Projektowanie plakatów, Google Ads Kurs, Rolety, notariusz katowice, śmieszne obrazki, zarabianie w internecie, mennica polska, sztabka złota, złote monety, złoto, srebrne monety, odkamieniacz dla przemysłu i dla domu

[Inne]Pliki ISO ; .bin / .cue

jak ściągać, nagrywać, dzielić pliki itp.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
michael69
-#
Posty: 1811
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 08:47
Kontakt:

[Inne]Pliki ISO ; .bin / .cue

Post autor: michael69 »

Co mnie skłoniło do napisania tego powiedzmy, "małego poradnika"?
1. Przede wszystkim stwierdzenie jednego z forumowiczów:

Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze gry sciagniete w iso mozna od razu wyrzucic do kosza.
Nie raz zdazylo nie uslyszec muzyki lub co gorsza gra w ogole nie odpalila. Dlatego preferuje formaty *.bin *.cue.
Z którym się zgadzam, oprócz tego kosza. ;-)

2. Hm... nazwijmy to nierozróżnianiem plików. Albo błędną manierą określania "co to jest" po ikonce pliku.

A więc od punktu 2., zauważyłem że niektórzy starają się rozpoznawać iso lub .bin (gdy nie ma .cue) po ikonce, gdyż doszli do wniosku że skoro np. .mds/.mdf ma wygląd takich dwóch czerwonych karteczek z napisem 'mds' i 'mdf', to gdy widzą ikonkę powerarchiwer z napisem ISO to już wiedzą z czym mają do czynienia... hm... nic bardziej mylnego!

Co postaram się za reprezentować za pomocą skanów(zrzutów), i przedstawię jak najprościej rozróżnić co jest co.

A więc przygotowałem dwa foldery: jeden z ISO, drugi z .bin/.cue (pamiętajmy że może się zdarzyć że będziemy w tym drugim przypadku mieć tylko .bin)


Obrazek

No i po sprawie, wiemy już że na "rzut" oka niczego nie widzimy, nawet najeżdżając kursorem myszy na któryś z plików (ISO czy .bin)
niczego konkretnego się nie dowiemy.

A więc dalej używając najpopularniejszego programu jakim jest alcohol120%, możemy stwierdzić że choć ikonki są takie same to jednak diametralnie te dwa pliki (ISO i .bin) się różnią.

I tak po przez kreatora nagrywania, stwierdzamy że:


Obrazek

a dokładniejsze dane mamy gdy wciśniemy "otwórz":

Obrazek

No i powoli zbliżamy się do punktu 1.

A więc jak kolega napisał z plikami .ISO są problemy przy poprawnym "chodzeniu" gry, więc musimy przekonwerterować na inny format np. .bin/.cue (albo na np. .ccd/.sub/.img) :arrow: http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t=83

Muszę dodać że akurat ze skanów (ten konkretnie przypadek powyżej) nie wynika różnica w wielkości, to zazwyczaj wielkość się zmienia i prawie zawsze gdy ISO przekonwerterujemy to uzyskamy większy .bin.

Tak więc zgadzamy się z drugą częścią wypowiedzi:

Dlatego preferuje formaty *.bin *.cue.
I teraz będzie "chodzić" nam muzyka itp, i nawet gra nam się "załaduje".

A teraz sprawa PS2:
Format ISO jest przeznaczony do płyt DVD i tu nie ma praktycznie sprawy, bo nagrywamy na płytkę DVD i "wszystko gra" ;-)

"Schody" się zaczynają gdy mamy ISO, ale gra jest na CD, to wtedy musimy też zrobić konwert na .bin/.cue. Bo niestety gra się nam inaczej nie odpali. I nawet mamy kilka przykładów w pobieralni Playstation2 :arrow: http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t= ... ght=tekken

Oczywiście nie musimy koniecznie konwertować na .bin/.cue, możemy na macierzyste pliki alcoholu czyli .mds/.mdf., lub clonecd .ccd/img/sub, lub dla nero .nrg, ale to już zostawiam każdemu do własnego uznania.
Konwert jak i co tu: :arrow: http://www.swiatpsx.pl/viewtopic.php?t=83

:!: :arrow: CUEMAKER

[center]I to by było na tyle ;)

Obrazek [/center]

[center] :ok:
michael69
Obrazek[/center]
Ostatnio zmieniony sob 22 lut, 2014 02:46 przez michael69, łącznie zmieniany 13 razy.
Ciągle zapominamy, że człowiek nieustannie musi korzystać z pomocy innych ludzi.
Dlatego poniżamy się, wyśmiewając potrzebujących pomocy.

Awatar użytkownika
LukasTe
-#
Posty: 1406
Rejestracja: sob 10 maja, 2008 14:38
Kontakt:

Post autor: LukasTe »

Ja tylko dodam, że naprawdę warto zmienić w opcjach (tu: XP) żeby pojawiały się nam rozszerzenia plików (Narzędzia > Opcje folderów > Widok > Ukryj rozzszerzenia znanych typów plików [odznaczyć]).
Na ikonkę to możemy sobie popatrzeć jak już naprawdę nie mamy innego zajęcia, może ona różnie wyglądac choćby za sprawą różnych programów w których zaznaczymy żeby dane rozszerzenie właśnie z nim kojarzył.
I to może ułatwi niektórym sprecyzowanie z jakimi plikami jest problem by inni nie musieli się domyślać..

Amaru1993
-#
Posty: 2
Rejestracja: ndz 19 kwie, 2009 18:23

Post autor: Amaru1993 »

Koles napisal maly poradnik wyzej ?? a ja nadal nie wiem jakie pliki nagrac na plytke tak zeby gra mi dzialal plz pomuzcie mi !!!
pozdr....

Piotr1990
-#
Posty: 3
Rejestracja: śr 03 cze, 2009 10:09

Post autor: Piotr1990 »

Czyli pliki bin i cue są odpowiednie aby gra odpaliła? :-D

Awatar użytkownika
michael69
-#
Posty: 1811
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 08:47
Kontakt:

Post autor: michael69 »

[center]Słuchajcie tu jest dział poradniki i nie zadajemy tu pytań tylko zamieszczamy jakiś poradnik, czyli coś takiego jak jest na pierwszej stronie tego tematu.[/center]
[center]wszelkie pytania, trudności, niewiedzę, kłopoty itp. zakładamy post w dziale playstation :arrow: OGÓLNE[/center]
Ciągle zapominamy, że człowiek nieustannie musi korzystać z pomocy innych ludzi.
Dlatego poniżamy się, wyśmiewając potrzebujących pomocy.

ODPOWIEDZ