Skup plastiku, sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, praca w policji testy do policji testy policja, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, agencja modelek, Sklep "GO TO THE SHOP" Super! zniżki, Historia Aukcji USA Copart IAA, Pożyczki pod zastaw nieruchomości, Copart IAA Api

[PSX/PSone]Caetla - opis / flashowanie

Moderator: Moderatorzy

xzer0

[PSX/PSone]Caetla - opis / flashowanie

Post autor: xzer0 »

Jeśli chcemy się w to bawić potrzebne nam są następujące rzeczy. PlayStation z szerokim portem, cart typu Action Replay, GameShark, Explorer czy jeszcze inny. To naprawdę nie ma większego znaczenia, byle by obsługiwał opcje flashowania. Program do flashowania carta na Caetla z założenia rozpoznaje tylko trzy typy cartów wymienione powyżej, ale lewe hacki zazwyczaj identyfikowane są jako jeden z wyżej wymienionych systemów. Firmy produkujące tego typu rzeczy zazwyczaj chwalą się ze ich produkt można aktualizować o nowe wersje lub przesyłać kody bezpośrednio z PC do konsoli. Na to należy zwrócić uwagę, ponieważ niektóre carty tej opcji nie posiadają. Uboższa elektronika i tani szajs z Tajwanu. Aż się wierzyć nie chce na czym ludzie oszczędzają. Potrzebny będzie nam również COMMS link, a jest to rzeczą ważną, bo jakoś podłączyć sprzęt trzeba.

Mała uwaga [dop. xzer0] Karty Action Replay i ich kopie ( Gold Finger, Game Shark, Game Hunter) podłączamy kablem PC COMMS, który obecnie jest towarem niedostępnym. Jedynie kart Xplorer jako jedyny możemy podłączyć kablem LPT. Jest na allegro cała masa LPT i różnych przejściówek.

Caetla DOWNLOAD

Obrazek





Cart ma na tyłach wyjście w które wpinamy kabelek, druga końcówka wkładana jest w port PC. Jeśli chcemy używać Caetla, musimy oczywiście zaopatrzyć się w sam rom z programem. Wystarczy wpisać "Caetla download" i już jedziemy z koksem (Link jest wyżej). Po zassaniu programu w postaci romu *.bin czas na ściągnięcie reszty. Wystarczy pobawić się wyszukiwarką i powpisywać"Caetla flash tools" "Caetla tools" i tym podobne (Link również wyżej). Każdy kto choć raz szukał czegoś w sieci i znalazł to, poradzi sobie.
Obrazek



Po ściągnięciu wszystkich odpowiednich programów, romu z Caetla, podłączeniu carta włożonego do PlayStation z PC zaczynamy flashowanie. Plikiem Caeflash.com ładujemy obraz carta na nasz cart. Komendy którymi wykonujemy tą czynność pokażą się po odpaleniu pliku. Całość można obsługiwać z poziomu DOS. Caetla [port] [rom] i już nie mamy AR ani GS tylko Caetla.

Obrazek





Po flashowaniu całość staje się prozaicznie prosta. Można się bawić do upadłego. Trzeba jednak zaopatrzyć się w narzędzia, które zazwyczaj do ściągnięcia są w pakietach zip, które są śmiesznie małe, wiec nie trzeba szukać wszystkiego po pliku. Najpotrzebniejsze rzeczy to:

MCOWN / UP.COM - Download i upload save'ów. Tu przydaje się demo save loader. Każdy save na dysku bez potrzeby posiadania dex drive.

CATFLAP.COM - Kompleksowe narzędzie do przesyłania binariów do ramu konsoli. Alternatywa dla PSXEXE.COM. Dzięki Catflap możesz sprecyzować argi [argumenty] aby program załadowany został do danego adresu w pamięci. Program posiada czytelny help, wiec problemów z jego obsługą być nie powinno.

TIMUP / DOWN.COM - Tego praktycznie nie trzeba opisywać. Każdy posiadacz urządzenia typu Action Replay zdążył już zauważyć że po resecie konsoli można oglądać ostatni obraz z pamięci. Program ten zgrywa stan jako grafikę dzięki czemu możemy strzelać najczystsze z najczystszych screenów.

To podstawowe programy. Mamy jeszcze CODEUP / DOWN.COM dzięki któremu możemy ładować cale pakiety kodów do setek gier poprzez odpalenie jednego tylko pliku. Można wpisać pakiet kodów z klawiatury a potem dograć go na cart unikając żmudnego wklepywania z pada.

Na koniec przestroga. Zanim zaczniesz bawić się we flashowanie, ściągnij z sieci odpowiednik swojego carta w postaci romu i program którym możesz cart flashowac. Jeśli dobrze pamiętam, w części developerskiej nieaktualizowanej od lat strony Paradox można takowy program zassać. O obraz carta musicie się jednak postarać sami.

I jeszcze dwa zdania dotyczące obsługi catflap i odpalania programów przez kabel. Jeśli programowanie pamięci to dla ciebie czarna magia, nie ryzykuj utraty danych z carta i nie baw się w Caetla. To naprawdę ciężki orzech do zgryzienia jeśli nie jesteś zaznajomiony z tematem od strony warsztatu. To po prostu dobra rada. Zawsze można próbować, ale takich rzeczy nie nauczysz się z sieciowego tutorialu w 20 minut. Jeśli temat jest ci obcy, wymagać to będzie ogromu pracy i zaznajamiania się z programowaniem. Niech nikt mylnie nie myśli że Caetla to łatwy sposób na odpalenie gry zanim się ja wypali na płytę, tak żeby sobie przetestować.

Autor: Morden


Poradnik pochodzi z nieistniejącej już strony psx-dev. Nie jestem autorem tego artykułu i nie mam do niego żadnych praw.
Ostatnio zmieniony pt 21 lut, 2014 19:22 przez xzer0, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
ExGamer
-#
Posty: 1865
Rejestracja: ndz 04 lip, 2010 18:53
Lokalizacja: Skrzypne/Kraków
Kontakt:

Post autor: ExGamer »

Brak polskich liter. A mógłbyś także dodać coś od siebie. :) A takie pytanie, kontaktowałeś się z Mordenem czy możesz wykorzystać jego poradnik? (ja swego czasu pytałem się Streak-a o to) :)
hasło do moich uploadów: 1234

xzer0

Post autor: xzer0 »

Generalnie to nie, ale i tak ciężko by było się z nim skontaktować.

ODPOWIEDZ