1. Przede wszystkim stwierdzenie jednego z forumowiczów:
Z którym się zgadzam, oprócz tego kosza.Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze gry sciagniete w iso mozna od razu wyrzucic do kosza.
Nie raz zdazylo nie uslyszec muzyki lub co gorsza gra w ogole nie odpalila. Dlatego preferuje formaty *.bin *.cue.
2. Hm... nazwijmy to nierozróżnianiem plików. Albo błędną manierą określania "co to jest" po ikonce pliku.
A więc od punktu 2., zauważyłem że niektórzy starają się rozpoznawać iso lub .bin (gdy nie ma .cue) po ikonce, gdyż doszli do wniosku że skoro np. .mds/.mdf ma wygląd takich dwóch czerwonych karteczek z napisem 'mds' i 'mdf', to gdy widzą ikonkę powerarchiwer z napisem ISO to już wiedzą z czym mają do czynienia... hm... nic bardziej mylnego!
Co postaram się za reprezentować za pomocą skanów(zrzutów), i przedstawię jak najprościej rozróżnić co jest co.
A więc przygotowałem dwa foldery: jeden z ISO, drugi z .bin/.cue (pamiętajmy że może się zdarzyć że będziemy w tym drugim przypadku mieć tylko .bin)
No i po sprawie, wiemy już że na "rzut" oka niczego nie widzimy, nawet najeżdżając kursorem myszy na któryś z plików (ISO czy .bin)
niczego konkretnego się nie dowiemy.
A więc dalej używając najpopularniejszego programu jakim jest alcohol120%, możemy stwierdzić że choć ikonki są takie same to jednak diametralnie te dwa pliki (ISO i .bin) się różnią.
I tak po przez kreatora nagrywania, stwierdzamy że:
a dokładniejsze dane mamy gdy wciśniemy "otwórz":
No i powoli zbliżamy się do punktu 1.
A więc jak kolega napisał z plikami .ISO są problemy przy poprawnym "chodzeniu" gry, więc musimy przekonwerterować na inny format np. .bin/.cue (albo na np. .ccd/.sub/.img) http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t=83
Muszę dodać że akurat ze skanów (ten konkretnie przypadek powyżej) nie wynika różnica w wielkości, to zazwyczaj wielkość się zmienia i prawie zawsze gdy ISO przekonwerterujemy to uzyskamy większy .bin.
Tak więc zgadzamy się z drugą częścią wypowiedzi:
I teraz będzie "chodzić" nam muzyka itp, i nawet gra nam się "załaduje".Dlatego preferuje formaty *.bin *.cue.
A teraz sprawa PS2:
Format ISO jest przeznaczony do płyt DVD i tu nie ma praktycznie sprawy, bo nagrywamy na płytkę DVD i "wszystko gra"
"Schody" się zaczynają gdy mamy ISO, ale gra jest na CD, to wtedy musimy też zrobić konwert na .bin/.cue. Bo niestety gra się nam inaczej nie odpali. I nawet mamy kilka przykładów w pobieralni Playstation2 http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t= ... ght=tekken
Oczywiście nie musimy koniecznie konwertować na .bin/.cue, możemy na macierzyste pliki alcoholu czyli .mds/.mdf., lub clonecd .ccd/img/sub, lub dla nero .nrg, ale to już zostawiam każdemu do własnego uznania.
Konwert jak i co tu: http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t=83
CUEMAKER
[center]I to by było na tyle
[/center]
[center]
michael69
[/center]