Game Boy
Moderator: Moderatorzy
Game Boy
Game Boy (jap.: ゲーム ボーイ) to nazwa przenośnych podręcznych konsoli do gier produkcji japońskiej firmy Nintendo.
Wersje:
Game Boy Classic
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_(konsola)
Pierwsza konsola Game Boy powstała w roku 1989 i posiadała spore gabaryty, a jej ekran mógł wyświetlać tylko cztery odcienie szarości.
Game Boy Pocket
(moja pierwsza konsola... Hehe. Nadal ją mam, ale nie wiem czy jeszcze działa.
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Pocket
W 1996 roku pojawiła się mniejsza wersja konsoli znana jako Game Boy Pocket, jednak dalej konsola wyświetlała obraz wyłącznie w niezbyt bogatej skali szarości. Dzięki użyciu lepszej jakości wyświetlacza wyeliminowano efekt fantomu.
Game Boy Light
[center]http://img683.imageshack.us/img683/5697 ... hton02.gif[/img] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Light
14 kwietnia 1998 roku w Japonii wydano Game Boy Light, konsolę z podświetleniem miniaturowego wyświetlacza konsolki, polepszając widoczność przy słabym oświetleniu. Dystrybucja urządzenia obejmowała wyłącznie Japonię.
Game Boy Color
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Color
19 listopada 1998 roku Nintendo zaprezentowało zupełnie nową wersję swojej konsoli, mianowicie Game Boy Color. Była to konsola z kolorowym wyświetlaczem, potrafiącym wyświetlić jednocześnie do 56 spośród palety 32 768 kolorów. Właśnie na tę konsolę powstały takie gry jak Pokémon Gold, The Legend of Zelda: Oracle of Ages, czy Seasons.
Game Boy Advance
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Advance
Nintendo nie spoczęło jednak na laurach, cały czas trwały prace nad nową konsolą i w 2001 roku świat ujrzała konsola Game Boy Advance. Wersja ta charakteryzuje się kształtem zrywającym z dotychczasowym projektem Game Boyów, przyciski nie znajdowały się pod ekranem, lecz po jego bokach, co sprawiło iż obsługuje się ją trzymając poziomo. LCD o przekątnej 7,37 cm jest w stanie wyświetlić maksymalnie 240×160 pikseli w 15-bitowym kolorze (32 768 kolorów). Ekran ten zawiera więcej pikseli niż oryginalny Game Boy (160×144), a więc grając w starsze gry, użytkownik może wcisnąć przycisk "L" lub "R", by przełączać wyświetlanie między 160×144 z czarnym obramowaniem i skalowaniem do 240×144 pikseli. Wczesne gry miały bardzo ciemne palety kolorów, ponieważ wyświetlacze w zestawach programistycznych były o wiele jaśniejsze niż konsole, które weszły do sprzedaży detalicznej; wyświetlacz konsoli miał gamma o wartości równej 4. Nowsze tytuły pozwalały dokonać korekcji gamma ich palet.
Dane techniczne [edytuj]
CPU: 32-bitowy RISC 16,8 MHz procesor ARM (ARM7TDMI) oraz 8-bit 8,4 Mhz CISC bazujący na Z80 (do obsługi gier na starsze wersje konsoli)
Grafika: 240x160, paleta 32 000 kolorów;
Ekran: 40.8 x 91.2 mm (przekątna 2.9");
Dźwięk: stereo, Dolby Surround, głośniczek mono;
Zasilanie: dwie baterie AA lub zasilacz AC;
Game Boy Advance jest kompatybilny z grami na Game Boy Color i zwykłego Game Boya, a po dokupieniu odpowiedniego kabla może on również współpracować z konsolą GameCube jako kontroler. Do GBA można dokupić również specjalną kamerę używaną w niektórych grach oraz drukarkę.
Game Boy Advance SP
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Advance_SP
Ulepszona wersja konsoli powstała w 2003 roku. Dodano w niej podświetlenie ekranu, którego brakowało w poprzednich wersjach oraz akumulator litowo-jonowy ładowany za pomocą ładowarki.
Game Boy Micro
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Micro
13 września 2005 roku wyszła nowa odsłona popularnej konsolki Nintendo czyli Game Boy Micro. Jest to pomniejszona i ulepszona wersja Game Boy Advance. Obsługuje ona jedynie kartridże przeznaczone dla Game Boy Advance, wsteczna kompatybilność z grami stworzonymi dla Game Boy Pocket i Color została porzucona. Posiada wbudowaną pamięć 256 KB, baterię litowo-jonową i dwucalowy ekranik z podświetleniem z tyłu ekranu. Micro waży ok. 200g i ma wymiary 11x5x1.8 cm. Po dokupieniu odpowiedniej podstawki odtwarza muzykę w formacie mp3.
Wersje:
Game Boy Classic
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_(konsola)
Pierwsza konsola Game Boy powstała w roku 1989 i posiadała spore gabaryty, a jej ekran mógł wyświetlać tylko cztery odcienie szarości.
Game Boy Pocket
(moja pierwsza konsola... Hehe. Nadal ją mam, ale nie wiem czy jeszcze działa.
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Pocket
W 1996 roku pojawiła się mniejsza wersja konsoli znana jako Game Boy Pocket, jednak dalej konsola wyświetlała obraz wyłącznie w niezbyt bogatej skali szarości. Dzięki użyciu lepszej jakości wyświetlacza wyeliminowano efekt fantomu.
Game Boy Light
[center]http://img683.imageshack.us/img683/5697 ... hton02.gif[/img] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Light
14 kwietnia 1998 roku w Japonii wydano Game Boy Light, konsolę z podświetleniem miniaturowego wyświetlacza konsolki, polepszając widoczność przy słabym oświetleniu. Dystrybucja urządzenia obejmowała wyłącznie Japonię.
Game Boy Color
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Color
19 listopada 1998 roku Nintendo zaprezentowało zupełnie nową wersję swojej konsoli, mianowicie Game Boy Color. Była to konsola z kolorowym wyświetlaczem, potrafiącym wyświetlić jednocześnie do 56 spośród palety 32 768 kolorów. Właśnie na tę konsolę powstały takie gry jak Pokémon Gold, The Legend of Zelda: Oracle of Ages, czy Seasons.
Game Boy Advance
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Advance
Nintendo nie spoczęło jednak na laurach, cały czas trwały prace nad nową konsolą i w 2001 roku świat ujrzała konsola Game Boy Advance. Wersja ta charakteryzuje się kształtem zrywającym z dotychczasowym projektem Game Boyów, przyciski nie znajdowały się pod ekranem, lecz po jego bokach, co sprawiło iż obsługuje się ją trzymając poziomo. LCD o przekątnej 7,37 cm jest w stanie wyświetlić maksymalnie 240×160 pikseli w 15-bitowym kolorze (32 768 kolorów). Ekran ten zawiera więcej pikseli niż oryginalny Game Boy (160×144), a więc grając w starsze gry, użytkownik może wcisnąć przycisk "L" lub "R", by przełączać wyświetlanie między 160×144 z czarnym obramowaniem i skalowaniem do 240×144 pikseli. Wczesne gry miały bardzo ciemne palety kolorów, ponieważ wyświetlacze w zestawach programistycznych były o wiele jaśniejsze niż konsole, które weszły do sprzedaży detalicznej; wyświetlacz konsoli miał gamma o wartości równej 4. Nowsze tytuły pozwalały dokonać korekcji gamma ich palet.
Dane techniczne [edytuj]
CPU: 32-bitowy RISC 16,8 MHz procesor ARM (ARM7TDMI) oraz 8-bit 8,4 Mhz CISC bazujący na Z80 (do obsługi gier na starsze wersje konsoli)
Grafika: 240x160, paleta 32 000 kolorów;
Ekran: 40.8 x 91.2 mm (przekątna 2.9");
Dźwięk: stereo, Dolby Surround, głośniczek mono;
Zasilanie: dwie baterie AA lub zasilacz AC;
Game Boy Advance jest kompatybilny z grami na Game Boy Color i zwykłego Game Boya, a po dokupieniu odpowiedniego kabla może on również współpracować z konsolą GameCube jako kontroler. Do GBA można dokupić również specjalną kamerę używaną w niektórych grach oraz drukarkę.
Game Boy Advance SP
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Advance_SP
Ulepszona wersja konsoli powstała w 2003 roku. Dodano w niej podświetlenie ekranu, którego brakowało w poprzednich wersjach oraz akumulator litowo-jonowy ładowany za pomocą ładowarki.
Game Boy Micro
[center] [/center]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Game_Boy_Micro
13 września 2005 roku wyszła nowa odsłona popularnej konsolki Nintendo czyli Game Boy Micro. Jest to pomniejszona i ulepszona wersja Game Boy Advance. Obsługuje ona jedynie kartridże przeznaczone dla Game Boy Advance, wsteczna kompatybilność z grami stworzonymi dla Game Boy Pocket i Color została porzucona. Posiada wbudowaną pamięć 256 KB, baterię litowo-jonową i dwucalowy ekranik z podświetleniem z tyłu ekranu. Micro waży ok. 200g i ma wymiary 11x5x1.8 cm. Po dokupieniu odpowiedniej podstawki odtwarza muzykę w formacie mp3.
hasło do moich uploadów: 1234
Miałam GameBoy Classic, Pocket, Color (mój pierwszy GB), Advance. Sprzedałam wszystkie "Graj Chłopcy", zostawiłam sobie tylko Advance, którego też chcę sprzedać. Planuje zakup GB Micro, wystarczy kupienie Ez-Flasha, przekonwertowanie gier i wszystkie gry z każdego GB będą działać. Jak coś to mam tylko 12 lat. ;d
- Damianero1993
- Posty: 92
- Rejestracja: pn 25 lip, 2011 14:15
- Lokalizacja: Długopole Gorne