głupim kołkiem. Wejdź po kręgosłupie, skorzystaj ze skrzyń i zapisz grę. Przeskocz na platformę, a z niej do przodu, do skrzyni z doświadczeniem. Teraz wróć i skocz na prawo i przed siebie, aż dotrzesz do kolejnego kufra z czerwonymi kulami. Docierając do końca musisz pokonać parę płonących Satyr. Idź przed siebie, aż zobaczysz kręcące się ostrza – naturalnie musisz przejść na drugą stronę unikając zacięcia. Po drodze, po prawej znajdziesz skrzynię z doświadczeniem, podobnie jak i u końca drogi, z tymże tam będzie jeszcze „Łucznik w ogniu” do pokonania – łatwizna. Teraz skieruj się na prawo – na końcu jest skrzynia z kolejną porcją doświadczenia, a po drodze kolejny łucznik. Wróć i przeskocz na „wałek” po lewej stronie, idź do końca, a po drodze zgarnij skrzynię wraz z wrogiem po prawej stronie, wróć i zabij kolejnego łucznika. Teraz idź w lewo, przeskocz na kolejny wałek i idź w górę – znajdziesz tam dwie skrzynie z ogromną porcją doświadczenia oraz masę wkurzających harpii. Wracaj w dół i doskocz do kolejnej, tym razem większej, platformy. Zabij harpie i skacz na górny wałek. Gdy dotrzesz na drugą stronę możesz na chwilę odetchnąć z ulga – i nie martw się, też nienawidzę przesadnych elementów zręcznościowych… Wykonaj save’a, skorzystaj ze skrzyni, jeśli potrzebujesz i poskacz sobie po platformach – żeby nie było za łatwo, z drugiej strony będą do Ciebie pruli łucznicy. Unikaj strzał, powstrzymaj cisnące się na usta przekleństwa, przeskocz na drugi koniec i wykończ drani. Chwilę potem pojawi się Minotaur – zmiażdż go. Wskocz na prawą półkę, zabij 4 kolejne Minotaury i skorzystaj ze skrzyni. Przeskocz teraz na lewą stronę, zabij wrogów – musisz pokonać wszystkich, aby przejście się otworzyło. Teraz czeka cię kolejne cholerne wspinanie się po kretyńskim walcu z idiotycznymi ostrzami. Tutaj już możesz kląć – nienawidzę przedłużania gry na siłę. Musisz uważać, bo każdorazowe dotknięcie ostrza sprowadza Cię natychmiastowo na ziemię. Gdy po jakimś czasie dotrzesz na górę weź skrzynię z doświadczeniem, następnie zmieniającą się, zabij łuczników i wspinaj się po raz kolejny na górę.

Zapisz grę, skorzystaj ze skrzyń i idź przed siebie i na rozwidleniu platform skręć w prawo, aby zdobyć skrzynię z doświadczeniem. Teraz wróć i kontynuuj skakanie, aż dotrzesz do większego podestu. Musisz zabić 11 Satyr, aby przedostać się na drugą stronę. Polecam ‘Army of Hades’ na większość z nich w połączeniu z ‘Poseidon’s Rage’. Teraz skacz po platformach, zbierając na początku po lewej i prawej stronie skrzynie z doświadczeniem, a na końcu uważaj na łuczników. Zabij ich, wskakuj na górę, by obejrzeć scenkę i wespnij się na górze po linie.

THE TEMPLE OF THE ORACLE

Wykonaj save’a, nie bierz skrzyni z energią, chyba, że masz jej bardzo mało i biegnij do świątyni. Musisz pokonać 3 cyklopy – wypuść ze smyczy Armię Hadesu, a minotaury wykończ ręcznie. Teraz wróć na dół, aby uzupełnić zapasy many. Po powrocie na górę wbiegnij po schodach, zabij 3 gorgony i paru łuczników, a na górze przebiegnij przez most i wykończ kolejnych czterech. Na razie nie otwieraj skrzyni, chyba, że czegoś bardzo ci brakuje i wejdź do środka. Gdy napotkasz minotaury ponownie wypuść Armię Chaosu i podejdź odrobinę do przodu, by ta zajęła się także łucznikami. Uzupełnij teraz zapasy many ze skrzyni na dole i biegnij do wyjścia ze świątyni. Zeskocz na dół, skieruj się w prawo i zapisz grę. Weź obie skrzynie z doświadczeniem i zejdź na dół – czas skopać jeden ogromny tyłek!

ARES

Pierwsza forma jest dosyć banalna – na początku walki odpal ‘Rage of Gods’ i od razu ‘Army of Chaos’ i wciskaj szybko trójkąt, nie zapominając od wypuszczaniu kolejnych armii. Powinien paść po paru strzałach, a nad jego głową pojawi się kółko.

Druga faza jest odrobinę trudniejsza – zacznij jak poprzednio i korzystaj z ‘Army of Chaos’ do momentu wyczerpania many – później wykończ niedobitków pilnując przy tym, aby Twoja rodzina nie straciła za dużo życia.

Ostateczna forma Boga Wojny wymaga więcej machania mieczem, gdyż Kratos został pozbawiony mocy magicznych. Niemniej jednak, otrzymał potężny miecz bogów. Najlepszą taktyką, a zarazem najszybszą, jest błyskawiczne przejście do ofensywy wciskając L1 wraz z ‘X’ – Kratos wykona równie efektywne co efektowne combo, tłukąc Aresa niemiłosiernie. Większość ataków boga można zablokować, natomiast gdy zniknie pod wodą po prostu turlaj się tak, aby znaleźć się poza zasięgiem czterech skał. Gdy wreszcie padnie – rozkoszuj się filmem.

MOUNT OLYMPUS

Czas, aby Kratos zajął należne mu miejsce. Czyń więc honory. I złóż pokłon!
masz pytanie nie krępuj się pisz ;)

psx,ps2 forever

ODPOWIEDZ