[PSX/PSone]Konwersja saveów NTSC na PAL i wrzucanie na
: ndz 15 sty, 2012 03:20
Siemka
Dzisiaj chciałbym przedstawić wam pewien projekt (a właściwie poradnik). Powstał on, ze względu na moje potrzeby. Cały projekt został stworzony we współpracy z userem LISTI, i jemu także należą się podziękowania za wyszukiwanie informacji w internecie oraz tłumaczenie ich. Ale przejdźmy do konkretów... Poradnik ten pokaże wam, jak przerobić obraz karty pamięci z save'em NTSC, na zapis gry PAL, który następnie wrzucimy na naszą kartę pamięci do konsoli PSX. Dzięki temu uzyskamy pełnoprawny zapis gry na karcie pamięci, który będzie działał. Niniejszy poradnik został przygotowany na przykładzie zapisu do gry "Gran Turismo 2". Osobiście to sprawdzałem i wszystko działa
Co będzie potrzebne:
- Konsola PSX/PSone
- Gra na PSX w regionie PAL
- Konsola PS2 wraz z FreeMCBoot
- Pendrive lub inny nośnik USB
- Kilka programów (Do pobrania STĄD )
Zaczynamy!
1. Pobieramy paczkę programów i rozpakowujemy ją.
2. Wchodzimy na stronę www.gamefaqs.com i pobieramy save do gry która nas interesuje.
3. Teraz instalujemy program PSXMemTool
4. Kopiujemy pliki "pbdwe60.dll" oraz "pbvm60.dll" z folderu "PSXMemTool" do folderu z programem.
5. Odpalamy wyżej wymieniony programik (Przez menu Start)
6. Wybieramy "Open" i wskazujemy na pobrany save ze strony "gamefaqs", po czym otwieramy go.
7. Klikamy dwukrotnie na zapisie gry. Otworzy nam się nowe okno.
8. Zmieniamy "Prod Code" na ten odpowiadający naszej płytce z grą (jest to kod np. SLUS-00004), oraz zmieniamy "Country" na "Europe", po czym naciskamy "Save". Okno powinno zniknąć.
9. Teraz w głównym oknie programu, wybieramy "Save". Zapisujemy plik w dowolnym miejscu (np. na Pulpit) i wpisujemy dowolną nazwę np. ZAPIS. Ustawiamy "Zapisz jako typ" na "ePSXe .mcr", po czym kilkamy "Zapisz"
10. Wyłączamy program PSXMemTool.
11. Uruchamiamy program "PSX GameEdit"
12. Wybieramy "File > Open MemCard Image" i wskazujemy plik który niedawno utworzyliśmy (ten z pulpitu)
13. Zaznaczamy kropeczkę, obok zapisu naszej gry.
14. Wybieramy " File-> Save Single Game Save"
15. Jako miejsce zapisu nowego pliku, wybieramy folder w którym znajduje się program "PSX Raw Convertor".
16. Teraz wyłączamy PSXGameEdit. wchodzimy do folderu z programem "PSX Raw Convertor"
17. Przeciągamy plik z zapisem gry na programik "PSXRC" (Metodą przeciągnięcia jednej ikony na drugą)
18. W folderze pojawi się nowy plik.
19. Kopiujemy go na pendrive.
20. Uruchamiamy PS2 z FMCB (oraz z memorką PSX w drugim slocie, oraz pendrivem w USB) i odpalamy program "uLaunchELF".
21. Wchodzimy do "mass" i kopiujemy plik z savem (ten który przed chwilą wzięliśmy z PC)
22. Wchodzimy do "mc:1" i wklejamy plik metodą "McPaste"
23. Gdy zapis się skopiuje, możemy wyłączyć konsolę i podłączyć memorkę do PSX/PSone.
24. Cieszymy się sprawnym zapisem gry na naszej karcie pamięci.
Cały poradnik został napisany przeze mnie (Quake96). Screeny również są mojego autorstwa. Całokształt projektu, został obmyślony przeze mnie (Quake96) oraz LISTIego. Zastrzegamy sobie prawa do tego poradnika. Ja Quake96, zabraniam kopiowania, całości, lub części poradnika (w tym screenów) bez naszej (Quake96 i LISTI) zgody. Mamy nadzieję, że ten poradnik przyda się wielu userom, a nasz projekt zostanie przez was doceniony.
Dzisiaj chciałbym przedstawić wam pewien projekt (a właściwie poradnik). Powstał on, ze względu na moje potrzeby. Cały projekt został stworzony we współpracy z userem LISTI, i jemu także należą się podziękowania za wyszukiwanie informacji w internecie oraz tłumaczenie ich. Ale przejdźmy do konkretów... Poradnik ten pokaże wam, jak przerobić obraz karty pamięci z save'em NTSC, na zapis gry PAL, który następnie wrzucimy na naszą kartę pamięci do konsoli PSX. Dzięki temu uzyskamy pełnoprawny zapis gry na karcie pamięci, który będzie działał. Niniejszy poradnik został przygotowany na przykładzie zapisu do gry "Gran Turismo 2". Osobiście to sprawdzałem i wszystko działa
Co będzie potrzebne:
- Konsola PSX/PSone
- Gra na PSX w regionie PAL
- Konsola PS2 wraz z FreeMCBoot
- Pendrive lub inny nośnik USB
- Kilka programów (Do pobrania STĄD )
Zaczynamy!
1. Pobieramy paczkę programów i rozpakowujemy ją.
2. Wchodzimy na stronę www.gamefaqs.com i pobieramy save do gry która nas interesuje.
3. Teraz instalujemy program PSXMemTool
4. Kopiujemy pliki "pbdwe60.dll" oraz "pbvm60.dll" z folderu "PSXMemTool" do folderu z programem.
5. Odpalamy wyżej wymieniony programik (Przez menu Start)
6. Wybieramy "Open" i wskazujemy na pobrany save ze strony "gamefaqs", po czym otwieramy go.
7. Klikamy dwukrotnie na zapisie gry. Otworzy nam się nowe okno.
8. Zmieniamy "Prod Code" na ten odpowiadający naszej płytce z grą (jest to kod np. SLUS-00004), oraz zmieniamy "Country" na "Europe", po czym naciskamy "Save". Okno powinno zniknąć.
9. Teraz w głównym oknie programu, wybieramy "Save". Zapisujemy plik w dowolnym miejscu (np. na Pulpit) i wpisujemy dowolną nazwę np. ZAPIS. Ustawiamy "Zapisz jako typ" na "ePSXe .mcr", po czym kilkamy "Zapisz"
10. Wyłączamy program PSXMemTool.
11. Uruchamiamy program "PSX GameEdit"
12. Wybieramy "File > Open MemCard Image" i wskazujemy plik który niedawno utworzyliśmy (ten z pulpitu)
13. Zaznaczamy kropeczkę, obok zapisu naszej gry.
14. Wybieramy " File-> Save Single Game Save"
15. Jako miejsce zapisu nowego pliku, wybieramy folder w którym znajduje się program "PSX Raw Convertor".
16. Teraz wyłączamy PSXGameEdit. wchodzimy do folderu z programem "PSX Raw Convertor"
17. Przeciągamy plik z zapisem gry na programik "PSXRC" (Metodą przeciągnięcia jednej ikony na drugą)
18. W folderze pojawi się nowy plik.
19. Kopiujemy go na pendrive.
20. Uruchamiamy PS2 z FMCB (oraz z memorką PSX w drugim slocie, oraz pendrivem w USB) i odpalamy program "uLaunchELF".
21. Wchodzimy do "mass" i kopiujemy plik z savem (ten który przed chwilą wzięliśmy z PC)
22. Wchodzimy do "mc:1" i wklejamy plik metodą "McPaste"
23. Gdy zapis się skopiuje, możemy wyłączyć konsolę i podłączyć memorkę do PSX/PSone.
24. Cieszymy się sprawnym zapisem gry na naszej karcie pamięci.
Cały poradnik został napisany przeze mnie (Quake96). Screeny również są mojego autorstwa. Całokształt projektu, został obmyślony przeze mnie (Quake96) oraz LISTIego. Zastrzegamy sobie prawa do tego poradnika. Ja Quake96, zabraniam kopiowania, całości, lub części poradnika (w tym screenów) bez naszej (Quake96 i LISTI) zgody. Mamy nadzieję, że ten poradnik przyda się wielu userom, a nasz projekt zostanie przez was doceniony.