Co nam potrzeba:
-Virtual Dub [ściągnij z oficjalnej strony]
-Movie Converter
-Kodeki DivX i Xvid [starsze i nowe]
-P.I.M.P lub Animate Player
-Duużo cierpliwości

Czym jest format *.STR:
Format STR jest wewnętrznym formatem kompresji video używanym w PsOne. Można powiedzieć, iż STR jest hybrydowym bratem MPEG'a [VCD] [zawiera jedną z technologii kompresji używaną w MPEG'ach]. Jeśli chodzi o wydajność to w porównaniu z MPEG'iem zostaje mocno w tyle [oferuje 2x mniejszą liczbę klatek animacji [15] przy 2x słabszym stopniu kompresji [10x]], jedynie rozdzielczość jaką oferuję jest porównywalna z VCD [od 320x240 wzwyż.].
Konwersja:
Pierwszym etapem konwertowania AVI do STR jest rozpakowanie całego pliku *.AVI do nie skompresowanej postaci.
UWAGA: Rozkompresowanie jest wymagane przez program Movie Converter. Zdekompresowany plik AVI będzie zajmował bardzo dużo m-ca [90 minutowy film zajmie na dysku około 20GB] Ponadto system FAT [system plików na dysku twardym] ma nieprzyjemne dla naszej działalności ograniczenie: Plik w tym systemie nie może zajmować więcej niż 2GB. To jest chyba największa bolączka podczas konwersji filmu [niekiedy film trwa 2 godziny i trzeba szatkować go na 13/14 części w VirtualDub'ie] aby po konwersji pliki mieściły się w granicach 2GB.
Użyjemy do tego programu Virtual Dub. Otwieramy film / teledysk który chcemy zdekodować za pomocą FILE -> OPEN VIDEO FILE.

UWAGA: Jeśli w tym miejscu wystąpi błąd to oznacza ze plik filmu potrzebuję innego kodeka video / audio, który jest nie zainstalowany w twoim komputerze. Aby dowiedzieć się jakiego kodeka musisz użyć aby działał z filmem, ściągnij program GSPOT.
Po pomyślnym załadowaniu filmu klikamy na VIDEO -> FILTERS -> ADD FILTER -> i dodajemy filtr RESIZE. Ustawienia powinny wyglądać tak:



eraz klikamy na VIDEO -> FRAME RATE i ustawiamy odpowiednią ilość klatek. To jest chyba najtrudniejszy moment, bo trzeba się tu naprawdę nakombinować.
NAstepnie robimy to 2 sposobami [zależnie od klatek animacji w filmie]
1) Jesli nasz film ma stałe 30/45/60 klatek animacji to musimy ustawić FRAME RATE CONVERSION tak:
Jeśli film ma 30 klatek to ustawiamy PROCES EVERY OTHER FRAME [DECIMATE BY 2]
Jeśli film ma 45 klatek to ustawiamy PROCES EVERY THIRD FRAME [DECIMATE BY 3]
Jeśli film ma 60 klatek to ustawiamy DECIMATE BY [4]

2) Natomiast jeśli film ma np. 25klatek [VCD PAL, MPG] lub np. 40 / 50 to musimy ustawić tak:

I po pomyślnym wypełnieniu wszystkich następnych punktów poniżej [wraz z zachowaniem pliku AVI] musimy się cofnąć jeszcze raz do początku tego arta i zastosować 1 opcję [ ..." Jesli nasz film ma stałe 30/45/60 klatek..."]*
*Nie dotyczy to ludzi którzy mają stałe 30/45/60 i przebrneli przez punkt 1)
Teraz ustawiamy VIDEO -> COMPRESION -> UNCOMPRESSED RGB i naciskamy ok.


W AUDIO klikamy na FULL PROCESSING MODE

Następnie klikamy na AUDIO CONVERSION i zmieniamy na 44100Hz/16bit/stereo
Tak jak na obrazku:

Klikamy na AUDIO -> CONVERSION i ustawiamy "no compression PCM" tak jak na obrazku:


I następnie FILE -> SAVE AS AVI

Virtual Dub'a możemy narazie odstawić.
Odpalamy MovieConverter'a i otwieramy plik który przed chwilą zdekompresowalismy w VDub'ie.

Po prawej wybieramy z półki *.str [MDEC] i kilkamy na attributes [ustawiamy tak jak na obrazku].

Na koniec kilkamy [GO] i czekamy, aż konwersja dobiegnie do końca...

Stworzone tą metodą pliki *.str na 101% procent działają na psx bez żadnych zgrzytów. Nie zwalniają, a grafika i muzyka nie rozjeżdżają się. Tą metodą nagrałem 2 cd z teledyskami na psx i wszystkie chodzą wyśmienicie, więc jeśli coś nie będzie działać to będzie oznaczało, że źle przeczytaliście tego arta.

Tekst pochodzi z nieistniejącej strony psx-dev. Autor: StreaK
UWAGA PROSTSZY SPOSÓB
Jest jeszcze prostszy sposób na konwersję avi na str. Wszystko znajduje się w poradniku autorstwa ikskoks'a >>>> http://swiatpsx.pl/psx-dodawanie-napiso ... vt7323.htm