
Blood Omen: Legacy of Kain (1996)
to przygodowa gra akcji otwierająca serię opowiadającą o walce wampirów i upadłych aniołów w gotyckim świecie Nosgoth. W pierwszej części gracz wciela się w rolę niedoświadczonego wampira o imieniu Kain, którego celem staje się zemsta na swoich mordercach.
Grafika wykonana jest w technologii 2D przy użyciu sprite’ów. Oprócz typowo zręcznościowej walki, rozgrywka zawiera wiele elementów RPG. Kain może korzystać z różnorodnego wyposażenia przechowywanego w plecaku oraz używać coraz mocniejszych czarów. Przedstawiony w grze świat charakteryzujące się atmosferą tajemniczości i grozy.
Producent: Silicon Knights
Wydawca: Crystal Dynamics
Data wydania: 1997
Gatunek: Action-adventure
Tryb gry: Singleplayer
Platforma: Playstation, PC
Nośniki: 1 CD
Język: różne
Wymagania: 100 MHz CPU, 16 MB RAM, DirectX 3.0, 12 MB HDD, Windows 95
Kontrolery: Klawiatura, Mysz, Gamepad
W roku około -520 (data w stosunku do upadku The Pillars, które są elementem kluczowym serii gier) wampiry świetnie prosperują w Nosgoth. Krąg Dziewięciu w obawie przed nimi powołuje do życia Zakon Sarafanów. Zaczynają się czystki wampirów. Wiele wieków później Hash'ak'gik opanowuje ciało Mortaniusa (Strażnika Śmierci) i Mortanius zabija Ariel (strażniczkę Filaru Równowagi). Śmierć jednego ze strażników The Pillars powoduje, że rodzi się następca. Wtedy też rodzi się Kain. Kain był młodym nieco znudzonym szlachcicem żyjącym w Nosgoth. Dla rozrywki podróżuje i poznaje okolicę. (Od tego momentu rozpoczynamy grę.) Podczas jednej ze swych podróży zostaje zamordowany przez najemników i trafia do świata ciemności. Tam wita go Mortanius (strażnik Filaru Śmierci), który proponuje mu powrót do świata w postaci wampira, dzięki czemu Kain mógłby odnaleźc swoich oprawców i ich zgładzić. Kain nie ma pojęcia, że to on miał być następcą Ariel przy Filarze Równowagi. Nie wie też, że Mortanius (opanował go wtedy Hash'ak'gik) po zabiciu Ariel doszedł do wniosku, że równowagę filarom może przywrócić śmierć wszystkich strażników nie wyłączając jego samego. Zaczął swój plan od wynajęcia morderców Kaina i zabicia go, a następnie chce wykorzystać Kaina wampira do zabicia pozostałych członków Kręgu. Oczywiście sam Kain nie ma pojęcia, że jest tylko narzędziem w rękach Nekromanty. Kain po odnalezieniu swoich zabójców szybko rozprawia się z nimi, a następnie wyrusza do The Pillars, gdzie spotyka ducha Ariel. Kain wyrusza dalej zabić wszystkich strażników począwszy od Nupraptora (strażnika Filaru Umysłu), który popadł w obłęd i zamknął się w swojej twierdzy w kształcie czaszki. Po pokonaniu Nupraptora główny bohater spotyka Voradora, najstarszego z wampirów. Vorador zabija Maleka (którego nie potrafił pokonać Kain, a Kain rozprawia się z Bane (strażnik Filaru Natury) i DeJoule (strażniczkę Filaru Energii). Następnie udaje się do Avernus Catedral, gdzie znajduje Soul Reaver i zabija Azimuth (strażniczkę Filaru Wymiaru). Potem Kain trafia do Willendorfu, miasta którym rządzi Król Ottmar. Ottmar jest zdesperowany, gdyż duszę jego córki zabrał Elzevir i ogłasza, że odda królestwo temu, kto odzyska duszę córki (pokona Elzevira), nawet jeśli jest to wampir. Kain przyjmuje wyzwanie 'odzyskuje' córkę Ottmara jednak w zamian nie chce królestwa tylko armię. W tym samym czasie na podbój Willendorfu wyrusza Nemesis z najsilniejszą armią w historii. Kain z armią Ottmara postanwia zatrzymać Nemesisa, jednak plan się nie udaje. Armia ponosi sromotną klęskę. Kain udaje się do Moebiusa, a z kolei ten wysyla go w przeszłość do roku -50 przed upadkiem The Pillars, by Kain zabił Williama Sprawiedliwego znanego później jako Nemesis. Moebius daje młodemu jeszcze Williamowi drugiego Reavera. Kain zabija Williama, Reaver Williama zostaje złamany i powstaje paradoks. Kain zostaje wysłany do przyszłości (do roku 0) i odkrywa, że ludzie wymordowali już prawie wszystkie wampiry. Jak się okazuje za wszystkim stoją Moebius i Mortanius, którzy po śmierci Williama podburzyli ludzi przeciw wampirom. Kain jest świadkiem ścięcia Voradora (swojego mentora) i jego świty. Po tym wydarzeniu Kain jest ostatnim żyjącym wampirem. W odwecie Kain zabija Moebiusa, z Kręgu Dziewięciu pozostaje już tylko Mortanius i Anacrothe (strażnik Filaru Stanu), którego morduje Mortanius nadal realizujący plan zabicia wszystkich strażników. Mortanius również ginie w momencie gdy Hash'ak'gik wstępuje w niego. Z Hash'em ostatecznie rozprawia się Kain i The Pillars zostają naprawione. Do pełnego sukcesu potrzebna jest śmierć Kaina, jednak ten odmawia poświęcenia i The Pillars upadają a Nosgoth traci balans.
Bohaterowie i postacie:
* Kain - główny bohater
* Ariel - Strażniczka Filaru Balansu
* Mortanius Nekromanta - Strażnik Filaru Śmierci
* Moebius - Strażnik Filaru Czasu
* Nupraptor Mentalista - Strażnik Filaru Umysłu
* Azimuth Planarna - Strażniczka Filaru Wymiaru
* Bane Druid - Strażnik Filaru Natury
* DeJoule Energista - Strażniczka Filaru Energii
* Anacrothe Alchemik - Strażnik Filaru Stanów
* Malek Sarafan - Strażnik Filaru Konfliktu
* Król Ottmar - władca Willendorfu
* William Sprawiedliwy/Nemesis
* Hash'ak'gik - znany też jako Ciemna Istota i Niewypowiedziany
* Elzevir - postać przejmująca władzę nad duszami
(źródło: http://pl.wikipedia.org)
[center]
[center]==============================================================================[/center]
[center]

Legacy of Kain: Soul Reaver (1999)
Legacy of Kain: Soul Reaver to gra opowiadająca o losach wampira Raziela. Raziel został skazany na śmierć przez Kaina - wrzucony do Jeziora Zmarłych. Odrodził się i pragnie zemsty na swoim byłym panu. Pokonuje swoich braci, zdobywa mistyczny miecz Soul Reaver, z którym łączy się na zawsze. Chce odnaleźć Kaina i zniszczyć go. Dociera za nim do Chronoplastu gdzie po krótkiej potyczce Kain przechodzi do innego wymiaru. Raziel bez dłuższego zastanowienia podąża z nim. Pojawia się w dalekiej przeszłości gdzie wita go Moebius (Strażnik Czasu). Raziel omamiony przez Moebiusa rozpoczyna swoją wędrówkę po Nosgoth w poszukiwaniu Kaina.
(źródło: http://pl.wikipedia.org)
Pierwsza gra z serii wydana w środowisku 3D.
Producent: Crystal Dynamics
Wydawca: Eidos Interactive
Data wydania: 17 sierpnia 1999
Gatunek: Action-adventure
Tryb gry: Singleplayer
Platforma: Playstation, Dreamcast, PC
Nośniki: 1 CD (Playstation 1, PC), 1 GD (DC)
Język różne
Wymagania:266 MHz CPU, 16 MB RAM, karta graficzna 2 MB zgodna z DirectX 6.0, 320 MB HDD, Windows 95
Kontrolery: Klawiatura, Mysz, Gamepad
Historia głównego bohatera związana jest z poprzedni części gry. Nie wiecie o czym mówię? Już przypomnę. Gdy po zakończeniu Blood Omen: Leagacy Of Kain, główny bohater, Kain, został władcą świata, to okazało się, że nie spisuje się najlepiej w tej roli. Zmienia się bardzo, morduje ludzi tysiącami i wprowadza terror. Oczywiście pod swoją władzą ma też pięciu zaufanych generałów. Jeden z nich nazywa się Ralzeil, a jego nieszczęściem jest fakt posiadania większych umiejętności niż panujący. Gdy wyrastają mu skrzydła, Kain w przypływie zazdrości zrzuca go w otchłań. Tajemniczy Stary Bóg pomaga mu odrodzić się w zaświatach w zmienionej formie, oraz daje mu szansę zniszczenia Kaina. Po upadku nasz bohater stracił chyba dolną część szczęki, więc musi mieć zakrytą twarz. Nie pragnie już krwi jak inne wampiry. Teraz aby przeżyć potrzebuje dusz umarłych. Po drodze do Kaina musi pokonać jeszcze czterech generałów, aby dotrzeć i pokonać swego oprawcę. Ale to tylko niektóre z atrakcji, które na was czekają w grze. Zapraszam do recenzji.
Świat gry podzielony został na dwie strefy - materialną oraz spektralną. Ponieważ Ralzeil jest nieśmiertelny, więc w razie niepowodzenia wraca do świata spektralnego. Tu odbudowuje swoja energię (wchłaniając duszę) i wtedy może przenieść się do świata materialnego. To jednak nie wszystko. Gra nie jest podzielona na levele, ani na żadne etapy. Jest to jeden wielki świat, z korytarzami, wąwozami i wielkimi zamczyskami, które przyjdzie wam zwiedzać. Jeszcze ciekawszym jest fakt, iż obydwa wspominane światy się przenikają i wzajemnie uzupełniają. Przykładowo w świecie spektralnym czas jest zatrzymywany, jest więc możliwość rzucenia skały w sferze materialnej, szybkie przeniesienie się w niebyt i użycie tej skały, aby dostać się do jakiegoś niedostępnego miejsca. Proste ścieżki i wysmukłe kolumny w świecie widmowym ulegają skręceniu, a platformy i wejścia, które wcześniej były za małe, nagle stają się dostępne. Dlatego musicie czasem ruszyć głową, by pokonać jakaś zagadkę. Po za tym bacznie przyglądajcie się miejscom które mijacie, ba nawet je zapamiętujcie, gdyż nie raz do nich jeszcze wrócicie. Świat gry jest ogromny. Może teraz słów parę o systemie walki i czarach w grze. Początki są trudne. Do dyspozycji macie swoje dwie ręce. Mimo iż uzbrojone są one w pazury na twardszych przeciwników mogą nie wystarczyć. Potem uzyskacie podstawowe i proste bronie, jak halabardy, włócznie, pochodnie itd. Możecie nimi nie tylko rzucać, ale i bardzo widowiskowo wywijać :-)W końcu dochrapiecie się miecza o znajomo brzmiącej nazwie Soul Reaver, który może być wzmacniany czarami i mocami, dzięki czemu przyjmuje on cechy lodu, ognia, wody itd. Autorzy nie zapomnieli też o czarach i innych dodatkowych umiejętnościach. Znajdziecie więc zaklęcia ofensywne, typu strzelające fireballe, ale także i ochronne oraz pomocne w eksploracji świata. Warto tez wspomnieć, że wasz bohater uczy się nowych umiejętności przez cały czas gry. Gdy pokonacie pierwszego z bosów, zdobędziecie wszystkie atuty jakimi on dysponował. A są to: możliwość przenoszenia się pomiędzy poszczególnymi światami, wspinanie się po ścianach, przenikanie przez ściany, pływanie i inne.. Już początkowe fragmenty potrafią wprawić w zachwyt. Tajemniczo dziwne korytarze, piękne budowle, kamienne posagi, osnute mgłą wąwozy, niespotykane rzeźby na ścianach, lochy, zamki, jaskinie, cele. A wszystko to wykonane z dbałością o najdrobniejszy szczegół - tajemnicze, groźne i posępne. Najciekawsze jest to, że świat nie jest zbudowany z klocków i gotowych elementów. Całość została zaprojektowana przez grupę wyspecjalizowanych architektów, którzy włożyli w wykonaniu obydwu światów wiele pracy. Także postacie poruszają się bardzo płynnie, co świadczy o doskonałości ich wykonania. Wspaniale też rozwiązano efekty świetlne, które są nakładane w czasie rzeczywistym. Gdy na przykład idziecie sobie z pochodnia w pazurkach, to nie tylko rzuca ona cień po ścianach, ale podpalając jakiegoś wroga możecie obserwować znikający płonący punkt. Który oświetla mijane metry korytarza. Wspaniałym efektem zastosowanym w grze jest płynny morfing przejścia z jednego świata w drugi. Proste i ułożone budowle i elementy krajobrazowe zostają nagle poskręcane i powykrzywiane, krajobraz staje się ciemny, ponury i tajemniczy. Jest nieźle. Warto też rzucić okiem na wstawki filmowe. Część z nich robiona jest na engine gry, co pozwoliło zachować płynność akcji, zaś w kilku miejscach, głównie po pokonaniu bosa, ujrzycie renderowane, długie wstawki. I tu niestety porażka. Wykonano je w sposób niedbały co psuje po trosze efekt i klimat całości. Oprawa dźwiękowa już natomiast jest znowuż wyjątkowa. W ciągu gry towarzyszyć wam będzie mroczna muzyka. Mało mroczna, będzie groźna i wywołująca dreszcze. Pasuje ona doskonale do klimatu i z pewnością go potęguje. Nie gorzej mają się efekty dźwiękowe. Karanie wron, jęki i wycie zabijanych, ryki dzikich bestii, wiatr wiejący w zakamarkach wielkich budowli, szum wodospadów i skwierczenie palących się pochodni. te wszystkie dźwięki są tak cholernie realistyczne, ze można się zapomnieć wczasie wsłuchiwania się. Ponadto doskonale dobrano i podłożono głosy do postaci występujących w grze. Poziom trudności w grze jest dość zróżnicowany i rośnie powoli, dzięki czemu każdy z was zapozna się z tajnikami gry. Dobre połączenie fabuły z akcja daje wspaniały efekt. Ponadto doskonale opracowano system kierowania waszym bohaterem, jest on praktycznie intuicyjny i wygodny. Bardzo dobrze rozwiązano system walki, który jest ważnym i częstym elementem tej pozycji. Aby uniknąć zbędnego biegania za przeciwnikiem i celowania, dysponujecie specjalnym klawiszem, który pozwala skupić się na wybranym celu i walczyć aż do końca. Warto też wspomnieć o sztucznej inteligencji przeciwników. Zapomnijcie o pojęciu mięsa armatniego. Co prawda wrogowie występują w większości parami lub trójkami, ale starają się atakować z głową i tak, aby was bardzo zabolało. Gdy jesteście silni to ciosami starają się nadwątlić waszą energię, a gdy sami stają się słabsi, a wy potrzebujecie energii wtedy uciekają i próbują się chować, aby trudniej było wam wyssać z nich duszę. Leagacy of Kain to jedna z ciekawszych pozycji typu TPP mijającego roku. Krótko mówiąc gra ma swoja miodność i grwalność, możecie po nią sięgnąć spokojnie.
(KOWAL źródło: http://gry.wp.pl)
[center]
[center]==============================================================================[/center]
[center]

The Legacy of Kain Series: Soul Reaver 2 (2001)
Legacy of Kain: Soul Reaver 2 to kontynuacja Soul Reaver. Opowiada dalsze losy Raziela. W tej części serii Raziel nie chce zabić Kaina, lecz poznać całą prawdę o sobie i przeznaczeniu.
Producent: Crystal Dynamics
Wydawca: Eidos Interactive
Data wydania:30 listopada 2001
Gatunek: Action-adventure
Tryb gry: Singleplayer
Platforma: Playstation 2, PC
Nośniki: 1 CD
Język różne
Wymagania: 450 MHz CPU, 128 MB RAM, karta graficzna 16 MB zgodna z DirectX 8.0, 850 MB HDD, Windows 98
Kontrolery: Klawiatura, Mysz, Gamepad
W Legacy of Kain: Soul Reaver podczas pierwszego pojedynku Kaina z Razielem, miecz Soul Reaver zostaje zniszczony. Wtedy dusza Reavera zostaje połączona z Razielem, dzięki czemu może używać "the Wraith blade"(Ostrze Zjawy- Duchowa połowa Blood Reavera, która pochłąnia dusze pokonanych). W SR1 zdobywa się moc kuźni ognia,lecz w SR2 trzeba ją ponownie zdobywać. W SR2 zdobywa się także inne moce kuźni: Cień, Światło, Powietrze oraz Ogień. Pod koniec gry Janos Audron che dać Razielowi Blood Reavera - niedokończonego Soul Reavera. Na koniec gry Blood Reaver wbija się w ciało Raziela. Został on przerwany przez Kaina, który wyciągnął z niego miecz. W grze Blood Omen i Defiance dowiadujemy się że historia powtórzyła się w roku 0 po upadku Filarów Nosgothu. Był to proces przemiany Blood Reavera w Soul Reavera. Ale to wymagało ceny duszy, Blood Reaver miał wolę swego pana (W wypadku Kaina- wysysał krew wrogów), a nie miał duszy. By stać się bronią zdolną obalić Prastarego boga, musiał nasycić się Potężną energią duszy (Raziela lub Strażnika Czasu). Wtedy przeistaczał się w Soul Reavera
Postacie:
Raziel - główna postać - Demon (dokładnie cień wampira-przepowiadany Wampirzy Mesjasz) pożerający dusze (wskrzeszony przez Prastarego Boga)
Kain - Stwórca Raziela-wampira oraz jego morderca, w przepowiedni zwany jest Wampirzym Bohaterem i tylko on może dzierżyć Soul Reavera
Meobius - Strażnik filaru czasu. Posiada wszelką wiedzę o postępowaniu wszystkich bohaterów. Manipuluje z początku Razielem i próbuje zmusić do zamordowania Kaina
Vorador - pierwszy człowiek, który otrzymał "mroczny dar"(Dark gift) nieśmiertelności - wampir, posiada element mroku Soul Reavera(Dark Reaver) Spotyka się go tylko w roku -30.
Janos Audron - Ostatni Starożytny wampir, praojciec wampirów z Nosgoth. Jego serce(zwane Sercem Ciemności) zostało wyrwane z jego ciała przez Raziela(Sarafana)
Rycerze zakonu Sarafan (Sarafanowie) -Malek, Raziel(człowiek), Turel(brat Raziela), Dumah, Rahab, Zephon, Melchiah
Elder God - był czczony przez starożytne wampiry w Nosgocie, opiekun Raziela, wskrzesił go i przygarnął, gdy został zabity przez Kaina
(źródło: http://pl.wikipedia.org)
[center]
[center]==============================================================================[/center]
[center]

The Legacy of Kain Series: Blood Omen 2 (2002)
Blood Omen 2: Legacy of Kain - to czwarta gra z serii Legacy of Kain, stworzona przez Crystal Dynamics (lecz nie przez ten sam team, który stworzył Soul Reaver'a 1 i 2 oraz Defiance) i wydana w 2002 roku przez Eidos Interactive. Głównym bohaterem w grze jest wampir Kain. Blood Omen 2 kontynuuje historię młodego Kain'a zapoczątkowaną w Blood Omen 1. Wydarzenia z Blood Omen 2 powstały w wyniku paradoksu, który wyniknął z gry - Soul Reaver 2.
(źródło: http://pl.wikipedia.org)
Producent: Crystal Dynamics
Wydawca: Eidos Interactive
Data wydania: 5 kwietnia 2002
Gatunek: Action-adventure
Tryb gry: Singleplayer
Platforma: Playstation 2, Xbox, PC, GameCube
Nośniki: 1 CD
Język różne
Wymagania: 450 MHz CPU, 128 MB RAM, karta graficzna 16 MB zgodna z DirectX 8.1, 1650 MB HDD, Windows 98
Kontrolery: Klawiatura, Mysz, Gamepad
Blood Omen 2 to zręcznościowa gra akcji w konwencji TPP, stanowiąca kontynuację wampirzego cyklu Legacy of Kain. Autorem gry, podobnie jak w przypadku pozostałych części serii, jest studio Crystal Dynamics oraz współpracująca z nim znana firma Eidos.
Fabuła gry nawiązuje bezpośrednio do wydarzeń, które miały miejsce w Blood Omen: Legacy of Kain, stanowiąc ich kontynuację. Gracz ponownie wciela się w postać aroganckiego wampira, Kaina. Po przegranej wojnie z Zakonem Serafan, pokonany Kain zapada w letarg. Wampir powraca do życia w 200 lat od pamiętnej klęski. Upokorzony i rozgniewany postanawia odbudować swoją pozycję w Nosgoth i przy okazji zmiażdżyć swoich przeciwników.
W swojej walce Kain wykorzysta nie tylko pokaźny wachlarz broni białej - miecze, topory, wielkie oburęczne ostrza czy maczugi - ale również szereg specjalnych zdolności, które wynikają z bycia wampirem. Nasz bohater potrafi m.in. rozpływać się we mgle, aby w cichy sposób pozbawić życia swoich przeciwników, wpadać w szał bitewny, zadając solidne obrażenia, oddawać dalekie skoki, czy chociażby przejmować kontrolę nad umysłami słabszych istot.
Na eksterminację czeka kilkanaście rodzajów przeciwników. Od różnie opancerzonych i uzbrojonych rycerzy Zakonu Serafan, przez podrzędnych oprychów i bandytów, po demony i dzikie bestie a na innych wampirach kończąc. Oprócz walki, ważny aspektem rozgrywki jest eksploracja lokacji i zmagania z dość częstymi zagadkami logicznymi, których rozwiązanie stanowi klucz do dalszych etapów gry
(źródło: http://www.gaminator.pl)
[center]
[center]==============================================================================[/center]
[center]

Legacy of Kain: Defiance (2003)
Legacy of Kain: Defiance - To piąta odsłona serii o dwóch wampirach, zapoczątkowana ok. roku 1996 na platformie Sony PlayStation i PC. Jest to hybryda Blood Omen: Legacy of Kain i Legacy of Kain: Soul Reaver oraz dwóch następnych części tych gier (Legacy of Kain: Soul Reaver 2 i Blood Omen 2: Legacy of Kain). W tej części Raziel próbuje odebrać Kainowi Heart of Darkness (pol. Serce Ciemności) które bije w jego piersi i przywrócenie go prawidłowemu właścicielowi Janosowi Audronowi.
Parę pierwszoplanowych bohaterów stanowią Kain i Raziel, czyli duet najbardziej znanych wampirów w historii elektronicznej rozrywki. Każda z postaci otrzymała do dyspozycji własny legendarny miecz, a także kilkadziesiąt umiejętności natury ofensywno-defensywnej (m.in. widowiskowe wysysanie krwi i pożeranie dusz oraz telekineza i przejmowanie kontroli nad ciałami wrogów). Ponadto istnieje opcja zestawiania wszelkich ataków fizycznych w śmiercionośne i efektowne kombinacje, dzięki czemu nie pozostajemy bez szans wobec hord przerażających oponentów. Zagrożeniem są jeszcze rozmaite pułapki (np. ogromne kolce i przepaście), które można wykorzystać również przeciwko nieprzyjaciołom[1].
Generalnie rozgrywkę skomponowano z wartkiej akcji i wątków przygodowych, ale zdecydowanie zaakcentowano dynamiczne sekwencje walki. Nie zapomniano także o sporej ilości zagadek logicznych i odpowiedniej atmosferze (motywy gotyckie, fantastyczne itp.). Natomiast przebieg wydarzeń ukazuje nam szereg wirtualnych kamer, pracujących w trybie TPP (perspektywa trzeciej osoby).
Producent: Crystal Dynamics
Wydawca: Eidos Interactive
Data wydania: 6 lutego 2004
Gatunek: Action-adventure
Tryb gry: Singleplayer
Platforma: Playstation 2, Xbox, PC
Nośniki: 2 CD
Język : różne
Wymagania: 450 MHz CPU, 128 MB RAM, karta graficzna 16 MB zgodna z DirectX 8.0, 850 MB HDD, Windows 98
Kontrolery: Klawiatura, mysz, Gamepad
Historia zaczyna się od intra (zapożyczonego z gry Soul Reaver), na którym widać, że Kain łamie skrzydła Raziela i nakazuje wrzucić go podwładnym wampirom do Jeziora Śmierci. Raziel chce się zemścić. Akcja dzieje się jak zwykle w krainie Nosgoth. Potem dalej widać różne rzeczy (nie chcę już tak mówić w strasznych szczegółach o fabule). Gra zaczyna się Kainem. Z początku nie wiemy, co się dzieje, dopiero później możemy przypuszczać, że gra jest remakiem poprzednich części sagi. W sumie na początku nie ma takich ważnych rzeczy oprócz tego, że pod koniec pierwszego rozdziału Kain próbował zabic Moebiusa. Raziel później, kiedy dochodzimy do jego rozdziału, ucieka od Elder Goda a potem dostaje się do ze Świata Spektralnego (którym rządził właśnie Elder God) do Świata Materialnego. Dalej gra jest czystą zręcznościówką i pomiędzy walkami są elementy logiczne (niektóre zatrzymują gracza na kilka godzin). Potem, kiedy obaj główni bohaterowie (Kain i Raziel) zdobywają wszystkie moce do swoich Reaverów, staczają walkę którą wygrał Raziel. Zabrał Kainowi Heart of Darkness, a potem miał je oddać Janosowi Audronowi. Jednak, kiedy Raziel wraca do zamku, w którym jest pochowany Janos, spotyka go niemiła niespodzianka: Moebius zabił Voradora. Raziel musi pokonac wrogów i w ten sposób dostać się do Janosa. Kiedy Raziel w końcu dociera do Janosa, powiedział mu, że Era Wampirów się kończy, i że w związku z tym Pillars of Nosgoth za niedługo się zniszczą, co spowoduje uwolnienie wrogów wampirów, hyldenów. Raziel zostaje zateleportowany do zamku Sarafanów (w Ruined City) razem z Janosem, który potem daje mu zadanie: zdobyć Spirit Reaver. Kiedy Raziel wraca ze Spirit Reaver, Pilary upadają i w ciało Janosa weszła dusza hyldena. Raziel stacza z nim walkę, jednak ją przegrywa. Jednak jest Kain, który "nie żyje". Został tylko przeniesiony przez Raziela do wymiaru demonów. Kain przerażony odkrywa, że faktycznie... nie ma Heart of Darkness, co jest dziwne, że żyje (Heart to po polsku serce, a właśnie Heart of Darkness jest sercem Kaina, które niegdyś biło w jego piersi). Kain wydostaje się z wymiaru i idzie do zamku w Ruined City. Udaje się do miejsca, w którym Raziel zdobył Spirit, czyli do miejsca, w którym był Elder God w materialnym Królestwie. Znajduje tam Moebiusa, i mimo tego, że rzuca urok na serce Kaina, nie słabnie (Kain nie miał serca). Moebius do tego się zdziwił, że Kain w ogóle żyje (wiedział o tym, że Heart of Darkness zostało wyrwane przez Raziela podczas walki). Kain zabija Moebiusa, a z kolei Raziel, który wcale nie umarł (przeniósł się tylko do Świata Spektralnego, jednak Elder God nie pozwalał się mu stamtąd wydostać) pożera duszę Moebiusa. Potem Raziel może przejść do Świata Materialnego, jednak w ciele Moebiusa. Kain wbija Soul Reavera (swój miecz) w Raziela który potem się odkrywa z postaci Moebiusa. Kain jest przejęty, Raziel jednak mówi, że Kain nie jest jednak jego przeciwnikiem (był jednak w szoku czy w czymś w tym stylu) i że pozwala mu wziąć swą duszę do Soul Reavera, który stanie się "prawdziwym" Soul Reaverem. Raziel "jest" w mieczu Kaina i jest on taki potężny, że Kain może stoczyć walkę z Elder Godem. Stoczył ją i wygrał, potem uciekł do tronu Empty City i popatrzył na Filary, dając taką nadzieję, że być może będzie następna część gry.
* Raziel - główna postać - demon (dokładnie widmo wampira) pożerający dusze (wskrzeszony przez Elder Goda).
* Kain - Tytułowy i główny bohater ,zmienił Raziela w wampira, potem go "zamordował".
(źródło: http://pl.wikipedia.org)
[center]
Polecam polską stronę poświęconą serii:

oraz zagraniczną


