sklep sportowy Hantle żeliwne 2x20kg obciążenia żeliwne, sprowadzenie zwłok z zagranicy, Forum policyjne Zobacz jak zostać policjantem i jakie wymagania należy spełnić, busy do Niemiec - przewozy do Niemiec - busy do Niemiec pomorskie - busy zachodniopomorskie, Promocje i okazje Playstation, medycyna estetyczna Gdańsk, Copart IAA Api, Auction History, serwery minecraft, RustDesk, FIRMA WINDYKACYJNA, kolorowanki dla dzieci, polnische stickerei, stickerei, stick, computerstickerei

[PSX/PSone]Konwersja saveów NTSC na PAL i wrzucanie na

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Quake96
-#
Posty: 2237
Rejestracja: śr 24 cze, 2009 22:27
Lokalizacja: root:/
Kontakt:

[PSX/PSone]Konwersja saveów NTSC na PAL i wrzucanie na

Post autor: Quake96 »

Siemka :)

Dzisiaj chciałbym przedstawić wam pewien projekt (a właściwie poradnik). Powstał on, ze względu na moje potrzeby. Cały projekt został stworzony we współpracy z userem LISTI, i jemu także należą się podziękowania za wyszukiwanie informacji w internecie oraz tłumaczenie ich. Ale przejdźmy do konkretów... Poradnik ten pokaże wam, jak przerobić obraz karty pamięci z save'em NTSC, na zapis gry PAL, który następnie wrzucimy na naszą kartę pamięci do konsoli PSX. Dzięki temu uzyskamy pełnoprawny zapis gry na karcie pamięci, który będzie działał. Niniejszy poradnik został przygotowany na przykładzie zapisu do gry "Gran Turismo 2". Osobiście to sprawdzałem i wszystko działa :)


Co będzie potrzebne:

- Konsola PSX/PSone
- Gra na PSX w regionie PAL
- Konsola PS2 wraz z FreeMCBoot
- Pendrive lub inny nośnik USB
- Kilka programów (Do pobrania STĄD )


Zaczynamy!


1. Pobieramy paczkę programów i rozpakowujemy ją.

Obrazek

2. Wchodzimy na stronę www.gamefaqs.com i pobieramy save do gry która nas interesuje.

Obrazek

3. Teraz instalujemy program PSXMemTool

Obrazek

4. Kopiujemy pliki "pbdwe60.dll" oraz "pbvm60.dll" z folderu "PSXMemTool" do folderu z programem.

Obrazek

5. Odpalamy wyżej wymieniony programik (Przez menu Start)

Obrazek

6. Wybieramy "Open" i wskazujemy na pobrany save ze strony "gamefaqs", po czym otwieramy go.

Obrazek

7. Klikamy dwukrotnie na zapisie gry. Otworzy nam się nowe okno.

Obrazek

8. Zmieniamy "Prod Code" na ten odpowiadający naszej płytce z grą (jest to kod np. SLUS-00004), oraz zmieniamy "Country" na "Europe", po czym naciskamy "Save". Okno powinno zniknąć.

Obrazek

9. Teraz w głównym oknie programu, wybieramy "Save". Zapisujemy plik w dowolnym miejscu (np. na Pulpit) i wpisujemy dowolną nazwę np. ZAPIS. Ustawiamy "Zapisz jako typ" na "ePSXe .mcr", po czym kilkamy "Zapisz"

Obrazek

10. Wyłączamy program PSXMemTool.



11. Uruchamiamy program "PSX GameEdit"

Obrazek

12. Wybieramy "File > Open MemCard Image" i wskazujemy plik który niedawno utworzyliśmy (ten z pulpitu)

Obrazek

13. Zaznaczamy kropeczkę, obok zapisu naszej gry.

Obrazek

14. Wybieramy " File-> Save Single Game Save"

Obrazek

15. Jako miejsce zapisu nowego pliku, wybieramy folder w którym znajduje się program "PSX Raw Convertor".

Obrazek

16. Teraz wyłączamy PSXGameEdit. wchodzimy do folderu z programem "PSX Raw Convertor"

Obrazek

17. Przeciągamy plik z zapisem gry na programik "PSXRC" (Metodą przeciągnięcia jednej ikony na drugą)

Obrazek

18. W folderze pojawi się nowy plik.

Obrazek

19. Kopiujemy go na pendrive.

Obrazek

20. Uruchamiamy PS2 z FMCB (oraz z memorką PSX w drugim slocie, oraz pendrivem w USB) i odpalamy program "uLaunchELF".

Obrazek

21. Wchodzimy do "mass" i kopiujemy plik z savem (ten który przed chwilą wzięliśmy z PC)

Obrazek

22. Wchodzimy do "mc:1" i wklejamy plik metodą "McPaste"

Obrazek

23. Gdy zapis się skopiuje, możemy wyłączyć konsolę i podłączyć memorkę do PSX/PSone.



24. Cieszymy się sprawnym zapisem gry na naszej karcie pamięci.

Obrazek


Cały poradnik został napisany przeze mnie (Quake96). Screeny również są mojego autorstwa. Całokształt projektu, został obmyślony przeze mnie (Quake96) oraz LISTIego. Zastrzegamy sobie prawa do tego poradnika. Ja Quake96, zabraniam kopiowania, całości, lub części poradnika (w tym screenów) bez naszej (Quake96 i LISTI) zgody. Mamy nadzieję, że ten poradnik przyda się wielu userom, a nasz projekt zostanie przez was doceniony.
Ostatnio zmieniony pt 21 lut, 2014 19:41 przez Quake96, łącznie zmieniany 1 raz.
SCEE™

tomx1989
-#
Posty: 419
Rejestracja: pt 04 mar, 2011 22:51

Post autor: tomx1989 »

Podobny efekt można uzyskać używając mc annihilator+PSXGameEdit. Przydaje się to kiedy chcemy zmienić własne savy na inny region, oraz przy przenoszeniu savów między psx-em a pc, psp.
Sega Mega Drive VA4
SNES
PSX SCPH-1002
PSX SCPH-7502
PS2 SCPH-70004
PS2 SCPH-50004, NA 80GB HDD
PSP 3003
PS TV
Gamecube
Wii 1TB
Xbox v1.0 300GB
Xbox 360 S 250GB
PS4 CUH-1216 500GB

Awatar użytkownika
Cloud Strife
-#
Posty: 156
Rejestracja: pt 26 mar, 2010 17:00
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Cloud Strife »

Świetny poradnik,dzięki serdeczne. Metoda bardzo mi się przyda.
Kontakt ze mną na https://www.facebook.com/Angeal5445
GG:24133337
angeal19915445@gmail.com

Pisac tylko w ważnych sprawach.

Awatar użytkownika
LISTI
-#
Posty: 985
Rejestracja: ndz 23 sty, 2011 17:29
Lokalizacja: masz te cukierki?
Kontakt:

Post autor: LISTI »

Jako, że zauważyłem, iż link z plikami do pobrania w poście Quake96 wygasł, postanowiłem sam wrzucić potrzebne do tego poradnika pliki:

Kod: Zaznacz cały

http://www.mediafire.com/?nciww5ambuotmo0
Hasło do archiwum:

Kod: Zaznacz cały

www.swiatpsx.pl

ODPOWIEDZ