[Emulatory]Konfiguracja ePSXe 1.7.0 + Shadery
: wt 16 lut, 2010 00:02
[center]W tym temacie, jak sama nazwa wskazuje wyjaśnię wam jak prawidłowo skonfigurować emulator wraz z shaderami, czyli gdzie i jakie cieniowanie stosować w grach.[/center]
[center]Na początek pobieramy emulator: [/center]
[center][/center]
[center]Gdy już mamy emulator rzeczą jasną trzeba go zainstalować, klikamy na plik epsxe170 wybieramy ścieżkę gdzie chcemy zainstalować
(proponuje C:/Program Files/ePSXe 1.7.0)
Po zainstalowaniu emulatora, z paczki którą pobraliśmy należy skopiować plik "zlib1.dll" oraz folder " Shaders" i wkleić do głównego folderu emulatora
(C:/Program Files/ePSXe 1.7.0).[/center]
[center]Czas przejść do konfiguracji, żeby nie było żadnych problemów to od razu uprzedzam, wybieramy wszystko to co podświetlone mamy na niebiesko, tak jak widać to na screen'ach:[/center]
[center]1. z głównego folderu emulatora uruchamiamy plik "ePSXe 1.7.0" przechodzimy do zakładki Config / Wizard Guide(ukazuje się również podczas pierwszego uruchamiania)[/center]
[center][/center]
[center]2. Wyświetli nam się okno konfiguracji, klikamy Config:[/center]
[center][/center]
[center]3.Następnie wybieramy jeden z biosów:[/center]
[center][/center]
[center]4. Kolejna bardzo ważna rzecz mianowicie plugin graficzny. Ustawienia dla posiadaczy kart Nvidia GeForce "Pete's OpenGL":[/center]
[center][/center][center]i klikamy Config[/center]
[center]5. Tutaj ważna informacja, podaje ustawienia dla osób posiadające słabsze komputery oraz posiadaczy mocniejszych:
Ważne!!-Desktop Resolution tutaj ustawiamy rozdzielczość swojego monitora.
Poniższe ustawienia stosujemy dla komputerów z procesorem jednordzeniowym o taktowaniu najlepiej 2.0Ghz i kartą graficzną 128 MB jeśli gry chodzą wolno należy zmniejszyć ustawienia.[/center]
[center][/center]
[center]Zaś te ustawienia stosujemy dla komputerów dwurdzeniowych i kartą graficzna 256 MB, lecz lepiej gdyby była to karta 512MB dlaczego? O tym napisze później.[/center]
[center][/center]
[center]6. Kolejną bardzo ważną rzeczą jest dźwięk wybieramy plugin widoczny na screenie i przechodzimy dalej:[/center]
[center][/center]
[center]7. To samo postępujemy z następnymi ustawieniami, które dotyczą ustawień napędu Cd, wybieramy te widoczne na screenie i przechodzimy dalej[/center]
[center][/center]
[center]8.Ostatnia czynność również ważna jak pozostałe, mianowicie konfiguracja pada, wybieramy controller 1:[/center]
[center][/center]
[center]Jeśli posiadamy zwykłego pada, bez analogów i wibracji w punkcie 1 wybieramy opcje Digital, ustawiamy według schematu i pomijamy punkt 3. [/center]
[center][/center]
[center]Jeżeli zaś posiadamy pada z analogiem oraz wibracjami w punkcie 1 wybieramy opcje DualShock, w punkcie 2 drugim wybieramy opcje DX Joy1[/center]
[center][/center]
[center]Jeśli zaś mowa o wibracjach w punkcie 3działanie każdego silnika jest następujące:[/center]
Big Motor Constant: Bardzo silne wibrowanie lewego silniczka.
Big Motor Sine: Silne wibrowanie prawego silniczka. (słabszy niż Constant)
Small Motor Constant: Bardzo nieznaczna praca lewego silniczka.
Small Motor Sine: Nieznaczna praca prawego silniczka. (silniejszy niż Constant)
Rekomendowane ustawienia dla Big Motor-> Constant a dla Small Motor-> Sine, po skonfigurowaniu pada dajemy ok przechodzimy dalej i to by było na tyle jeśli chodzi o prawidłową emulację ePSXe 1.7.0
Aby włączyć grę należy uruchomić ePSXe 1.7.0
następnie wybieramy zakładkę File / Run CDROM jeśli posiadamy grę na płycie, jeśli zaś posiadamy obraz danej gry na dysku wybieramy File / Run ISO i wyszukujemy obrazów z gry.
SHADERY
Dzięki cieniowaniu gry z Psx'a nabierają świeżości i wyglądają dużo lepiej niż dotychczas mieliśmy okazję widzieć. Do obsługi shaderów dobrze jest posiadać minimum kartę graficzną 256 MB z obsługą OpenGL 2 i pixel shader 2.0, zalecane jest posiadanie karty graficznej 512MB gdyż testowałem u znajomego na karcie 256 MB i nie za bardzo sobie radziła z obsługą shaderów w niektórych grach tzn. spadek prędkości o kilka fps'ów, lecz posiadacze kart 256 MB nie powinni się zniechęcać i spróbować.
Przechodzimy do konfiguracji shaderów, uruchamiamy nasz emulator wybieramy zakładkę Config/ Video i Configure czyli przechodzimy do konfiguracji naszego plugina graficznego "Pete's OpenGL2 Driver 2.9"
[center][/center]
W obszarze niebieskim wybieramy efekt cieniowania, tutaj interesuje nas opcja 5 czyli GLSlang Files(gpuPeteOGL2.slv / slf)
Na czerwono zaznaczyłem przycisk dzięki któremu wyszukujemy nasze shadery przykładowa ścieżka C:Program Files\ePSXe 1.7.0\Shaders
W czarnym oznaczono poziom efektu cieniowania, dla posiadaczy kart z pamięcią 256 MB jeśli gry z efektem cieniowania działają wolniej, należy zmniejszyć poziom cieniowania.
Jakie cienie stosować? Do gier 3d polecam Cartoon Shaders Class C / Cartoon Shader 1 dzięki temu kolory są intensywniejsze a postacie i samo otoczenie ostrzejsze oraz wyraźniejsze, ale wybór należy do was. W przypadku gier 2d można również stosować ten typ cieniowania pod warunkiem, że nie są to gry renderenowane np: Resident Evil, Final Fantasy, ponieważ ten efekt cieniowania na tłach 2d nie najlepiej wypada.
A tak wyglądają gry z jednym z wielu shaderów Cartoon Shaders Class C i dla porównania bez shaderów :
[center][/center][center][/center]
[center][/center][center][/center]
[center][/center][center][/center]
[center]by Drakson[/center]
[center]Na początek pobieramy emulator: [/center]
[center][/center]
[center]Gdy już mamy emulator rzeczą jasną trzeba go zainstalować, klikamy na plik epsxe170 wybieramy ścieżkę gdzie chcemy zainstalować
(proponuje C:/Program Files/ePSXe 1.7.0)
Po zainstalowaniu emulatora, z paczki którą pobraliśmy należy skopiować plik "zlib1.dll" oraz folder " Shaders" i wkleić do głównego folderu emulatora
(C:/Program Files/ePSXe 1.7.0).[/center]
[center]Czas przejść do konfiguracji, żeby nie było żadnych problemów to od razu uprzedzam, wybieramy wszystko to co podświetlone mamy na niebiesko, tak jak widać to na screen'ach:[/center]
[center]1. z głównego folderu emulatora uruchamiamy plik "ePSXe 1.7.0" przechodzimy do zakładki Config / Wizard Guide(ukazuje się również podczas pierwszego uruchamiania)[/center]
[center][/center]
[center]2. Wyświetli nam się okno konfiguracji, klikamy Config:[/center]
[center][/center]
[center]3.Następnie wybieramy jeden z biosów:[/center]
[center][/center]
[center]4. Kolejna bardzo ważna rzecz mianowicie plugin graficzny. Ustawienia dla posiadaczy kart Nvidia GeForce "Pete's OpenGL":[/center]
[center][/center][center]i klikamy Config[/center]
[center]5. Tutaj ważna informacja, podaje ustawienia dla osób posiadające słabsze komputery oraz posiadaczy mocniejszych:
Ważne!!-Desktop Resolution tutaj ustawiamy rozdzielczość swojego monitora.
Poniższe ustawienia stosujemy dla komputerów z procesorem jednordzeniowym o taktowaniu najlepiej 2.0Ghz i kartą graficzną 128 MB jeśli gry chodzą wolno należy zmniejszyć ustawienia.[/center]
[center][/center]
[center]Zaś te ustawienia stosujemy dla komputerów dwurdzeniowych i kartą graficzna 256 MB, lecz lepiej gdyby była to karta 512MB dlaczego? O tym napisze później.[/center]
[center][/center]
[center]6. Kolejną bardzo ważną rzeczą jest dźwięk wybieramy plugin widoczny na screenie i przechodzimy dalej:[/center]
[center][/center]
[center]7. To samo postępujemy z następnymi ustawieniami, które dotyczą ustawień napędu Cd, wybieramy te widoczne na screenie i przechodzimy dalej[/center]
[center][/center]
[center]8.Ostatnia czynność również ważna jak pozostałe, mianowicie konfiguracja pada, wybieramy controller 1:[/center]
[center][/center]
[center]Jeśli posiadamy zwykłego pada, bez analogów i wibracji w punkcie 1 wybieramy opcje Digital, ustawiamy według schematu i pomijamy punkt 3. [/center]
[center][/center]
[center]Jeżeli zaś posiadamy pada z analogiem oraz wibracjami w punkcie 1 wybieramy opcje DualShock, w punkcie 2 drugim wybieramy opcje DX Joy1[/center]
[center][/center]
[center]Jeśli zaś mowa o wibracjach w punkcie 3działanie każdego silnika jest następujące:[/center]
Big Motor Constant: Bardzo silne wibrowanie lewego silniczka.
Big Motor Sine: Silne wibrowanie prawego silniczka. (słabszy niż Constant)
Small Motor Constant: Bardzo nieznaczna praca lewego silniczka.
Small Motor Sine: Nieznaczna praca prawego silniczka. (silniejszy niż Constant)
Rekomendowane ustawienia dla Big Motor-> Constant a dla Small Motor-> Sine, po skonfigurowaniu pada dajemy ok przechodzimy dalej i to by było na tyle jeśli chodzi o prawidłową emulację ePSXe 1.7.0
Aby włączyć grę należy uruchomić ePSXe 1.7.0
następnie wybieramy zakładkę File / Run CDROM jeśli posiadamy grę na płycie, jeśli zaś posiadamy obraz danej gry na dysku wybieramy File / Run ISO i wyszukujemy obrazów z gry.
SHADERY
Dzięki cieniowaniu gry z Psx'a nabierają świeżości i wyglądają dużo lepiej niż dotychczas mieliśmy okazję widzieć. Do obsługi shaderów dobrze jest posiadać minimum kartę graficzną 256 MB z obsługą OpenGL 2 i pixel shader 2.0, zalecane jest posiadanie karty graficznej 512MB gdyż testowałem u znajomego na karcie 256 MB i nie za bardzo sobie radziła z obsługą shaderów w niektórych grach tzn. spadek prędkości o kilka fps'ów, lecz posiadacze kart 256 MB nie powinni się zniechęcać i spróbować.
Przechodzimy do konfiguracji shaderów, uruchamiamy nasz emulator wybieramy zakładkę Config/ Video i Configure czyli przechodzimy do konfiguracji naszego plugina graficznego "Pete's OpenGL2 Driver 2.9"
[center][/center]
W obszarze niebieskim wybieramy efekt cieniowania, tutaj interesuje nas opcja 5 czyli GLSlang Files(gpuPeteOGL2.slv / slf)
Na czerwono zaznaczyłem przycisk dzięki któremu wyszukujemy nasze shadery przykładowa ścieżka C:Program Files\ePSXe 1.7.0\Shaders
W czarnym oznaczono poziom efektu cieniowania, dla posiadaczy kart z pamięcią 256 MB jeśli gry z efektem cieniowania działają wolniej, należy zmniejszyć poziom cieniowania.
Jakie cienie stosować? Do gier 3d polecam Cartoon Shaders Class C / Cartoon Shader 1 dzięki temu kolory są intensywniejsze a postacie i samo otoczenie ostrzejsze oraz wyraźniejsze, ale wybór należy do was. W przypadku gier 2d można również stosować ten typ cieniowania pod warunkiem, że nie są to gry renderenowane np: Resident Evil, Final Fantasy, ponieważ ten efekt cieniowania na tłach 2d nie najlepiej wypada.
A tak wyglądają gry z jednym z wielu shaderów Cartoon Shaders Class C i dla porównania bez shaderów :
[center][/center][center][/center]
[center][/center][center][/center]
[center][/center][center][/center]
[center]by Drakson[/center]