Strona 1 z 1

Pandora

: ndz 19 wrz, 2010 11:53
autor: ExGamer
Pandora posiada otwarty system operacyjny w całości bazujący na Linuksie. Pandora została zaprojektowana jako kieszonkowa konsola do gier, podobna do Playstation Portable lub Nintendo DS, połączona z możliwościami zaawansowanego palmtopa (posiada 43-klawiszową klawiaturę).

Jednym z głównych zastosowań Pandory są gry wideo z segmentu homebrew oraz emulacja innych systemów komputer/konsola, które będą możliwe dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości komponentów specjalnie przygotowanych dla Pandory przez firmę Texas Instruments – OMAP 3530 SoC. Pandora jako kieszonkowa konsola ma potencjał, aby emulować Sony PlayStation i większość starych maszyn włączając w to Sega Mega Drive, Nintendo Entertainment System, Super Nintendo, wszystkie komputery 8- i 16-bitowe tj. Amiga, Atari ST, Commodore 64, Atari XL/XE oraz wiele innych. Te ostatnie będą w pełni obsługiwane dzięki analogowej klawiaturze dostępnej w konsoli Pandora.

Dodatkowo, dzięki bardzo silnemu procesorowi (prawie 2 razy szybszemu niż w konkurencyjnej kieszonkowej konsoli Playstation Portable) będzie możliwość emulowania konsoli Nintendo 64.

Pandora będzie używała standardowych bibliotek, takich jak OpenGL ES2 czy SDL, dostępnych za darmo w ramach otwartego oprogramowania, pozwalając każdemu kto tylko posiada wiedzę programistyczną do tworzenia gier, emulatorów czy aplikacji dla Pandory. Wielu programistów z środowiska GP2X zadeklarowało aktywnie wspierać Pandorę tworząc oprogramowanie do niej.

Specyfikacja konsoli

procesor Texas Instruments OMAP3530, częstotliwość 600 MHz (przetaktowywanie do 900 MHz[2])
256 MB DDR-333 SDRAM
512 MB pamięci NAND FLASH
IVA2+ audio / procesor wideo (bazujący na TMS320C64x+ Rdzeń DSP @ 430 MHz) używający technologii TI's DaVinci
ARM Cortex-A8 – superskalarny mikroprocesor
PowerVR SGX 530 (110 MHz) OpenGL ES 2.0 z trójwymiarową akceleracją sprzętową
Zintegrowany Wi-Fi 802.11b/g
Zintegrowany Bluetooth 2.0 + EDR (3 Mbit/s)
Ekran dotykowy o rozdzielczości 800 × 480 LCD, szerokość ekranu 4,3", 16,7 milionów kolorów (jasność 300 cd/m², kontrast: 450:1)
Podwójne gałki analogowe;
Krzyżyk sterujący oraz 4 przyciski + 2 przyciski ramienne
podwójny slot SDHC (mogące obsłużyć aż do 64 GB pamięci)
Wyjście słuchawkowe / wejście słuchawkowe [o parametrach – 150 mW/na kanał w 16 ohms, 99 dB SNR]
Wyjście TV (composite i S-Video)
Wbudowany mikrofon oraz możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu
43-klawiszowa klawiatura QWERTY i klawiatura numeryczna
Port USB 2.0 OTG (480 Mb/s) z możliwością ładowania wewnętrznych akumulatorów Pandory
Port USB 2.0 (480 Mb/s)
Zewnętrznie dostępny UART do celów odpluskwiania debug
Brick prevention z wbudowanym zintegrowanym programem rozruchowym
System operacyjny Linux (jądro 2.6.x)
bateria litowo-jonowa – 4200 mAH
Pandora umożliwia bezbłędną pracę przez około 10 godzin na bateriach litowo-jonowych
Rozmiar: 140 × 83 × 27 mm

[center]Obrazek[/center]

: sob 29 paź, 2011 23:35
autor: markomen1
wyglądem to przypomina taką (lepszą i gorszą) wersje nintendo ds
lepszą- ze względu na obecność klawiatury co za tym idzie gorszą i tych dziwnych analogów
gorszą- ze względu na brak tego śmiesznego dotykowego ekraniku :)[/i]

: pn 31 paź, 2011 12:37
autor: Damianero1993
Z tego ,co podało pewne źródło cena tego maleństwa grubo przekracza 1000 zł (jeśli się nie mylę),więc zakup tego sprzętu wiąże się z dużym zastanowieniem.Same parametry tego sprzętu są kosmiczne-bije na głowę inne produkcje tego typu,a i wielkość tego portable nie powinna sprawiać problemu.

: śr 09 lis, 2011 08:42
autor: Cloud Strife
To ciekawe. Jak bede miał niedługo wiekszy przypływ gotówki to zainteresuję się tą konsolą.
Pytanie gdzie bedzie można nabyć to cacko? Bo coś mi się zdaje ze pewnie tylko w Japan/Usa. Ma ktoś jakieś dodatkowe info?

: śr 09 lis, 2011 13:25
autor: Ostry96
Ale to taka na licencji - czy bardziej ala podróba "czegoś"?
Bo co jak co nutkę Nintendo widać

: śr 09 lis, 2011 16:46
autor: ExGamer
To taka na licencji. :) Popatrz na parametry tej konsolki. Jest mocarna. :]