Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

[PSX/PSone]Podkręcanie procesora w PlayStation

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

[PSX/PSone]Podkręcanie procesora w PlayStation

Post autor: ExGamer »

[center]Poradnik jest pisany na bazie tego z PSX dev. Użyte obrazki również są z tamtąd.[/center]

Wstęp:

Procesor [MIPS R3000] w PSX / PsOne taktowany jest szybkością 33,8mhz. Pozostałe podzespoły natomiast (GPU - procesor graficzny [graphics processing unit] 33,8 Mhz oraz SPU- procesor dźwiękowy [ Sound Processing Unit ] z 25Mhz. Kazdy z tych procesorow jest koordynowany przez Clock Chip, który wysła sygnały to kazdej kości [CPU / GPU/ SPU] z odpowiednia częstotliwością. Ważną dla nas informacją, jest to że Clock Chip za pomocą 1 nóżki [PINa] wysyla sygnal do CPU i GPU o czestotliwosci 67Mhz ktory jest rozdzielany po drodze na 2 [ po 33,8Mhz dla kazdego z procesorow ]. Nasz cel: połączyć bezpośrednio stopkę [PINa] Clock Chipa o częstotliwosci 67Mhz pod procesor główny [CPU] dzieki czemu dostaniemy podwóną dawkę mocy [pełne 67Mhz].

Potrzebne przedmioty:

Drucik [max 15 cm.]
Lutownica [najlepiej mała]
Penseta

Poradnik właściwy :D

Na początku musimy zidentyfikować procesor na płycie głownej. CPU zazwyczaj ma takie napisy na górze:
- CXD8606BQ / L9B0082
- CXD8606CQ / L9A0182

[center]Obrazek [/center]

Teraz Musimy zidentyfikować Clock Chip na płycie: Jest to 8 nóżkowy czip, oznaczony jako 2294 / 1914 albo podobnie.

[center]Obrazek [/center]

Teraz należy połączyć [zlutowac] miekkim kabelkiem [ oczywiscie z gumka ochronna ] 6 PIN Clock Chipa z 4 Pinem CPU

[center]Obrazek [/center]

Ok, To wszystko. Teraz podłaczamy naszą konsolke do sieci i sprawdzamy czy działa

[Info]: Na konsolach z podkręconym procem mozna zauważyć dłuższe [ minimalnie ] wgrywanie sie danych.

[Uwaga]: Wszystko co robisz, robisz na własną odpowiedzialność. Autor pomysłu jak i ja, nie biore zadnej odpowiedialnosci za uszkodzenia spowodowane niewłasciwym / nieumiejętnym podkręcaniem procesora PSXa.

Kod: Zaznacz cały

[Art: StreaK / Pomysł: Robert Ivy/UCM] z PSX DEV
Ostatnio zmieniony pt 21 lut, 2014 19:00 przez ExGamer, łącznie zmieniany 1 raz.
hasło do moich uploadów: 1234

tiger33
-#
Posty: 13
Rejestracja: ndz 07 cze, 2009 07:43

Post autor: tiger33 »

to co po go podkrecac skoro wolniej chodzi, napisales : " Na konsolach z podkręconym procem mozna zauważyć dłuższe [ minimalnie ] wgrywanie sie danych."

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

Szybszy procesor= wieksza moc obliczeniowa + wieksze zuzycie pradu :). Sadze ze podkrecenie procka przyspiesza nieco obliczenia w psxie czyli wyswietlanie polygonow a wiec przeklada sie to na lepsza szybkosc dzialania gry. Wczytywanie gry trwa dluzej - czyt loadingi sa czasami dluzsze.
Ale niestety jest to tylko moja opinia, nie znalazlem jeszcze zadnych danych ktore to potwierdzaja.
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
McMarycha
-#
Posty: 767
Rejestracja: sob 17 lip, 2010 20:56

Post autor: McMarycha »

To w końcu warto czy nie ?

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

mcmarycha, zależy. Jeżeli grasz w gry, które dużo liczą (czyt mają dużo obiektów 3D) to warto, poczekasz dłużej przy loadingu ale gra będzie płynniejsza. A jeśli nie masz takich gier to zostaw tak jak jest. Bo w grach 2D różnicy nie widać, ani w grach które mają mało obiektów trójwymiarowych. Na szybszym procesorze wstawki filmowe lepiej działają. Nie widać przeskoków klatek.
hasło do moich uploadów: 1234

Awatar użytkownika
Quake96
-#
Posty: 2237
Rejestracja: śr 24 cze, 2009 22:27
Lokalizacja: root:/
Kontakt:

Post autor: Quake96 »

ExGamer, szczerze mówiąc, to jest to operacja bardziej dla fanów "overclockingu". :) Większej różnicy to nie da, ale jak ktoś lubi to czemu nie... Chociaż ta kwestia loadingów. No i ryzyko, bo nie wiadomo czy coś się nie stanie. Tymbardziej że PSone (to tylko przykładowa konsola) grzeje się wystarczająco szybko, a jakby podkręcić procka to mogłoby to się odbić na temperaturze :P
SCEE™

Awatar użytkownika
McMarycha
-#
Posty: 767
Rejestracja: sob 17 lip, 2010 20:56

Post autor: McMarycha »

No dzięki i już wiem po prostu zrobię przełącznik i będę mógł sobie zmniejszać i zwiększać taktowność :D

xzer0

Post autor: xzer0 »

Genialny pomysł. Ciężko wpaść na takie proste i skuteczne rozwiązanie. Jak będzie wszystko gotowe to zrób zdjęcia i cały tutek po swojemu.

Awatar użytkownika
McMarycha
-#
Posty: 767
Rejestracja: sob 17 lip, 2010 20:56

Post autor: McMarycha »

xzer0 oczywiście z chęcią bym zrobił ale godzinę temu już wysłałem mojego psx'a, chyba że chciałby ktoś się zamienić za pegazusa obojętnie czy psx czy ps one byle by było sprawne i można było sprawdzić gry z inną taktownością procka

tomx1989
-#
Posty: 419
Rejestracja: pt 04 mar, 2011 22:51

Post autor: tomx1989 »

Zrobiłem wszystko według tego poradnika i nic. Konsola działa tak samo, prędkość wczytywania gier jest też taka sama. Do przeróbki dodałem włącznik żeby lepiej było widać różnice ale żadnych nie widać :-) Testowałem na kilku grach w tym drivera. Moim zdaniem jakiekolwiek różnice mogłyby być widoczne gdyby podkręcić procesor graficzny. Tak jak to jest w ps2 gdzie procesor jest ten sam jednak lepszy układ gpu zwiększa szybkość w niektórych grach.
Sega Mega Drive VA4
SNES
PSX SCPH-1002
PSX SCPH-7502
PS2 SCPH-70004
PS2 SCPH-50004, NA 80GB HDD
PSP 3003
PS TV
Gamecube
Wii 1TB
Xbox v1.0 300GB
Xbox 360 S 250GB
PS4 CUH-1216 500GB

Awatar użytkownika
McMarycha
-#
Posty: 767
Rejestracja: sob 17 lip, 2010 20:56

Post autor: McMarycha »

No wiesz może po prostu źle cos przylutowałeś i tyle, może by tak jakieś foto ?

mgssnake
-#
Posty: 2
Rejestracja: pt 07 sie, 2009 01:02

Post autor: mgssnake »

witam, ten filmik (niestety w języku niemieckim) ukazuje czynnosc podkrecania procesora w poczciwym szaraku
http://www.youtube.com/watch?v=HapnSOseDfw
Na koncu porównanie dzialania na grze DRIVER2 :-)
witam wszystkim. Starym dinozaurem ale PSX jest w moim sercu do końca życia :) Niby to układ scalony obdarzony elektrycznymi impulsami ale efekt jest wspaniały

Trzyzet
-#
Posty: 23
Rejestracja: czw 18 lip, 2013 13:11

Post autor: Trzyzet »

Witam, was po dłuuuuugiej przerwie. Od razu powiem że tok rozumowania kolegów wyżej jest błędny. Gry możemy podzielić na renderowane hardware'owo, czyli przy pomocy układu graficznego oraz na software'owo, czyli te renderowane poprzez CPU. I w grach z tej drugiej kategorii zobaczymy znaczącą poprawę wydajności, na przykład w Doomie czy Duke Nukem 3D. I dla tych dwóch gier polecam to zrobić :) Właśnie robię OC, jak dorwę przełącznik dwupozycyjny to wtedy nagram gameplay z i bez OC.


EDIT: No cóż, ktoś mnie wkurzył. Pisano o czwartym pinie więc go odpiąłem, dalej się wczytałem że to z prawej strony układu :evil: Podłączyłem tamtą nogę z powrotem, następnie odpiąłem od mobo prawidłową i podpiąłem do układu taktującego.


Krótko - 56 nogę CPU odpinamy od płyty PSXa i podłączamy ją do 6 nogi układu taktującego!


Loadingi znacznie szybsze, gry renderowane software'owo zgodnie z przewidywaniami znacznie przyspieszyły i stały się płynne. W Doomie w miejscach, gdzie jest ledwo 15 klatek jest równe i stabilne 30. Do gier renderowanych software'owo polecam zrobić OC.

Gomuł
-#
Posty: 34
Rejestracja: czw 05 sty, 2012 18:25

Post autor: Gomuł »

Czekam na wyniki. Jeszcze nie znam osoby, która zrobiła taką przeróbkę. Zawsze uważałem że ten mod jest zbędny. Kiedyś opracowałem pomysł, aby zamiast z clock chipa uciągnąć te 60Mhz to po prostu wydusić 100Mhz z oscylatora kwarcowego. Nie wiem czy psx to by wytrzymał. Taki oscylator widziałem w avt za 14zł. Ma on 4 piny w tym jeden nieużywany. Masa, napięcie, wyjście. Jeżeli masz płytę PU-18 (psx 5502) to w tym modelu można zwiększyć pamięć RAM do 8mb.

EDIT

Mam linki do sklepu.

Wersja 5V > http://sklep.avt.pl/generator-kwarcowy-100mhz.html

Wersja 3,3V/ > http://sklep.avt.pl/generator-kwarcowy- ... dip14.html

Trzyzet
-#
Posty: 23
Rejestracja: czw 18 lip, 2013 13:11

Post autor: Trzyzet »

Witaj, da się tak zrobić ale niestety przyspieszysz w ten sposób grę, dźwięk i wszystko inne, wiesz o co chodzi. SCPH-102 mam po podkręceniu, kupiłem wczoraj model SCPH-7002 za 10zł :!: Swoją drogą starsze modele się koszmarnie grzeją.

Wpisz w szukajce youtube'a "PSX OC". Jest film po całym poradniku pokazaną różnicę we wczytywaniu się gry na Driver 2.

ODPOWIEDZ